AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg er stygt redd jeg kommer til å stryke på matte S2-eksamenen jeg hadde i dag. Er det noen som har peiling på ca. strykgrense for vgs-fag? Og; er det noen som vet om 2MX-matte kan godskrives som S2-matte? Jeg har opprinnelig vitnemål fra R94, men forbedrer litt for å komme inn på studie, og skal få kunnskapsløftet-vitnemål. Hvis jeg skulle stryke på S2, så har jeg karakter i 2MX fra før. Takk for svar! Anonym poster: 1340d147ed44f814bed98f5fca9960f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oreokaka Skrevet 21. mai 2013 #2 Del Skrevet 21. mai 2013 Du må ha 25% riktig for å kunne stå. Har ei venninne som fikk 24,5% prosent riktig på vgs i et fag, og strøk.. Haha huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Del Skrevet 21. mai 2013 Sjekk sensorveiledningen som ligger ute på udir. Der har de satt laveste karaktergrense til 12 poeng. Så hvis du har over 12 poeng, så er det håp. Meeen... det er helhetsinntrykket sensor får, som er avgjørende. Karaktergrensene er bare veiledende. Anonym poster: 51ab4f266d77596921118d77203e8fd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Del Skrevet 21. mai 2013 Takk, AB! Jeg tok en titt, og jeg tror jeg klarer 12 poeng. Kanskje 15 og. Ber til gud Anonym poster: 1340d147ed44f814bed98f5fca9960f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 21. mai 2013 #5 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg er stygt redd jeg kommer til å stryke på matte S2-eksamenen jeg hadde i dag. Er det noen som har peiling på ca. strykgrense for vgs-fag? Og; er det noen som vet om 2MX-matte kan godskrives som S2-matte? Jeg har opprinnelig vitnemål fra R94, men forbedrer litt for å komme inn på studie, og skal få kunnskapsløftet-vitnemål. Hvis jeg skulle stryke på S2, så har jeg karakter i 2MX fra før. Takk for svar! Anonym poster: 1340d147ed44f814bed98f5fca9960f0 Nei. 2MX tilsvarer R1 og dekker ikke pensumet i S2. 2MX vil dekke det nye kravet til matte i kunnskapsløftet, men det vil ikke telle S2. Det vil si at det ikke vil dekke opptakskrav der man må ha S2, og du vil ikke oppfylle kravet til å få kunnskapsløftet-vitnemål med mindre du har to andre fag fra samme programområde over både andre og tredje år. Du trenger forøvrig ikke få nytt vitnemål etter kunnskapsløftet for å forbedre fag, kun for å erstatte eller fjerne fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amonyn Skrevet 21. mai 2013 #6 Del Skrevet 21. mai 2013 En over her har rett. Alle matteeksamnene jeg har vært borti i Kunnskapsløftet har hatt krav om 12/60 poeng for å stå. Altså 20 %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #7 Del Skrevet 21. mai 2013 Nei. 2MX tilsvarer R1 og dekker ikke pensumet i S2. 2MX vil dekke det nye kravet til matte i kunnskapsløftet, men det vil ikke telle S2. Det vil si at det ikke vil dekke opptakskrav der man må ha S2, og du vil ikke oppfylle kravet til å få kunnskapsløftet-vitnemål med mindre du har to andre fag fra samme programområde over både andre og tredje år. Du trenger forøvrig ikke få nytt vitnemål etter kunnskapsløftet for å forbedre fag, kun for å erstatte eller fjerne fag. Takk. Fant ut det jeg også. Der røyk den sikkerheten, men er ganske sikker på at jeg klarte minst 12 poeng. Det vet jeg, men jeg har byttet ut noen fag som det er enklere å få bedre karakter i, så derfor må jeg konstruere et helt nytt vitnemål Anonym poster: 1340d147ed44f814bed98f5fca9960f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #8 Del Skrevet 21. mai 2013 Kan være jeg har misforstått dette, men er det ikke sånn at s1+s2 tilvarer r1? På realfag trenger man jo bla r1 for å komme inn, men man kan komme inn hvis man har tatt s1+s2 i stedet. Så hvis 2mx tilsvarer r1... Je ville ringt samordna opptak eller studieplassen du søker på for å sjekke ts... Anonym poster: 452966d3cd0ad0b833b90677375d47a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 21. mai 2013 #9 Del Skrevet 21. mai 2013 Det med poeng er tullball. Man kan fint vurdere en besvarelse med 12 av 60 poeng til stryk og en med 11,5 av 60 poeng til ståkarakter (dersom sensorveiledningen har satt 12 som en grense), basert på sensorveiledningen. Poengskalaen er veiledende, og alle bruker den selvsagt nærmest som om det var en fasit. Om man er i tvil om karakteren er det helhetsinntrykket som avgjør. . Eksempelvis var det en oppgave hvor det stod i sensorveiledningen at "kun 100 % riktig svar gir poeng". Om én besvarelse har svart noe som er helt borte i natta latterlig, og en annen har svart noe som gjør at man skjønner vedkommende har logikken intakt i hodet sitt, så får man selvsagt et bedre inntrykk av den siste besvarelsen. Og det virker inn på helhetsinntrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amonyn Skrevet 22. mai 2013 #10 Del Skrevet 22. mai 2013 Det med poeng er tullball. Man kan fint vurdere en besvarelse med 12 av 60 poeng til stryk og en med 11,5 av 60 poeng til ståkarakter (dersom sensorveiledningen har satt 12 som en grense), basert på sensorveiledningen. Poengskalaen er veiledende, og alle bruker den selvsagt nærmest som om det var en fasit. Om man er i tvil om karakteren er det helhetsinntrykket som avgjør. . Eksempelvis var det en oppgave hvor det stod i sensorveiledningen at "kun 100 % riktig svar gir poeng". Om én besvarelse har svart noe som er helt borte i natta latterlig, og en annen har svart noe som gjør at man skjønner vedkommende har logikken intakt i hodet sitt, så får man selvsagt et bedre inntrykk av den siste besvarelsen. Og det virker inn på helhetsinntrykket. Det er klart, men det er feil å kalle det tullball. Det er 99 % sikkert at du står om du får 12 poeng eller mer. Karakteren 6 har også mer slingringsmonn. Svarer man spesielt modent og/eller ikke når opp pga småfeil, kan dette fortsatt gi en sekser. Men de er forpliktet til å følge skalaen i det store og det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå