Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% sikker på at jeg har tatt alle p-pillene når jeg skal, og jeg har ikke kastet opp/hatt diarè like etter å ha tatt dem.

Likevel påstår en kollega at hun tror jeg er gravid, hun mener hun ser det på ansiktet mitt.

Andre mulige symptomer er svak hodepine de siste dagene, vondt i korsryggen (i flere uker), og nå i kveld har jeg blitt kvalm.

Hadde små brunaktige svake blødninger i to perioder for 1-2 måneder siden.

Jeg har bare tatt det for mellomblødninger, og ikke tenkt mer over det,

Mannen mener det er på tide med en test, men jeg tenker at sannsynligheten er så liten, at jeg ikke tror noe større på det.

Anonym poster: 2fe690b8f34df311cce318fd5013b5bd

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Vel, sannsynligheten for å vinne førstepremien i Lotto er jo også veldig liten. Men likevel er det en eller annen som vinner, hver bidige lørdag! Det er heller ikke så veldig lenge siden jeg leste en tråd om en sterilisert mann som hadde gjort sin kone gravid, på tross av at alle prøver og all legekunnskap i landet tilsa at det var umulig.

Hvis det er så lite sannsynlig som du mener, hvorfor ikke bare ta en test for å få teorien hennes avkreftet? Jeg testet mer eller mindre månedlig. Mest som en kontroll, jeg var aldri overrasket over at testene ble negative gang på gang. Men da har jeg i det minste utelukket det som en mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Er det lengesiden du har hatt en pause på pillen og fått mensen? viss ikke så er det jo perfekt mulighet til å gjør det nå.vent noen dager og så ta en test om ikke mensen kommer.

Anonym poster: 3d1f86f66ef0eb66084c83203e0175f0

AnonymBruker
Skrevet

Vel, sannsynligheten for å vinne førstepremien i Lotto er jo også veldig liten. Men likevel er det en eller annen som vinner, hver bidige lørdag! Det er heller ikke så veldig lenge siden jeg leste en tråd om en sterilisert mann som hadde gjort sin kone gravid, på tross av at alle prøver og all legekunnskap i landet tilsa at det var umulig.

Hvis det er så lite sannsynlig som du mener, hvorfor ikke bare ta en test for å få teorien hennes avkreftet? Jeg testet mer eller mindre månedlig. Mest som en kontroll, jeg var aldri overrasket over at testene ble negative gang på gang. Men da har jeg i det minste utelukket det som en mulighet.

Jeg har lest meg frem til at sannsynligheten for graviditet om man har tatt alle pillene til riktig tid er tilnærmet lik null. Og det vet jeg at jeg har gjort.

Jeg har også tatt noen tester i mitt liv tidligere, og tross ulike symptomer, alltid ikke gravid.

Så derfor så tror jeg vel lite på det hun tror hun ser, selv om noen jo mener de kan se det på folk.

Skrevet

Men altså: siden sannsynligheten er så liten, så vil du ikkje kaste vekk pengene på en test?

Eg har brukt cerazette i ein del år, og testa jevnlig just in case.

Skrevet

Hei! Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt tatt en test. Dessuten, selvom du er skråsikker på at du IKKE er gravid, kan også det at kanskje 1% av deg som er litt usikker, surre med hodet ditt, slik at du får typiske gravidsyptomer. Men når sant skal sies, er jeg 17 år, brukt cerazette hver dag i 2 år, klokken 7 hver eneste morning - men fant ut for to uker siden at jeg er gravid likevel.

Jeg fester så og si aldri, og har heller ikke vært dårlig og kastet opp en pille/diarè - men alikevel så var visst jeg "lottovinneren" denne gangen, som allergikeren sa. Bedre å være helt sikker, enn nesten helt sikker. Litt over 1% av alle kvinner kan bli gravide på pilla, og hvis du ser på den store basis, er det faktisk 10000 kvinner av 1000000 og kanskje litt mer enn det, som blir gravid på pilla. Tenk hvis du er en av de? Nå skal jeg ikke skremme deg her, men jeg ville sjekket det, og ønsker du ikke barn nå - ja, da kan du puste lettet ut. Lykke til! :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenker jo at jeg sikkert bare innbiller meg det meste av disse symptomene, selv om den vonde korsryggen er vanskelig å overse. Ingen tvil om at jeg er kvalm og nesten kaster opp flere ganger i kveld, men da mannen på nytt nevnte at jeg burde teste, sa jeg bare at det er mange som er syke for tiden. Og det er det jo...

Jeg har ingen ønsker om å bli gravid nå, så jeg prøver vel å overbevise meg selv om at det nok ikke er noe å bekymre seg for.

Nå har jeg likevel bestilt meg en test.

Skrevet

Min Cerazette-svikt er 2 måneder gammel og sover søtt i senga si.

Jeg tar andre medisiner fast og vet at jeg ikke slurvet med ppillen, har ikke har diare eller noe heller, så her var det rett og slett pillen som sviktet. Tar en test slik at du vet.

Gjest Nikki09
Skrevet

Og min cerazette-svikt er 7 mnd :) hadde riktignok en dag med oppkast i det tidsrommet jeg ble gravid. Var alt som skulle til :)

AnonymBruker
Skrevet

Oj, enda flere på Cerazette som har blitt gravide ja.. Min jente er 2 år gammel. Jeg tok pillen hver morgen og vet at jeg ikke var syk i perioden jeg ble gravid. Gikk på p-sprøyte i 3 år før dette, og gikk over på pillen for å ha litt mer kontroll på når vi skulle begynne prøvingen. Trengte visst ikke det gitt, 4 mnd senere så var jeg gravid..

Anonym poster: 132a218b114861c708e64fe3a3244968

AnonymBruker
Skrevet

ts her. Jaja, vi får se. Testen dukker vel opp i nær fremtid. Jeg var dårlig i hele går kveld, og kastet til slutt opp flere ganger, med diarè og det hele. Det skal jo være noe som går for tiden, så får vi bare håpe at det er det, og ikke Cerazette som har sviktet.

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke gravid:)

AnonymBruker
Skrevet

Med Cerazette er man ikke helt sikker, du kan bli gravid. Samtidig er det den pillen som gir minst hormonsving?

Anonym poster: 5bfdfed897c2f71a8d69f61379e3bf67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...