Koukla Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Er gravid for første gang. I følge kalkulator på nett og på apper skal jeg i dag være 6+4 uker på vei. Har skrevet ned at første dag med mens var 5 april. I går fikk jeg litt blødninger, ikke store greiene men kanskje en halv teskje friskt blod. Blødde igjen i dag men ikke fullt så friskt, ser mer ut som rester fra blodet i går på en måte. Har ingen smerter egentlig, bare mensenmurringer og litt tak i magen men det har jeg hatt hele tiden. Var hos gyn i dag og tok innvendig ultralyd og der så alt normalt ut mente legen. Det var ikke noe tvil om at det var et svangerskap der inne. Han kunne også se hvor det blødde hen og det hadde ingenting med fosteret å gjøre i det hele tatt. MEN!!!! Han mente at jeg IKKE er i uke 6+4. Han mente denne lille prikken inni meg var mindre enn det. Kanskje 1-2 uker yngre. Altså i uke 4-5. Og han fikk heller ikke frem noen hjertelyd... Fikk beskjed om å ta to blodprøver med 2-3 dagers mellomrom for å fastslå hvor langt jeg er på vei, så da passer det jo bra at jeg skal til førstegangskontroll i morgen hos fastlegen! Men nå er jeg kjempe forvirra og VELDIG bekymra! Er så redd for at noe er galt der inne...... At jeg egentlig er nesten 7 uker på vei, men at det bare har stoppet å utvikle seg. BLÆH, får så mange tanker i hodet!!! Er det noen som har opplevd noe liknende noen gang???
Nemesis75 Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Hei Veldig vanskelig å si . Det er vel i det hele tatt ganske umulig å vite så tidlig i svangerskapet hvordan tilstanden til fosteret er og hvor gammelt det er. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet, selv om det er litt frustrerende. Om noe uker er d mye lettere å stadfeste fosteralder
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Hvor lang syklus har du vanligvis? Dersom du f.eks. har en syklus på 35 dager med eggløsning på dag 21, er du strengt tatt ikke lengre enn mellom 5 og 6 uker på vei. Det kan stemme med funnet på ultralyden i dag. De fleste apper og terminkalkulatorer tar utgangspunkt i en standard syklus på 28 dager med eggløsning på dag 14, så har du lengre syklus enn det vil de ikke stemme. Min erfaring er også at det kan være vanskelig å måle størrelsen på embryoet helt nøyaktig så tidlig. Jeg fikk en blødning da jeg var 6+1 og fikk derfor en innvendig ultralyd. Embryoet ble ikke målt til å være større enn ca 2 mm, noe som de fleste tabeller på nettet mener er altfor lite for et embryo i starten av uke 6. Men vi fant heldigvis hjerteaktivitet, så jeg ble ikke altfor bekymret. En uke senere var embryoet 10 mm, noe som stemte helt med hvor langt jeg var på vei. Håper at blodprøvene gir positive svar og at alt er i orden. Anonym poster: a0c8c747b9f9db18e6935d38a54a8b76
Koukla Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2013 hmm for å være helt ærlig er jeg ikke 100% sikker på hvordan syklusen min er. Er ikke veldig lenge siden jeg sluttet på p-pillene og trodde egentlig ikke at kroppen hadde stabilisert seg helt etter det. Hadde en del blødninger litt sånn her og litt der... Tusen takk for svar, håper på det beste nå!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå