Gå til innhold

Blir "helt sikkert" med på tur... Frustrerende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har aldri vært spesielt flink til å planlegge ting, tar gjerne alt på sparket. Forrige gang vi var på ferie sammen, bestilte vi tur to-tre dager før vi skulle dra. Vi har pratet om å ta en ferie sammen nå til sommeren, men jeg vil gjerne planlegge den litt. Han har vært helt med på at han vil det. Men nå som jeg tok det opp, at vi må begynne å se på turer og bestille innen denne uken virker han usikker. "Joda det høres koselig ut det, vi har jo pratet om det og. Kan se det ann da, kan helt sikkert bli med" "Får det helt sikkert til" "Kan jo kanskje se på det da". Han har ingen planer den perioden, han har fri han også så det er ikke noe problem. Han mener det fortsatt er god tid til å bestille tur, men nå er det snart bare en måned igjen..

Sier til han at han ikke må være med, at han ikke virker spesielt interessert. Han sier han vil og "helt sikkert kan", men må tenke på det. Samme skjedde forrige gang vi dro på ferie, drooo tida ut og det gidder jeg ikke nå. Han vet jeg ikke blir sur om han ikke vil være med, men jeg skal på ferie uansett. Han er glad i å reise, har og foreslått å ta en ferie her i Norge.

Er lei denne "helt sikkert" greia, men vil gjerne reise på ferie med han. Sånn sa han forrige gang og, går heelt sikkert. Det var så vidt vi fikk til en tur da. Han er ganske tafatt, vant til at andre planlegger og ordner ting for han, kanskje derfor han mener det går bra å vente.. Han virker ikke interessert i det hele tatt nå, med en gang jeg satt en dato på det.

Hva hadde dere gjort? Går det ann å bestille billetter, om han angrer og ikke vil dra, kan jeg ta med en annen i stedet?

Anonym poster: 81b719ccc64cc84f407cdad62e69d294

Videoannonse
Annonse
Gjest halebein
Skrevet

Sånn er mannfolk:-) min får spader av min internettsurfing på ferieturer. Men jeg bestiller alltid, og han blir alltid med. :+) tror han synes det er deilig å slippe å forholde seg til planleggingen:-)

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere gjort? Går det ann å bestille billetter, om han angrer og ikke vil dra, kan jeg ta med en annen i stedet?

Anonym poster: 81b719ccc64cc84f407cdad62e69d294

Du får bare forklare at det ikke "helt sikkert" går å få den turen dere har lyst på til en pris som er ok dager før. Dere prater vel sammen? Hva sier han om du ytrer din mening om at det ikke går ok å bare vente?

Anonym poster: 5cb45941e59eb0d79471d522e72fd273

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare forklare at det ikke "helt sikkert" går å få den turen dere har lyst på til en pris som er ok dager før. Dere prater vel sammen? Hva sier han om du ytrer din mening om at det ikke går ok å bare vente?

Hva han sier? Han sier det går helt sikkert fint. Jeg sier vi må finne en reise snart, ikke drøye det som sist, da får jeg svar som 'ja vi kan jo se på det senere. Går helt sikkert fint vettu, finner alltid noe'.

Jeg vet jo at han er sånn, han har vel egentlig aldri planlagt noe på egenhånd, verken reise eller andre ting. Får vel bare plukke ut reiser så får han sitte der og nikke eller riste på hue etter hva han synes.

Anonym poster: 67cfe7abf21f26da17506745dd6afa3b

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Kjenner meg igjen :) Da sier du "hvis du sikkert kan bli med bestiller jeg nå".

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å dra på ferie med en som virker så totalt uinteressert. Det virker som om han vil vente å se om det dukker opp noe mer spennende. Ta med deg en venninne på ferie i stedet.

Gjest Frihetsfølelse
Skrevet

Dette er "meg", og jeg er kvinne. Vanskeligst svare for hvorfor din kjæreste oppfører seg slik, men for min del er det noe med at hele jobblivet er så "planlagt" - møtekalenderen på jobb begynner å fylles opp for høsten, aktivitetslisten er full og planer er lagt osv. Da er det deilig å tenke på at ferie er fri fra planlegging. Paradokset er jo slik du sier - da er det ikke sikkert man får dratt på ferietur. Jeg vet dette, og det vet sikkert din kjæreste også. Men, allikevel liker jeg å holde fritiden planfri. Det gir en frihetsfølelse. Er alt i livrt planlagt, blir det litt som å sitte i bur.

Gjest Naria
Skrevet

Det der hadde jeg ikke orket å forholde meg til. Jeg hadde gitt beskjed om at enten planlegger vi et tidspunkt hvor vi setter oss ned sammen for å se på ulike alternativer for å ta en avgjørelse sammen, eller så bestiller jeg tur alene.

Skrevet

Har litt slike tendenser her hjemme også. Problemet vi har fått når vi bestiller i siste liten er at det ender opp med å koste mye mye mer enn hvis vi hadde bestilt i litt god tid. Og det gidder ikke jeg altså.

Jeg har endt opp med å si til han at nå setter jeg meg ned og bestiller en tur i kveld. Om han vil være med på turen får han komme og bli med, men det skjer i dag. Han har blitt litt snurt de to første gangene jeg sa det slik, men nå går det mye bedre.

Skrevet

Jeg hadde bare sagt at jeg ikke gidder å vente til siste liten, og at hvis han ikke er interessert i å bestemme seg nå, så bestiller jeg heller en tur med en venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok det er nødvendig at du tar initiativet til å bestemme dato, i hvert fall i første omgang. Noen er dårlige til å planlegge, jeg er litt sånn selv, men samtidig ser jeg jo fornuften i å bestille mens billettene er billige, og for å vite mer konkret hvilke planer en har for sommeren så en kan si ja eller nei til andre forslag som dukker opp også... Dersom han uansett er hyggelig å reise sammen med og er interessert når dere først er på tur, ville jeg ikke lagd noe mer sak ut av det. Eksen min var verken interessert i å planlegge, eller noe særlig interessert i å gjøre noe når vi først reiste (enten det var på hytta eller til utlandet) - da mister en ganske mye av motivasjonen selv... men at en er litt forskjellige på planleggingsstadiet tror jeg det går an å leve fint med.

Anonym poster: ebbc0397e3f8ffd48859b7df214425f4

AnonymBruker
Skrevet

Hva han sier? Han sier det går helt sikkert fint. Jeg sier vi må finne en reise snart, ikke drøye det som sist, da får jeg svar som 'ja vi kan jo se på det senere. Går helt sikkert fint vettu, finner alltid noe'.

Jeg vet jo at han er sånn, han har vel egentlig aldri planlagt noe på egenhånd, verken reise eller andre ting. Får vel bare plukke ut reiser så får han sitte der og nikke eller riste på hue etter hva han synes.

Anonym poster: 67cfe7abf21f26da17506745dd6afa3b

SÅ du sier: "vi må bestille snart"

Han svarer "det går helt sikkert fint, haster ikke"

Du "jo, haster som bare pokker"

Han: "vi kan se på det senere"

Du "vi må se på det nå, ellers får vi ikke noe tur"

Han: "neida, går helt sikkert fint"

...?

Problemet her er neppe manglende planlegging. Om jeg støtte på et menneske som så totalt ignorerte alt jeg hadde å si og glatt feide til side mine argumenter uten på noen måte å tillegge dem vekt eller troverdighet så hadde jeg sørget for å for fremtiden slippe å ommgås vedkommende. Og du har valgt et liv der du ikke tillegges vekt og lyttes til av din kjæreste..?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...