Gjest Jepsi_pepsi-max Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Hei alle KG- lesere. Jeg er en jente på 18 år som er ferdig på vgs om knappe 3 uker. Jeg og bestevenninnen min har kommet inn på samme folkehøgskole, og vi gleder oss sykt til å starte der. Det som er problemet nå, er at jeg ikke har lyst til å gå på fhs likevel, depositum pengene er betalt, men det gjør meg ingen ting - for jeg vil ikke gå der. Jeg har heller lyst til å dra ut i verden, og reise og oppleve isteden. Men problemet er.. Hvordan skal jeg fortelle venninnen min det? Jeg vet hun kommer til å bli sur, for det var jeg som "fikk hun med på" å gå på folkehøgskole.. Vet ikke hvordan jeg skal fortelle henne det..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 «Jeg har ikke lyst til å gå på FHS allikevel.» Anonym poster: 98e3aae426900631fe50b90453e20045 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Du må jo nesten bare si det som det er. Ikke noe hyggelig når det var din ide, men det kan jo hende at hun har lyst likevel. Uansett bør du si det så fort som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Du bare sier det som det er nu, eller går den der folkehøyskolen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Reise og oppleve kan du jo gjøre senere.. Men tenk om hun tenker det samme som deg, men så tør hun ikke å si noe, for hun er redd for hvordan du skal ta det. For det var jo hun som fikk deg med på FHS ;-) Anonym poster: a6457352baf92001066b63ec82dbb440
Bluegreen Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Hei alle KG- lesere. Jeg er en jente på 18 år som er ferdig på vgs om knappe 3 uker. Jeg og bestevenninnen min har kommet inn på samme folkehøgskole, og vi gleder oss sykt til å starte der. Det som er problemet nå, er at jeg ikke har lyst til å gå på fhs likevel, depositum pengene er betalt, men det gjør meg ingen ting - for jeg vil ikke gå der. Jeg har heller lyst til å dra ut i verden, og reise og oppleve isteden. Men problemet er.. Hvordan skal jeg fortelle venninnen min det? Jeg vet hun kommer til å bli sur, for det var jeg som "fikk hun med på" å gå på folkehøgskole.. Vet ikke hvordan jeg skal fortelle henne det.. Si at du skjønner at det er kjipt for henne, men at det vil være mye verre for deg å gå der når du kjenner at det er feil for deg. Hun vil raskt bli kjent med nye mennesker, og det må da også være poenget på folkehøyskole. Dere er jo allerede venner - og jeg tror det vil være tøft for vennskapet hvis du drar på FHS og misliker deg og føler at du er det for hennes skyld. Bare si det som det er, og hvis hun lager bråk, kan du gi henne litt tid for at det skal synke inn - men ikke mer enn som så. Dette er jo ikke noen krise. Gratulerer med å ha funnet ut hva du vil!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Hvor selvstendig er hun? Jeg vil egentlig si at om dette er noen som du har overtalt til å gå på folkehøyskole, og som vil slite alene, så har du et ansvar for henne på mange måter.
Chien Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Når man er 18 år er det på tide at man begynner å ta selvstendige avgjørelser på egenhånd uten venninner og kjærester og familien. Man kan ikke alltid ha noen å støtte seg på her i livet, så man må lære å stole på egne ønsker og behov. Jeg vet ikke hva du mener med at "du fikk henne med på å gå folkehøgskole", men sannsynligvis vil hun bli litt skuffet ja. Det er bare fordi du ombestemmer deg. Du må uansett fortelle det. Så snart som overhode mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå