Pasjonsblomst Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) YO!! Nytrent og rimelig svett.. nå trenger jeg en ny treningsdagbok siden jeg igår startet "mitt nye liv". hehe. :heiajente: GOOO myself! Fikk ei datter for 1 år siden, og har dermed ikke vært sånt supersprek de siste 2 årene. Er riktignok slank og nede i vekta før fødsel (56/57 kg), men jeg absolutt byttet ut endel muskler med fett og føler meg ikke så fit for fight anymore. Dvs, jeg føler meg ganske bra med klær og rimelig daff uten klær.. litt oppstramming hadde vært digg. Hoppa derfor på 30 days shred igår, med Jillian Micheals. Har gjennomført 2 av 30 dager nå, i går og idag! Level 1 treningen. Hurra! Det føles kjempedeilig. Har trenet litt dann og vann, men ikke noe skikkelig liksom. Jeg har nok vært best på baby, hus og sjokoladespising i det siste. Men nå er det fullt hardkjør!! Jeg skal prøve å presse kroppen litt og se hva den er god for Mål: Føle meg ung og sprek og full av energi! Miste litt fett (trenger ikke gå ned i vekt) fokusområder: mage, rompe, lår, overarmer... hehe, vanskelig å velge. Det aller viktiste er mage og lår, her er det bra med potensiale for forbedring. Det kan bare gå oppover herfra! Og jeg gleeeeeder meg til å se forandringen..Hopefully! Målinger dag 2: Vekt: 56.4 kg fettprosent badevekt: 21 Liv: 78 cm hofter: 94,5 (noe usikkert, målt med stoff og deretter målt lengden av dette) livvidde (78/94,5) = 0,82 lår: 55 cm legger: 33,5 cm overarmer: 24,5 cm Endret 21. mai 2013 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 21. mai 2013 Dag 1 Kjempegøy, gikk over all forventning. Har 2 manualer, lurer på om de veier 2 kg hver, jeg. I såfall så er det rimelig tungt å løfte dem frem og opp i øyenhøyde, det brenner i skuldrene mine! Ingen problemer med noen av øvelsene, men gjorde modifiserte armhevinger og vektene sved som sagt på den ene øvelsen. Cardioen var det jeg hadde minst problemer med, føltes som en deilig avlastning fra styrkedelen. Mageøvelsene var ok, men jeg får alltid vondt i nakken da... klarer ikke slappe av. Tok forøvrig før bilder dag 1. Spennende og se om det blir noen forandring. Dag 2 Fin form, men kjente det litt i hele kroppen (bare godt), utenom brystmusklene etter armhevinger som var skikkelig støle. også i skuldrene/ryggen. Gledet meg til trening i dag, og gjennomførte med 9 av 10 poeng. Måtte hyyle meg gjennom utfall (buuurn) og den nevnte manualøvelsen fra dag 1. auuu skuldrene mine! Ellers var det gøy og jeg ga masse energi. Armhevinger gikk bedre idag faktisk. Drikker en yt resititusjonsdrikk nå... bygger muskler! hihi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. mai 2013 #3 Del Skrevet 21. mai 2013 Hei og hopp! Blir spennende å følge med her Når du tar mageøvelser må du huske at du skal løfte med magen, ikke nakken. Er derfor mange gjerne får vondt i nakken fordi de løfter en del der også. Et godt tips som kan hjelpe å avbelaste nakken er at du skal holde nakken rett ift ryggen når du trener. Prøv hvertfall å fokuser på å bruke magen og ikke nakken når du jobber der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 22. mai 2013 #4 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei Her vil jeg også følge med. Har bestemt meg for å følge en litt mer moderat versjon med trening annenhver dag. Så her blir det 60 days shredding. Eller noe sånt. Blir spennende å følge deg i denne perioden. Kan jeg få spørre hvor gammel du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei Her vil jeg også følge med. Har bestemt meg for å følge en litt mer moderat versjon med trening annenhver dag. Så her blir det 60 days shredding. Eller noe sånt. Blir spennende å følge deg i denne perioden. Kan jeg få spørre hvor gammel du er? Hei og velkommen!! Jeg er 32 år, usj.. høres ikke så bra ut som noe og tyve, nei. Man burde jo egentlig være stolt av alderen sin, right? