Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere der ute som har vært utsatt for voldelig eks?

Min eks har aldri slått meg men han voldtok meg når han var full. Etter at det har skjedd rundt 4-5 ganger klarte jeg å gjøre det slutt og bli kvitt han. Sliter med tunge tanker fremdeles. At han vil dukke opp en dag og ta hevn på at jg gjorde det slutt. Er ett år siden det nå. Flere har erfaring fra slike forhold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Roskva
Skrevet

For mange år siden var jeg i et slikt forhold. Han slo ikke, men han voldtok meg. Prøvde jeg nekte å spre beina, tvang han meg.

En gang satt han over meg med en kniv i handa, bøyde seg over meg og la den mot strupen min. I panikk prøvde jeg å virke tøff og sa han bare skulle gjøre det (kutte meg altså), han så på meg, jeg var sikker på han kom til å gjøre det...alt i blikket hans signaliserte at han hadde lyst.

Men han trakk seg heldigvis.

Jeg var også ung og naiv. Han visste når han gjorde noe galt og var snill som et lam og unskyldte seg etterpå, kjøpte ting og tok meg med på ting...

Etter en stund fikk jeg nok, var lei av løgner og misbruk.

Jeg burde nok anmeldt ham, men jeg tenkte ikke så langt den gang. Jeg syns det var ekkelt å treffe han på byn, men jeg tok på en maske og var kald som is de få gangene jeg snakket med han. Det tok tid å komme over, men nå som jeg har fått noen år på baken har jeg innsett at jeg er bedre enn ham og det han gjorde skal ikke få holde meg nede.

Han er fortid, i dag har jeg et godt liv med samboer. Men ja, jeg var redd jeg også, men lot ham ikke se det. Jeg tror kanskje det gjorde det lite spennende for ham.

Men dersom du virkelig er redd for at han kommer til å skade deg, ville jeg nok tatt en tur til politiet. Ikke sikkert de kan gjøre så mye, men da har du i alle fall rapportert det og ingen kan si at du ikke har gjort noe for å bedre situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...