Gå til innhold

Trening og trøtthet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har begynt med knallhard styrketrening 2 x i uken i 1 mnd. Har tidligere gått mye tur og det gjør jeg nå i tillegg til å trene styrke og kondisjon på helsestudio.

I begynnelsen fikk jeg et vannvittig overskudd av treningen, men nå i det siste er jeg blitt så forferdelig trøtt, ikke rett etter treningen, men på ettermiddagen og kvelden klarer jeg rett og slett ikke å holde meg våken. La meg 22.30 igår og sovna som en stein, noe som er ulikt meg.

Noen som vet om dette virkelig kan komme av treningen. Ikke er jeg bare trøtt psykisk men spesielt fysisk.

Noen som har peiling? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trene er både bra og moro. Men for å oppnå resultater er hvile minst like viktig. Trening og da spesielt styrke trening er med på "bryte ned kroppen" samme hvor rar det høres ut. Den positive effekten kommer når du hviler, og kroppen skal bygge seg opp igjen. Da tenker den slik at "huff den styrke greia var vondt, der må jeg bygge litt mere muskler for at det ikke skal gjøre vondt neste gang" Og denne byggingen gjør kroppen din mens du hviler. Og gir ikke du kroppen den hvilen den vil ha, gjør den deg bare trøtt og tvinger deg til å hvile. Og det er kanskje akkurat det den gjør med deg nå.

God trening!

Skrevet
Trene er både bra og moro. Men for å oppnå resultater er hvile minst like viktig. Trening  og da spesielt styrke trening er med på "bryte ned kroppen" samme hvor rar det høres ut. Den positive effekten kommer når du hviler, og kroppen skal bygge seg opp igjen. Da tenker den slik at "huff den styrke greia var vondt, der må jeg bygge litt mere muskler for at det ikke skal gjøre vondt neste gang" Og denne byggingen gjør kroppen din mens du hviler. Og gir ikke du kroppen den hvilen den vil ha, gjør den deg bare trøtt og tvinger deg til å hvile. Og det er kanskje akkurat det den gjør med deg nå.

God trening!

:Nikke: Sånn er det, trening bryter ned, hvile bygger opp. Godt forklart, Snuppelure.

Skrevet

Ja, har kanskje gjort litt for mye av det i det siste, får ta det med ro litt framover. Takker for svar :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...