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei og hopp! Blir spennende å følge med her Når du tar mageøvelser må du huske at du skal løfte med magen, ikke nakken. Er derfor mange gjerne får vondt i nakken fordi de løfter en del der også. Et godt tips som kan hjelpe å avbelaste nakken er at du skal holde nakken rett ift ryggen når du trener. Prøv hvertfall å fokuser på å bruke magen og ikke nakken når du jobber der. Hei, så gøy at du vil følge med! Vel forhåpentligvis skjer det oppdatering og fremgang her HVER dag... herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 22. mai 2013 #7 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei, så gøy at du vil følge med! Vel forhåpentligvis skjer det oppdatering og fremgang her HVER dag... herlig! Får satse på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 23. mai 2013 Feeling good! Dag 1 og 2 har gått over all forventning, jeg tror kanskje ikke jeg hadde det verste utgangspunktet og at level 1 er relativt lett for meg (sier relativt, det betyr at jeg synes det er ganske tungt, men at jeg ikke dør hverken under eller etter øvelsene- selv med fullt trøkk). Dvs slet med en "overaktiv" kropp idet jeg skulle sovne dag 2, og sov ikke kjempegodt. Er vel et ganske kjent problem... Trening utgikk dessverre i går grunnet frisør/babypass/sosial happening.. det ble rett og slett ikke tid mellom jobb og leggetid. Må iallfall ha en goood time til 30-40 min trening, nedkjøling, dusjing og litt mat. Men jeg hadde både lyst og overskudd til å gjennomføre. Idag skal jeg gjennomføre økt 3, og gleder meg! Fullt trøkk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 23. mai 2013 #9 Del Skrevet 23. mai 2013 De dagene du har dårlig tid kan du jo bare ta en 5-10 minutters økt? Finn 5-10 øvelser som du har lyst til å gjør så mange repetisjoner du rekker på 1 minutt per øvelse. Ganske effektivt det også altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 23. mai 2013 De dagene du har dårlig tid kan du jo bare ta en 5-10 minutters økt? Finn 5-10 øvelser som du har lyst til å gjør så mange repetisjoner du rekker på 1 minutt per øvelse. Ganske effektivt det også altså! Har bittelitt dårlig samvittighet... og lurt tips du kom med. Jeg gjorde bittelitt bot for dette ved å GÅ i rask gange 4 km, fikk iallfall bevegd meg bittelitt!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 23. mai 2013 #11 Del Skrevet 23. mai 2013 Har bittelitt dårlig samvittighet... og lurt tips du kom med. Jeg gjorde bittelitt bot for dette ved å GÅ i rask gange 4 km, fikk iallfall bevegd meg bittelitt!. Er jo bra trening det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) gåing føles ikke som kjempetrening, men i tillegg til vanlig trening så hjelper det jo på ja. WAAAY improvement i forhold til å bare ta bilen. Dag 3 gjennomført! Med glans... det føles ikke helt easypeasy enda, men jeg føler meg sterk og mestrende. Og får masse energi av det Svei litt i utfall i dag også, men mest i skuldrene ved øvelsen armer frem til øyenhøyde. Klarte som vanlig ikke å slappe av i nakken under situps.. Nå har jeg laget meg KaDust sin jordbærkesam, mmm. med banan og kakaonibs Ble mye bær, så den fikk en kornet sorbetkonsistens. Tror jeg må ha meg bittelitt mat etterpå jeg, blir jo skikkelig sulten av denne treningen. Nå venter en god dusj, skifte på senga og forhåpentligvis en good natt søvn og ikke en altfor urolig kropp som sliter med å slappe av. Kanskje jeg tar meg litt tart cherry før jeg køyer. Bra jobba, Pasjonsblomst!! Endret 23. mai 2013 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 23. mai 2013 #13 Del Skrevet 23. mai 2013 Så flink du er! Ja, man blir sulten av trening men man kan spise med god samvittighet når man spiser sunn mat OG har trent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 23. mai 2013 #14 Del Skrevet 23. mai 2013 Lykke til! Jillian forandra livet mitt! 30 day shred var den første jeg prøvde, og det var veien til å bli treningsavhengig! Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 24. mai 2013 #15 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Bra jobba, Pasjonsblomst! Jeg kommer dinglende etter. Trodde jeg var i kjempeform etter første runde, men da hadde jeg glemt manualene. I dag brukte jeg enkilos manualer, og makan til pust og pes og ææh skal man lete lenge etter Jeg er forresten et par-tre-fire-fem år eldre enn deg, men ellers sånn noenlunde samme utgangspunkt. Tynn, men med litt deig på magen og generelt oppstrammingsbehov. Hvor tunge manualer bruker du? Endret 24. mai 2013 av Marikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. mai 2013 #16 Del Skrevet 24. mai 2013 Du er så flink! Jeg har jo helt falt av lasset (én økt på 5 dager liksom ), men til mitt forsvar hadde jeg ikke noe grunnlag i det hele tatt og jeg ble skikkelig satt ut over hvor stiv og støl jeg ble. Men det sier jo egentlig bare hvor utrolig god trening man får kun på de 30 minuttene, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. mai 2013 #17 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg vil ooog følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 24. mai 2013 Så flink du er! Ja, man blir sulten av trening men man kan spise med god samvittighet når man spiser sunn mat OG har trent! Yes, its sooo good! Smaker ekstra godt etter trening.. Lykke til! Jillian forandra livet mitt! 30 day shred var den første jeg prøvde, og det var veien til å bli treningsavhengig! Lykke til!!! Kult! Litt artig, for hun forandrer jo livet til folk på tv... og også våre Ikke at jeg vil si hun har forandret mitt liv sånn fullstendig, men hun har iallfall fått meg til å svette litt nå noen dager! Bra jobba, Pasjonsblomst! Jeg kommer dinglende etter. Trodde jeg var i kjempeform etter første runde, men da hadde jeg glemt manualene. I dag brukte jeg enkilos manualer, og makan til pust og pes og ææh skal man lete lenge etter Jeg er forresten et par-tre-fire-fem år eldre enn deg, men ellers sånn noenlunde samme utgangspunkt. Tynn, men med litt deig på magen og generelt oppstrammingsbehov. Hvor tunge manualer bruker du? Har hantler uten vekter i fra et sett, og veide de nå til 1,7 kg (med noen skruer på seg).. ganske tunge i skulderøvelsene iallfall. (men biceps og bryst er for lett) Du er så flink! Jeg har jo helt falt av lasset (én økt på 5 dager liksom ), men til mitt forsvar hadde jeg ikke noe grunnlag i det hele tatt og jeg ble skikkelig satt ut over hvor stiv og støl jeg ble. Men det sier jo egentlig bare hvor utrolig god trening man får kun på de 30 minuttene, ikke sant? Takk for skryt! Du var jo kjempeflink som hoppa på, og inspirerte meg på veien Velkommen etter om litt, du får bare bli litt varmere i trøya først! fornuftig Er nok god trening ja, og liker at det er variert mellom styrke og kondis. Jeg vil ooog følge med Welcome! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 24. mai 2013 Dag 4 Tyngste økta til nå... grei form, men litt tung og uten det aller største piffen. Ble god og svett for det? HVEM.....? stod opp 6, og kom hjem fra jobbreise 18? hvem passe dattera si til 19.30? Hvem TRENTE rett før 20? På en fredag!! Hvem lagde mat i 21 tida? JOOOO det var pasjonsblomst!! *hopp og sprett* Åhhhh I am loving this! Full av energi, kroppen føles kjempebra! Tror kanskje hele opplegget er bra for meg... heller korte og varierte økter, enn lange og intense økter med mange rep. som gir skikkelig gangsperr og man kommer ned i kjelleren. Jeg blir ikke særlig gangsperr eller sliten nå, men energien bygger seg opp. Jeg føler meg strammere og bedre og sterkere, allerede! Trolig mest en følelse, men det er jo ikke så verst bare det Og jeg er sååå spent på hvordan resultatet blir etter 30 dager. Har aldri hatt et slikt "eksperiment" før... ikke at jeg forventet mirakler i grunn, men det er så deilig å vite at kurven er på vei dit jeg vil. Det er som en liten reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg har forvøvrig vært flink på kostholdet denne uka,- til en forandring! Kuttet ut juice som jeg drakk sikkert 4 glass daglig av før, nå går det bare i vann omtrent. Og ikke spist noe snacks. heeelt mot normalt. Og det mest magiske av alt, jeg er endelig kvitt søtsuget jeg hadde. Måtte ha noe søtt hver dag, og følte jeg nesten bare tenke på det jo. (dette her er jo så positivt at jeg nesten blir redd for at trenden snus med både mat og trening...). Får uansett surfe på denne bølgen av energi og treningslyst som jeg har nå, Sommer og lange dager og gode muligheter for å være aktiv enn så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå