Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva er ditt tips for å unngå flisete, dødt og slitt hår?

Jeg for min del føner aldri håret, det sliter skikkelig på det. Har noen et godt tips til kur eller innpakning som hjelper? Hvis det virkelig går an å reparere splittede tupper, som reklamen sier?

Videoannonse
Annonse
Gjest Coral
Skrevet

Føner det bare svært skjelden jeg også, tror det er et godt tips ja. Ellers er det vel lurt å ikke overdrive bruken av feks stretchjern, og å kure håret regelmessig med en gjennoppbyggende kur. Bruker en fra MariaMila (tror det er det merket heter) nå som er veldig god for mitt hår.

Skrevet

Jeg føner aldri håret,prøver å unngå å greie håret når det er vått.

Jeg bruker ikke strikker med "metall" på,og skyller håret i kaldt vann etter jeg har vasket håret.

Bruker også noen frisørhårkurer,

husker i farten ikke hva de heter....... :oops:

Skrevet

Jeg føner håret hver dag, men bare når det er nesten tørt.

Hårkur er tingen ja, har begynt å bruke en som heter davines-vm.

Etter mange år med farging og bleking begynner håret mitt å bli fint igjen.

Holder meg mest mulig unna hårspenner de har hatt en tendens til å dele håret mitt.

Gjest Ethereal
Skrevet

Kerastase Resistance har en balsam som er knallgod for slitt hår; den heter Ciment Anti-Usure (hmm, tror nesten jeg må kjøpe den igjen). I det hele tatt er Kerastase Resistance veldig bra mot slitt hår.

Skrevet

Vasker håret i lunkent vann (aldri glovarmt eller iskaldt)

Bruker milde produkter og vasker helst ikke håret hver dag

Unngår føner til daglig.

Bruker tykke strikker og setter ikke opp håret for stramt.

Børster/grer ikke håret for mye og aldri når det er vått.

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg bruker ikke strikker med "metall" på
Skrevet

Fordi metallet "spiser" håret!

Går du f.eks ofte med hestehale i en sånn strikk vil håret bli kjempetynt og slitt der strikken har vært.

Skrevet

Skader på håret deles inn i tre grupper:

-Kjemisk skade

Gjennom kjemiske behandlinger som farging og bleking. Feil virketid og hjemmebehandlinger sliter ekstra på håret.

-Termisk skade

For sterk varmeutvikling og belastning av håret gjennom føner, glattetang, sol og kunstig stråling.

-Mekanisk skade

Får man ved bruk av strikk, hårspenner o.l. på samme sted over tid, men også gjennom børsting, opprulling av hårruller og strukturomforming.

Pass på at du har gode hårbørster som ikke mangler "knotter" på taggene, og unngå å børste håret mens det er vått.

Det finnes produkter som limer sammen spissene, men den eneste fullgode behandlingen er klipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...