Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2004 #1 Del Skrevet 6. april 2004 No har eg fått ordna i bedet mitt, endeleg! Har luka bort ugras, gras, torv og stein, klipt rosebuskane, gjødsla og lagt på ny jord. Flink? Har solsikke-spirer inne på kjøkkenet som eg skal plante ut når tida er inne. Men når er tida inne? Det står at eg dei kan plantast ut når faren for nattefrost er over, men når er det då? Har forresten lyst på litt fleire blomar i bedet mitt også etterkvart, kan eg kjøpe frø og så rett i jorda ute?? Og eventuelt når kan eg gjere det? Håpar nokon grønfingra kan svare! *veslo har vårfornemmelsar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 6. april 2004 #2 Del Skrevet 6. april 2004 Du må nok vente en mnd til før noen utplanting, og selv da ville jeg ha satset på hardføre planter,f.eks stemor. De kan tåle 2-3 minus grader en natt. Ellers kan du jo plante ut påskeliljer som du kjøper i potter, de tåler endel, så de kan du prøve nå. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2004 #3 Del Skrevet 6. april 2004 Har masse påskeliljer i full blomst i bedet mitt no, tulipanar og krokus også! Men nokre stemorsblomster kan eg kanskje få tak i snart. Gledar meg til å plante ut solsikkene mine eg! Men får vel smøre meg med tolmod då.. Går det an å plante rundt 17-mai tider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 6. april 2004 #4 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg vet ikke hvordan tempraturen er i Hordaland rundt de tider, men prøv og plant og skulle du se at det meldes kuldegrader om natten f,eks, kan du dekke over plantene med litt plast (søpplesekk e.l) Eller kjøpe en fiberduk på hagesenteret. Høres ut som du får et kjempefint blomsterbed til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2004 #5 Del Skrevet 6. april 2004 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. april 2004 #6 Del Skrevet 7. april 2004 Hei! Løkplanter og alle mulige stemor/viola varianter er det bare å sette ut nå. Siden du bor på vestlandet så er det litt varmere (bedre?) klima der enn det er her på østlandet, og her pleier jeg å gi råd om at 17. mai er en grei merkedag for når det ikke er fare for frostnetter mer. Natt til 16. vet jeg det var frostnatt for et par år siden faktisk :o Men på din kant av landet vil jeg tippe at det begynner å bli ganske trygt snart, kanskje rundt 1. mai? Lykke til med flott blomsterbed i sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 8. april 2004 #7 Del Skrevet 8. april 2004 Ååå---det klør i fingrene etter å få plantet nå!! Dessverre har jeg ikke hage, men har store planer for balkongen i år! Stemorsblomstene er iallefall helt trygt å sette ut nå ja..de jeg hadde i kasser i fjor holdt til ut i november!!! (og da var det kaldt her på vestlandet!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå