Gå til innhold

Jeg tror jeg er sammen med ham av medlidenhet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har svippet innom tanken tidligere, men det ble plutselig veldig klart for meg. Han sendte meg et bilde av seg selv og jeg tenkte "åwww, haha. Stakkars"

Han er altså en snål mann, utseendemessig og personlighetsmessig, ikke frastøtende på noen måte, og jeg har jo selvsagt blitt litt betatt av ham :)

Han var ukysset før vi møttes og satt for det meste inne. Han har noen få kompiser, men de er av den typen som sitter for seg selv i kantina. Etter at vi har begynt å date, så har jeg sett hvordan humøret hans har endret seg og også livsgleden hans. Han har også sagt til meg at han føler seg så utrolig mye bedre etter han ble kjent med meg.

Vi finner på ting, vi har sex, og for han som aldri har rørt ved en kvinne før, er bare det å ha filmkveld med litt kyssing en stor sak. Han skjelver og er så nervøs hver gang. Jeg innbiller meg at han forteller om dette til vennene sine.

Jeg synes jo selvsagt han er fantastisk mann, men han er i bunn og grunn ikke min type. Jeg er betatt, men føler det er mer av en vennskapelig tone. Men likevel ønsker jeg ikke å gjøre det slutt, for det gleder meg så veldig å se ham så glad! Og se selvtilliten hans øke. Han er jo en så fin fyr, at jeg vil at han skal ha det bra og føle godt om seg selv, og kanskje ha masse med erfaring til neste kvinne han kommer borti.

Anonym poster: 4267a8d17c69b9efa4ad07f7dcf971f6

Videoannonse
Annonse
Gjest kinkylita
Skrevet

Har svippet innom tanken tidligere, men det ble plutselig veldig klart for meg. Han sendte meg et bilde av seg selv og jeg tenkte "åwww, haha. Stakkars"

Han er altså en snål mann, utseendemessig og personlighetsmessig, ikke frastøtende på noen måte, og jeg har jo selvsagt blitt litt betatt av ham :)

Han var ukysset før vi møttes og satt for det meste inne. Han har noen få kompiser, men de er av den typen som sitter for seg selv i kantina. Etter at vi har begynt å date, så har jeg sett hvordan humøret hans har endret seg og også livsgleden hans. Han har også sagt til meg at han føler seg så utrolig mye bedre etter han ble kjent med meg.

Vi finner på ting, vi har sex, og for han som aldri har rørt ved en kvinne før, er bare det å ha filmkveld med litt kyssing en stor sak. Han skjelver og er så nervøs hver gang. Jeg innbiller meg at han forteller om dette til vennene sine.

Jeg synes jo selvsagt han er fantastisk mann, men han er i bunn og grunn ikke min type. Jeg er betatt, men føler det er mer av en vennskapelig tone. Men likevel ønsker jeg ikke å gjøre det slutt, for det gleder meg så veldig å se ham så glad! Og se selvtilliten hans øke. Han er jo en så fin fyr, at jeg vil at han skal ha det bra og føle godt om seg selv, og kanskje ha masse med erfaring til neste kvinne han kommer borti.

... som du kommer til å kjøre ned i gjørma igjen straks du gjør det slutt med han. For det kommer du til å gjøre før eller senere. Og han kommer til å falle enda lengre ned i gjørma da, enn om du gjør det nå før det går for lang tid. Stakkar fyr. Gjør han den tjenesten å gjør det slutt nå, forhåpentligvis har han fått såpass til selvtillit etter å ha opplevd sitt første forhold at han klarer å finne en ny jente som har de rette følelsene for han som han fortjener.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

... som du kommer til å kjøre ned i gjørma igjen straks du gjør det slutt med han. For det kommer du til å gjøre før eller senere. Og han kommer til å falle enda lengre ned i gjørma da, enn om du gjør det nå før det går for lang tid. Stakkar fyr. Gjør han den tjenesten å gjør det slutt nå, forhåpentligvis har han fått såpass til selvtillit etter å ha opplevd sitt første forhold at han klarer å finne en ny jente som har de rette følelsene for han som han fortjener.

Men jeg reiser til utlandet fra høsten av, og det vet han, så vi vet begge at det "må bli slutt" en gang snart. Og han vil aldri, uansett, få vite at jeg tenker dette her... Og jeg er jo glad i ham, vil ikke miste ham som venn, og det er godt for meg også å ha en å kose med før jeg forlater alt og alle om bare få måneder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg helt igjen i det du skriver.. bare at jeg fant det ikke ut før jeg bodde sammen med han.. og her sitter jeg - med felles leilighet og vet ikke hva jeg skal gjøre :P

lykke til TS

Skrevet

Fy faen så idiotisk. Haha, unnskyld uttrykket. Fant du ikke ut hvordan han er først etter dere ble sammen, eller? Jeg vil anbefale deg å slå opp med en gang. Å være sammen med noen av medlidenhet, og på den måten du beskriver det på, er for meg helt forkastelig! :P

• Liker 1
Gjest Rosetorne
Skrevet

Men jeg reiser til utlandet fra høsten av, og det vet han, så vi vet begge at det "må bli slutt" en gang snart. Og han vil aldri, uansett, få vite at jeg tenker dette her... Og jeg er jo glad i ham, vil ikke miste ham som venn, og det er godt for meg også å ha en å kose med før jeg forlater alt og alle om bare få måneder.

Jeg gjetter at han vil komme til å vente på deg mens du er i utlandet, selv om det er mange år. Derfor er det realt å gjøre det slutt med han nå, ikke holde han på pinebenken. Å beholde han "bare" for å ha en å kose med frem til du drar, blir ganske egoistisk. Han må få sjansen å kunne gå videre i livet, om du vet så sikkert at det ikke er liv laga.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å bare være ærlig? Eller, du trenger jo ikke å gni det inn at du kun er med han av medlidenhet, men du kan jo i det minste si du ikke har de riktige følelsene?

Har dere god sex så kan det jo hende han vil nøye seg med å være pulekompis, siden du likevel flytter?

Da får dere begge noe igjen for det, du får deg litt kos før du drar og han får litt mer erfaring med damer som kanskje kan bidra til å gjøre det lettere for ham å finne ei ny :)

Å være med han av medlidenhet er bare trist, i alle fall om du virkelig er glad i han. Bedre å ta tak i "problemet" nå før det får utviklet seg mer og han evt. får sterkere følelser for deg...

Anonym poster: dbb13d63ddadde91d0b1ed0def4fd050

Skrevet

Fy faen så idiotisk. Haha, unnskyld uttrykket. Fant du ikke ut hvordan han er først etter dere ble sammen, eller? Jeg vil anbefale deg å slå opp med en gang. Å være sammen med noen av medlidenhet, og på den måten du beskriver det på, er for meg helt forkastelig! :P

jeg synes ikke det er spesielt forkastelig. Hun har et poeng, hun gir han viktig livserfaring og selvtillit. Muligens får han en en selvtillitsknekk etterpå, men hvor mange er det ikke som har opplevd samlivsbrudd?

• Liker 2
Skrevet

Den største glede man kan ha, det er å gjøre andre gra!

Forskjellige folk kan gi forskjellig respons, og det å elske å glede andre, for gledens skyld er i og for seg ikke det verste.

Selv om du stikker av til utlandet etter hvert, så er det fullt mulig at du har gitt han noe godt, som gir han styrke og livsglede, men også kjærlighetssorg. Jeg tror at gledene er verdt sorgen. Jeg tror han kommer sterkere ut av forholdet enn han kom inn. Sterkere, sikrere og med mer selvtillitt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da jeg var ung og upult så hadde jeg sagt tusen takk til å bli seksuelt misbrukt på denne måten. Jeg hadde elsket det.

Jeg tror deres forhold er ett viktig skritt for han på veien til å bli trygg med damer.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men hvis han uansett vet at det blir slutt til høsten, han får bedre selvtillit, han får aldri vite hva du tenker og dere har det hyggelig sammen, så hvorfor ikke? Så lenge han vet at det ikke blir noe mer etter høsten og han ikke venter på deg, må det da være positivt for ham å få litt erfaring og bli mer sosial. Jeg er sikkert forkastelig, men jeg syns ikke det høres så ille ut :vetikke: alternativet er jo at denne fyren aldri hadde møtt deg og fortsatt satt inne og deppet i stedet for å være ute og leve mer. Da hadde han fortsatt vært ukysset og sett på kvinner som noe mystisk han ikke fikk til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg vet alt dette er i gråsonen, men jeg føler jo at jeg gjør en god ting og han fortjener å ha det godt. Men hvis det var mange som mente at dette var fælt av meg, ville jeg gjort det slutt.Det er godt å høre at det ikke er så ille gjort av meg.

TS

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg vet alt dette er i gråsonen, men jeg føler jo at jeg gjør en god ting og han fortjener å ha det godt. Men hvis det var mange som mente at dette var fælt av meg, ville jeg gjort det slutt.Det er godt å høre at det ikke er så ille gjort av meg.

TS

Øøøøø? Du hadde neppe vært med fyren om du ikke likte han og tente på han vel?

Greit at han er rar (...?), men du er vel ikke med han utelukkende av medlidenhet. I så fall er det vel deg det er mest galt med av dere....

Ble ikke helt klok av dette her.

AnonymBruker
Skrevet

Øøøøø? Du hadde neppe vært med fyren om du ikke likte han og tente på han vel?

Greit at han er rar (...?), men du er vel ikke med han utelukkende av medlidenhet. I så fall er det vel deg det er mest galt med av dere....

Ble ikke helt klok av dette her.

Jeg er betatt, men ikke på måten jeg har vært med mine ekser. Dette føles mer vennskapelig, litt mer kompis-aktig, og hadde jeg følt dette for en skikkelig hunk, så hadde jeg gjort det slutt. Men jeg vil liksom glede denne mannen her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er slemt. Det han ikke vet, har han ikke vondt av. :P

Han får jo en livserfaring, og jeg tror han bare er glad for at han fikk litt tak i seg selv. Det gjør det faktisk mye lettere for han seinere i livet, når han har litt erfaring med jenter.

Anonym poster: 7040a7ce118f7367a86b59d86a8b2929

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke bare han som er rar her. Du høres litt snål ut selv som er sammen med en mann av medlidenhet.

Skrevet (endret)

You go girl! Når han vet at du skal reise, kan du likegodt vente til det, så lenge dere begge har det bra i mellomtiden!

Ingen grunn ti å være så moralsk stiv når begge har glede av det!

Jeg er helt sikker på at livet blir lettere for han etter deg! Altså når det gjelder damer.

Endret av Ulla Ullsokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...