AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Fikk en mld her på morgenen om at bud på kr * *** *** på (sett inn adresse) stod til kl 11 i dag. Tenkte det måtte være en feilsendt mld. Så ringte tlf. Ukjent nr, jeg la på. Fikk like etterpå en ny mld, om å ringe *** megleren innen kl 11, pga bud på (sett inn adresse) Jeg sendte mld tilbake, om at her måtte de ha tatt feil, jeg var på ingen måte med i noen budrunde hverken på dette huset eller noen andre hus. Fikk svar tilbake om at jeg stod på interesselista, men at de da kunne slette meg. Jeg har aldri skrevet meg opp på noen interesseliste på dette huset. Men, jeg kontaktet for lenge siden megleren for å få tlf nr til huseieren, da vi i en periode vurderte dette området. Jeg fikk nr, men tok hverken kontakt med megler eller huseier igjen da vi fort slo fra oss tanken og heller ville være på utkikk etter hus her vi bor nå. Er ikke dette ganske pågående oppførsel fra megler? Eller normal praksis? Er jo ikke unormalt at man viser interesse for flere hus, uten at man automatisk tenker å legge inn bud. En ting er jo om man skriver seg opp på liste med navn og nr, men det var ikke tilfelle her. Anonym poster: 88aa706c2855321662830f7a605bd45f
eitrande Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Du var ikke med i en budrunde, du ble informert om en budrunde i tilfelle du ville bli med. For å bli budgiver må man fylle inn et budskjema og levere det til megler. Kan hende de har tatt feil nummer eller en annen misforståelse? Men jeg syns det var pågående hvis du ikke hadde skrevet deg opp på interesselista for akkurat den eiendommen. Vi har tidligere skrevet oss opp på interesselister og blitt oppringt senere når eiendommene har vist seg å være vanskelig å selge. Det er greit syns jeg 2
@Maja Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Du har ikkje vore med i noko budrunde sjølv om du fekk info om andre sine bud. Litt klønete av megleren var det jo, og kan vell vere pga missforståelse av interessen den gangen du tok kontakt? Om megleren hadde ringt og masa ville eg sagt det var pågåande, men tekstmeldinger er jo bare å oversjå... Det ville vore meir krise om nokon som var interessert i eit hus ikkje fekk beskjed om bud
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Har vært med i en budrunde tidligere på et annet hus, og da var det akkurat slik det pågikk. Man fikk mld først, så ble man oppringt om man ikke svarte på den. Synes dette var pågående ja. Hadde jeg vært interressert hadde jeg jo selvfølgelig latt høre fra meg, huset har jo ligget ute for salg i evigheter. Ts Anonym poster: 88aa706c2855321662830f7a605bd45f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Dette er vanlig praksis hvis man skriver seg opp på liste. Du var ikke med i budrunden, men ble informert om budene underveis. Jeg har fulgt med på masse budrunder mange helger på den måten. Her har nok megleren registrert alle som på et eller annet tidspunkt har vist interesse for eiendommen og holdt alle informert for å skape interesse også hos folk som ikke var på visning. Dette er vanlig praksis, men noe pågående selvsagt. Anonym poster: 60d1b68b8b3b5fee8e451d8ad965fcdf 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Der jeg jobber pleier vi å informere samtlige som har vist interesse for eiendommen med sms varsling når det kommer inn bud. Typ "ta kontakt i god tid før kl 12 om det er av interesse". De dom har vært på visning blir i tillegg oppringt. Det nå være bedre å få en sms for mye enn å bli uteglemt, tenker jeg... Anonym poster: 4ed9833c96a5f2bd3d67a0fb22a24bb9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Om du har vist den minste interesse for en bolig, så havner du på interesselisten. Var det denne boligen du var nysgjerrig på tidligere? For der har du svaret. Vanlig praksis Selv har jeg meldt meg som interessert hos flere meglerhus der jeg har gitt beskjed om områder jeg ønsker å bo i, type bolig, størrelse og standard, og da har de sendt meg mailer og sms om aktuelle boliger, samt sendt meg beskjed om nye bud selv om jeg ikke har svart på mailene og smsene, eller vært på visningene. Har ikke hørt noe etter jeg meldte meg av listene da Anonym poster: 4641466819aae1126c51688880e8eb40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå