Gå til innhold

Samboere, felles barn og testament

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo slik at dersom noe skal skje med en av oss, og vi har felles barn så har vi rett til å sitte i uskifta bod og har en arverett på 4G. Vi kunne likevel tenkt oss å skrevet et testament, slik at vi eventuellt arver mer enn 4G og har råd til å sitte med huset.

Jeg har letet litt på internett, men finner bare eksempler på testament før det samboere med barn fikk denne arveretten. Kan noen komme med eksempler på hvordan vi kan sette opp testamentet?

Dersom dette er lagt feil sted, så får dere bare flytte det :)

Anonym poster: 530ee34023cf2b0e91290813f7ee2cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har letet litt på internett, men finner bare eksempler på testament før det samboere med barn fikk denne arveretten. Kan noen komme med eksempler på hvordan vi kan sette opp testamentet?

Testamentet kan nok settes opp slik man satte opp testamenter for samboere med felles barn før regelendringen kom. Derfor trenger du ikke noen nye eksempler. Du gjør det likedan.

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)

Nå er det jo slik at dersom noe skal skje med en av oss, og vi har felles barn så har vi rett til å sitte i uskifta bod og har en arverett på 4G. Vi kunne likevel tenkt oss å skrevet et testament, slik at vi eventuellt arver mer enn 4G og har råd til å sitte med huset.

Dersom dette er lagt feil sted, så får dere bare flytte det :)

Anonym poster: 530ee34023cf2b0e91290813f7ee2cd3

Sjekk denne linken, der kan du laste ned samboertestament:

http://www.juss24.no/dokument/samboertestament_for_samboere_med_barn

Sjekk også hva Wikipedia skriver:

http://no.wikipedia.org/wiki/Testament

Endret av Stormen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...