Wonders Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 (endret) For alle andre som ikke vet det; Gjør det hjemme selv. Jeg får ofte ikke time, eller det er litt dyrt. Mellom kr 350 på Lakkbarene på kjøpesenterne til kr 600 i salong. Så, rett før 17. mai ringte jeg byen rundt, ingen hadde time ledig. Jeg måtte få det gjort og forstod det måtte jeg bare gi opp. På vei hjem gikk jeg innom Vita for å kjøpe øyevipper, siden jeg ikke hadde fått min bestilling fra ebay i tide Jeg var ganske oppgitt for å si det sånn. Det var masse kø i kassa så jeg ble vandrene rundt i butikken så lenge. Og der hang det uv-lakk til hjemmebruk. Både starterkit som inneholdt en liten uv-lampe, og alle lakkene. Jeg har uv-lampe, så jeg kjøpte denne, og en lakkfarge jeg likte. Jeg har fått lagt vanelig neglelakk så mange ganger at jeg er rimelig trygg på åssen det gjøres. Eneste forskjell er at man legger fingrene i uv-lampen mellom hvert lag. Og jammen meg ble det veldig fint! Jeg må trene litt på å gjøre kantene øverst på neglene sterkere, men det kommer etter hvert. Flere som kunne ønsket seg dette? Endret 31. oktober 2013 av Wonders 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Shellac er et merke ikke produkt. Anonym poster: f96ef8cc1d26e5920f802383ca843aac 3
Gjest Silvermist Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Kunne absolutt tenkt meg å gjøre dette hjemme! Men jeg tenker at det må være mulig å finne det på Ebay e.l. til en billigere penge. Hva kostet det på VITA, med lampe?
Wonders Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2013 (endret) jeg mener ikke å reklamere, det er bare vanskelig å forklare om manikke vet hva man skal se etter i butikken... Husker ikke hva de skulle ha, men jeg vet man får det billigere på nett, det har bare ikke slått meg at det er så utbredt at man kan får det her hjemme... Visste det ikke jeg. Endret 21. mai 2013 av Wonders 2
Wonders Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2013 Shellac er et merke ikke produkt. Anonym poster: f96ef8cc1d26e5920f802383ca843aac jæ jæ jæ, jeg vet det kalles mye, som permanent neglelakk... Vet dere flere som selger dette? 2
Viktualia Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har brukt Depend sine gjør-det-selv produkter. Veldig bra og holdbart resultat, holdt seg blankt og flott lenge, opp til to uker. Men da blir den utvokste delen av neglen nederst litt stor. Det eneste jeg har å utsette på det, er at jeg syns neglene ble svake, tørre og flisete når jeg brukte det kontinuerlig over flere måneder. Så nå har jeg en pause, og etter hvert tenker jeg at jeg skal ha det litt nå og da, ikke hele tiden. 1
Wonders Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Det eneste jeg har å utsette på det, er at jeg syns neglene ble svake, tørre og flisete når jeg brukte det kontinuerlig over flere måneder. Så nå har jeg en pause, og etter hvert tenker jeg at jeg skal ha det litt nå og da, ikke hele tiden. Sant nok, det er når vi tar de av det er mest skade. jeg bruker olje i neglekanten og lar oljen trekke inn når jeg ikke har på noe lakk, da blir det litt bedre... Når jeg solte meg i stad fikk leg ledd litt, der seg jeg nemlig alt som ellers ikke synes på selve påføringen... ˙·٠•● Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●•٠·˙ Endret 21. mai 2013 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Ser de har mange uv-lamper på ebay, som koster mellom 70-130 kroner. Er disse noe å kjøpe eller må man ut med mer? Anonym poster: b041cfdd1465d852586eab94fcfc9251 2
Viktualia Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Ja, altså neglene virker langt sterkere så lenge lakken er på! Og når jeg har brukt det før, altså fått det lagt i salong nå og da, så syns jeg at neglene har blitt sterkere etter de to ukene shellac-en har sittet på. Kontinuerlig bruk var noe litt annet syns jeg. Mulig at depend ikke er like bra for neglene som de merkene de har i salongene, vet altså ikke helt hva grunnen er, dette er bare min erfaring så langt. Tenker at jeg skal teste ut andre merker etter hvert, men foreløpig er det ikke så mye i butikkene. Kanskje jeg skal prøve å bestille på nett, nå som jeg har skjønt hvilke ting man trenger og sånn... 1
Wonders Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Det er watt det går på. Skal forsøke å finne ut hvilken watt man må ha. Vi har diskutert det før på kg. ... Her er den http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=726797&st=0&p=12331641&#entry12331641 ps; Søkemonitoren på kg er blitt mye bedre og jeg brukte ikke google denne gangen. :hjerte: Endret 21. mai 2013 av Wonders 1
Wonders Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2013 nå har jeg lagt Konad stempel under, med ett klart lag overlakk -gikk strålende! Og jeg gidder ikke kjøpe de foliene man kan ta vekk lakken med. Jeg bruker neglelakkfjerner på en bomullsdott, og surrer aliminiumsfolie fra kjøkkenskuffen rundt. Lar det være på i 5 minuter, og skraper av. Genialt. Jeg har tatt på føttene også. Gikk fint. 2
Wonders Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 1. juli 2013 og jeg handlet i går på ebay. Smart http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649 http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649 Og med dette lager jeg jo mønster på neglene... http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649 http://www.ebay.com/...984.m1423.l2648 http://www.youtube.c...h?v=n9Nl8HK3-Q4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Stilig dette her du =) Anonymous poster hash: 0497c...0a4 3
Wonders Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. juli 2013 ja når det tar så liten tid å ser glansfullt ut i 3 uker i slenger er det en no brainer ofr meg. Endelig har tommelneglene som alltid kløver seg på midten, vokst opp hele og sterke. Sikkert fordi neglene er blitt forsterket. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 ja når det tar så liten tid å ser glansfullt ut i 3 uker i slenger er det en no brainer ofr meg. Endelig har tommelneglene som alltid kløver seg på midten, vokst opp hele og sterke. Sikkert fordi neglene er blitt forsterket. Det så kjempefint ut! Men hva et det egentlig? Er det neglelakk som sitter til neglen vokser ut? Eller er det sånn som uv gel man kan bygge ut neglen og sånn?Anonymous poster hash: 7f1dc...21b 2
Wonders Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #17 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Det så kjempefint ut! Men hva et det egentlig? Er det neglelakk som sitter til neglen vokser ut? Eller er det sånn som uv gel man kan bygge ut neglen og sånn?Anonymous poster hash: 7f1dc...21b Det er neglelakk som man lyser under uvlampe mellom hvert lag med lakk. Jeg tar det av etter 3 uker ca, for neglen vokser jo ut. Eller går opp i kantene. Det taes enkelt bort ved å dynke litt bomull i neglelakkfjerner, legg den på fingertuppen og ta litt aliminiumsfolie rundt. La det virke noen minutter og skrap av med pinnen du får med. finnes sånne også, men ikke vil jeg dynke hele fingeren eller kaste bort så mye neglelakkfjerner... Endret 2. juli 2013 av Wonders 2
Wonders Skrevet 10. juli 2013 Forfatter #18 Skrevet 10. juli 2013 Da prøvde jeg å ikke la neglene ligge inni i 90 sekunder, men det er ikke så smart. Det løsnet i kantene samme kveld. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #20 Skrevet 2. august 2013 Hvordan legger du dekoren? Før topplaget, eller under vanlig neggelakk etter at du har lagt uv-lakken? Tåler dekor, perler/klistremerker, uv-lampen?Anonymous poster hash: 5ca16...9d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå