AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Helt siden jeg flyttet ut som 16-åring, har jeg bodd sammen med noen. Venninner på internat, studiekamerater i kollektivet, fremmede, kjæreste. Nå er jeg 23 og jeg har aldri bodd alene! Kan ikke engang huske sist jeg bodde et sted med stue. Nå er jeg i det minste såpass heldig at jeg har mitt eget rom, det har ikke alltid vært tilfellet. Er så vanvittig lei av å ha et halvt kjøleskap. Dusje i kaldtvann. Våkne av bråk i naborommet, eller vente på at vaskemaskinen skal bli ledig. Når skal det bli min tur? Når får jeg bo alene? Jeg har ikke bil, så jeg er avhengig av å bo i sentrum hvor jobben min er. Men i sentrum er leilighetene dyre, og jeg kan ikke ta meg råd til å betale så mye i måneden. Bare et lite hjertesukk fra ei lei jente.. Anonym poster: 37b937352d466f650a2e224010c4c68b
Pearl2.0 Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Hmm.. Hvordan er det med kollektivtilbudet? Buss eller trikk til jobb feks? Kan godt skjønne du er lei av å ikke ha noe eget :/
Jolene Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Hvorfor ikke bruke buss/trikk/tog? Jeg bodde i sin tid alene, men jeg greide da å ta buss når jeg skulle på skolen/jobben.
Gjest Puravida Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Skjønner deg veldig godt! Jeg har bodd i kollektiv i 4 år nå og har fortsatt igjen 5 år av studie! (Flyttet ut når jeg var 15) Nå bor jeg i et perfekt kollektiv. Aldri noe bråk, alltid varmtvann og alle rydder hele tiden. Min løsning var å finne et kollektiv med voksne mennesker. De er roligere, fester aldri og er veldig ryddige. Kanskje du kunne lete etter noe tilsvarende, eventuelt flytte litt utenfor sentrum. Jeg bor litt utenfor sentrum og har heller ikke bil, men jeg går overalt og sykler på sommeren. Kjempe fornuftig;) 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Hmm.. Hvordan er det med kollektivtilbudet? Buss eller trikk til jobb feks? Kan godt skjønne du er lei av å ikke ha noe eget :/ Kollektivtransporten er helt grei, men ganske upålitelig, noe som gjør meg skeptisk. Har bodd utenfor sentrum før, og det var veldig risikabelt mtp jobb, ellers hadde jeg lett flyttet utenfor sentrum. Anonym poster: 37b937352d466f650a2e224010c4c68b
-Jiinxs- Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Om du er en skiftarbeider eller har noen ville arbeidstider, så hadde jeg glatt prøvd å funnet meg en leilighet i nærheten av linje som går ofte.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Takk for svar alle sammen. Kunne sikkert funnet både det ene og andre kollektivet, men er så lei av å bo sammen med noen. Dessuten har jeg kjæreste (veldig fersk forhold), og synes ikke det er rettferdig ovenfor andre at han skal være der. Jeg jobber skift, og i ukene går det greit med buss, men i helgene ender skiftet etter siste buss har gått, og de områdene med rimelige priser er for langt unna til å sykle hjem. Men det ordner seg nok en eller annen gang. Anonym poster: 37b937352d466f650a2e224010c4c68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå