Hattifnatten Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Jeg fikk beskjed av legen om at jeg måtte bestille time hos jordmor. Lurer derfor på om det er noen som kan anbefale en klinikk som er flinke, evt en spesifikk jordmor i Oslo?
Tordensky Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Er det ikke meningen man skal bestille time hos jordmor ved den helsestasjonen man hører til som har svangerskapstjeneste? Sånn er det hvertfall her i Trondheim. Måtte bestille time/registrere meg på helsestasjonen der jordmor er (men hører nå til en annen med babyen da det er flere helsestasjoner enn det er helsestasjoner for gravide).
Hattifnatten Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2013 Er det ikke meningen man skal bestille time hos jordmor ved den helsestasjonen man hører til som har svangerskapstjeneste? Sånn er det hvertfall her i Trondheim. Måtte bestille time/registrere meg på helsestasjonen der jordmor er (men hører nå til en annen med babyen da det er flere helsestasjoner enn det er helsestasjoner for gravide). Oia det var jeg ikke klar over. Virket som på legen at det bare var å ringe rundt og finne en tilfeldig jordmor. Men da skal jeg sjekke ut av hvilken helsestasjon jeg tilhører og bestille der. Takk!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Nei man kan velge den helsestasjonen man vil. Selv ringte jeg til en annen enn den som er nærmest meg fordi vi skal flytte til dit den andre ligger, jeg sa ingenting om at vi skal flytte og dama i tlf reagerte heller ikke på adressen (et annet postnr). Jeg vet at man uansett kan velge den helsestasjonen man vil, man kan også velge en privat men da må man betale. Anonym poster: ec4cd7b2bbb92939635c6280d2c80d8c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Men det kan hende at noen kommuner foretrekker at man velger den som er nærmest så ikke "alle" velger en stasjon og "ingen" en annen. Anonym poster: ec4cd7b2bbb92939635c6280d2c80d8c
TrickyCicci Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Uansett er det vel mest praktisk for deg selv å være hos den som er nærmest? Mot slutten av svangerskapet kan det jo være at det ikke er bare-bare å ta turen til en annen bydel Jeg bor dog i en liten kommune, så valg er ikke noe man har her
MiniMjau Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Det går vel ann å velge jordmor på privatklinikk også, men da koster det nok masse penger? helsestasjon er gratis.
Kissin Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Jeg har hatt oppfølging hos Jordmorteamet og er superfornøyd. Svangerskapsoppfølging er gratis selv om Jormorteamet er privat. Ut i fra hva jeg har hørt fra andre så får man bedre oppfølging og mer tid på hver kontroll. Det å gå annenhver gang til jordmor og lege synes jeg virker rotete. Jeg var kun til lege 1 gang for blodprøver i uke 10. Gå inn på jordmorteamet.no
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #9 Skrevet 23. mai 2013 Når jeg hadde min første kontroll var jeg hos fastlegen, og da fikk jeg en oversikt over alle helsestasjonene i kommunen med jordmor, og hun sa at jeg kunne ringe den jeg ville. Men jeg anbefaler også å ringe den som er nærmest deg i tilfelle du må dit og ikke er helt i form så er det greit å slippe å reise til andre enden av byen Anonym poster: ec4cd7b2bbb92939635c6280d2c80d8c
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Hvis man går til helsestasjonen skal jo barnet følges opp videre også, og ganske hyppig det første året i alle fall. Så jeg anbefaler å velge den helsestasjonen du "sogner" til og er nærmest, det er rett og slett mer praktisk. Med mindre du vil gå privat, da, men her hos oss er det i alle fall helt grei oppfølging på helsestasjonen også. Anonym poster: 5a435142aafbdddfb6ce7396c532622e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå