Gå til innhold

super-irritert på slepet mitt..

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

Nå har vi holdt på lenge for å få festet opp det lange slepet på kjolen etter kirken, slik at jeg skulle slippe å holde det i hånden hele kvelden..

Vi har brukt mye tid, målt og laget til med blanke trykknapper innimellom broderiet på kjolen, og når vi endelig er ferdig - ja da er ikke trykknappene sterke nok til å holde slepet oppe..

Gud bedre meg så irriterende!!!!!!!!!!! Jeg ble skikkelig sur.. Jeg skal jo danse en dans hvor jeg ikke kan holde slepet oppe under dansen også... Aaaaargh... *grumpyface*

Dere andre som har slep på kjolen, hvordan løser dere dette til festen?

Noen som har andre løsninger enn å holde i en hempe eller ha slepet over armen hele kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På brudesalongen fikset de det for meg. Har to hemper i slepet slik at jeg kan ha det på armen. I tillegg har de sydd en liten krok under perlene i livet (bak) og laget en hempe på kjolen som ikke synes, så festes denne hempen på kroken og vips så henger slepet oppe! (Ble veldig vanskelig å forklare merker jeg..)

En erfaren skredder, eller en brudesalong klarer fint å fikse det, tror ikke det skal koste så mye heller. Jeg betalte 170,- på salongen hvor jeg kjøpte kjolen.

Skrevet

Min kjole har påsydd to hemper på innsiden av skjørtet, en helt oppe ved nederst på rompa, og en rundt femti cm lengre ned mot gulvet. De to skal knytes sammen på undersiden (innsiden) av kjolen, og lager dermed en fin kø bak på kjolen, og kjolen blir jevnt like lang rundt hele :)

Skrevet

- begge hempene er da bak, på innsiden, rett ovenfor hverandre (hvis det var uklart)

Skrevet

Skift ut trykknappene dere har sydd i med hekter, så kan det hende at det holder.

Gjest lisha
Skrevet

Skift ut trykknappene dere har sydd i med hekter, så kan det hende at det holder.

vet du om det finnes blanke hekter?

er det noe annet enn blanke, så blir det ikke fint!

Skrevet

Ja, de finnes blanke hekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...