Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Er ny her, måtte lage meg en konto for å få ut ett par ting som sitter inni meg og vil ikke forlate hodet for godt. Tankene kommer og går. Men når de først kommer ødelegger de alt av konsentrasjonen og livsgleden.

Jeg skal prøve å være kort for å komme til poenget. Jeg har vært sammen med en fyr i 6 år hvor 3 av disse årene har vært ett helvete. Det var krangling, drikking og alt som følger med. Etter at jeg har vært utro (fy meg) forandret alt seg til enda verre. Han drakk seg full og voldtok meg og angret dagen etterpå. Lovet meg det aldri skulle skje igjen. Jeg prøvde å forstå han og tilga men det skjedde om og om igjen. Til slutt kom trusler om at jeg måtte gjøre som han sa ellers ville han slå meg. Den dagen måtte jeg rømme huset barbeint. Jeg gjorde det slutt med han og flyttet hjem til min mor og etter en stund til traff jeg mannen i mitt liv som jeg skal snart gifte meg med. Problemet er at jeg klarer ikke å glemme dette helt. Jeg er redd han vil komme å ta meg eller vært stygg med kjæresten min. Selv om jeg snakket med han i etter tid og han virker stabil og vennlig. Han har så og si fått orden på livet sitt og fått ny jobb og alt virker perfekt. Vi er ikke uvenner og han han har aldri gitt utrykk for at han "skal ta meg" på noen som helst måte. Men det som om jeg ikke tror han helt. Han har jo sagt det samme mange ganger da vi var sammen men gjorde det motsatte likevel. Men KUN når han drakk. Så tankene kommer snikende likevel om at han en dag vil komme å "ta meg" eller gjøre meg noe eller skade samboeren min. Det er ikke mer enn ett år siden vi gjorde det slutt. Jeg vet jeg burde komme på bedre tanker og slutte å tenke på det for han har sagt at han ikke vil ødelegge for meg og at han er glad jeg har funnet en som jeg trives med. Men jeg er på en måte redd for at han bare sier det. Jeg vet ikke, blir helt forvirret og redd selvfølgelig. Hvis jeg hører lyder utenfor så er jeg redd det er han som kommer. Blir snart gal av dette. Noen som kjenner seg igjen eller har gode råd? Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du sliter litt med angst etter det du har opplevd. Kanskje du burde snakke med en profesjonell, som kan hjelpe deg med å snu tankesettet litt, så du ikke er så utrygg hele tiden...

Skrevet

Håper virkelig at det er bare angst som styrer hodet mitt. Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...