Gå til innhold

Gravid? Trenger desperat flere meninger enn min egen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg lurer på om jeg er gravid, men i såfall ville det vært ganske utrolig føler nå jeg, men jeg klarer ikke slutte å tenke på det.

Det har seg sånn at jeg går på p-pille (mercilon 28), og forrige mensen, så fikk jeg bare svak mensen i 2 dager før det sluttet helt, helt siden jeg startet med mensen for 10 år siden har jeg hatt 5 dager med dag 2 og 3 som kraftigst. Fram til forrige gang har jeg hatt normal mens.

Så jeg tok en test, og den var negativ. Men nå er det litt over en uke siden jeg tok den testen, og til tross for at jeg har gått ned ett kilo fra standard vekten min (har vært på stabil på 65 kg de siste månedene) så har magen vokst noe enormt, jeg var helt flat for to uker siden, og nå ser jeg ut som jeg kan være ganske langt på vei. Samtidig har jeg også lagt på meg framover, før når jeg har lagt på meg, har det alltid lagt seg på hoftene først og fått skikkelig "kjærlighetstak" som man kaller det, men denne gangen har jeg knapt noe ekstra fett over hoftene. Og magen kjennes hard ut når jeg kjenner der den buler ut mens jeg står.

Så jeg lurer på om det går an og komme så langt ut i graviditeten som 18-24 uker eventuelt, uten at man merker det? Kan ikke p-pille gjøre at man får en falsk mens? Og siden jeg har ganske høy så har jeg lest at det kan skjule en graviditet lenge, spesielt første gang.

Så jeg er evig takknemlig for svar, for jeg føler liksom jeg er gravid, og jeg har hatt den følelsen en stund, og blitt like forvirret når mensen faktisk har kommet. Og jeg ville følt meg så teit hvis jeg dro på ultralyd også var jeg bare blitt veldig tjukk veldig fort...

Anonym poster: b2b4a842caa0200df8b005140dc61a62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjelden. Ved uke 24 har de fleste babymage, og selv kjente jeg spark siden uke 18.

hvorfor drar du ikke til legen å tar en blodprøve?

Anonym poster: 463dd095b356516c2ff650c57afa8f8d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det jeg og har sett, at så langt som uke 24 så har de fleste fått mage. Men jeg så også at mange var nesten helt flate til magen begynte og poppe ut i uke 20 rundt om, og det er virkelig sånn det føles ut på meg. For to uker siden var jeg helt flat, og nå ser det ut som om ett 5 mnd gammelt foster får god plass der. En skikkelig bul fra litt under ribbeina og ned, som nesten har litt "spiss" form. Har også følt litt bevegelser, som jeg ville ha vært sikkert på var fra ett foster, hadde jeg bare vært sikker på at jeg var gravid, men nå er jeg bare usikker :(

Jeg har ikke gått til lege enda, fordi jeg synes det ville vært så ufattelig kleint og dukke opp og lure på om jeg var 20 uker på vei også har jeg bare lagt på meg. Og jeg studerer i utlandet, og er hjemme i helgene, så det har vært litt upraktisk og komme seg til lege akkurat nå imellom diverse plikt fag, og eksamener. Jeg ville gjerne ha litt flere meninger før jeg plager legen med noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes noen små sticks som man bare kan tisse på, så får man svaret etter få minutter! Finnes sikkert i utlandet også, eller hjemme i helgen :jepp:

Anonym poster: 8a7c3baf1c40e4230674a455c0626900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt en test, og den var negativ. Men, de er heller ikke helt sikre, for det første så er det noen kvinner som ikke produserer hcg, og for det andre så synker nivået jo lenger ut du kommer i graviditeten mener jeg og ha lest, og jeg har også lest om flere som har testet negativt gjennom hele graviditeten, eller som måtte ha blodprøve, så derfor kan man ikke være helt sikker. Det er jo derfor jeg vil ha flere meninger før jeg tar en tur til legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...