AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har nettopp flyttet inn med to andre jenter. Hun ene har jeg ikke sånn naturlig kjemi med, og det er litt krunglete prate sammen, vi er veldig forskjellige. Det er første gangen vi er alene i lieilgheten, kjenner hverandre ikke, og nå ble jeg meget usikker på hva som er "riktig" å gjøre. Jeg har vært hjemme en stund, driver å rydder på rommet mitt, er ganske trøtt og sliten og skal legge meg snart, hun kommer hjem, hører henne i gangen. Tenkte jeg ikke skulle være sånn som stikker hodet ut og sier hei! hver gang noen kommer hjem, blir jo litt slitsom, spesielt når vi ikke har noe å snakke om. Så droppet det, tenkte jeg så henne på kjøkken osv. eller at hun banket på. Så gikk hun inn på sitt rom og forsvant. Jeg har ingenting å snakke med henne om, vet ikke om hun har lagt seg. er sliten og trøtt selv, og synes det var veldig deilig å være litt i fred etter 2 hektiske uker med mye sosialt. Så hvordan er korrekt "etikette" i kollektiv (vet dette sikkert kommer helt naturlig etterhvert): vanlig å skulle si hei når man kommer hjem ? eller ok å holde seg på rommet og ikke hilse dersom man ikke møtes på kjøkken/stue etc. ? Men følte meg litt reservert nå som ikke stakk hodet ut, og ville følt meg masete om jeg kom å banket på nå og hun har lagt seg. Vil gjøre et godt første inntrykk og hverken virke som at hun ikke får komme inn hit, eller invadere hennes rom. Anonym poster: c07a468f4428a93a638053d6c6b935e3
fresia Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 jeg bor i kollektiv og er vi på rommene våre og hører noen andre kommer hjem går vi ikke ut i gangen bare for å si hei. møter hverandre som regel på kjøkkenet eller stua etterhvert likevel og prater heller litt da - det faller mer naturlig. vi er sjelden på hverandres rom, men banker jo på om det er noe spesielt. det kan også gå en hel dag uten at jeg ser noen av de jeg bor med, hvis de er på skolen på dagen f.eks. og jeg jobber på kvelden. jeg synes det er helt greit å holde seg på rommet hvis det er det man vil ikke at du skal sitte på rommet hele tida og aldri være med de du bor med, men det skal være lov å trekke seg tilbake og være alene når en føler for det. tror ikke de får et dårlig førsteinntrykk av deg selv fordet 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå