Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Kjæresten min gjennom snart 3 år skal ha innflytningsfest i sommer. Leiligheten er hans, så dette er hans fest. Typen min er en kar som er sosial og har et stort nettverk. Han har mange venner, men han ser de ikke såå ofte. Typen min fortalte meg senest i går at jeg måtte bare invitere venninner til denne festen.

Jeg kan tenke meg at han kommer til å invitere mellom 30-50 personer fra sin omgangskrets. Selv har jeg nesten ingen venner :( Et punkt som er sårt og tungt for meg. Kjæresten min er full klar over det, og han har støttet meg og alltid vært der for meg gjennom tunge tider (har slitt med angst, depresjoner og gått til psykolog tidligere på den tiden vi har vært sammen).

Samtidig er kjæresten min 10+ eldre enn meg og jeg tenker at det kanskje er naturlig at han har mange flere venner enn meg?! Jeg er egentlig sosial selv, men mye har blitt ødelagt pga negative følelser. Er ellers en høflig og snill jente. Når jeg tenker med meg selv nå, så VET jeg at jeg ikke har lyst til å være med på innflytningsfesten. Jeg kan teller på en hånd hvor mange venner jeg har :( 3 av dem er svært nære, men allikevel gjør dette ufattelig vondt. Samtidig har jeg avtalt med bestevenninnen min å reise på jentetur i denne perioden av sommeren, og jeg tenker at det er en ``fin`` unnskyldning for at jeg eventuelt ikke er til stede på festen.

Synes dere dette er dårlig gjort? Kjæresten min vet at jeg er usikker pga min selvfølelse i forhold til denne festen. Men nå tenker jeg i tillegg at det er flaut for hans familie og venner å se at damen hans har så få venner :( De kommer til å lure på hva som er galt med meg :( Det gjør så vondt å innrømme dette og uttale meg om det på et forum, men vil gjerne ha feedback på dette innlegget.

Takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt naturlig at du ikke ha en helt haug med venner på kjæresten din sin innflyttingsfest. Inviter de tre nære venninnene dine og kos deg.

Om du lar dette hindre deg fra å delta på festen, graver du deg bare enda lengre ned.

Anonym poster: 7aa180915e6371dfeaf91cf532a8ffdc

• Liker 9
Skrevet

Slapp av :) Ingenting galt med deg.

Jeg flyttet til en annen kant av landet, og mistet alt av venner siden jeg flyttet fra de. Ble sammen med han som nå er min mann, og alle vennene hans adopterte meg ganske så fort. Så isteden for mine og dine venner, er det egentlig våre venner. Vi har selvsagt kollegaer vi kjenner utenom, men de ser vi liksom ikke på som venner da.

Gi det litt tid, vær åpen og sosial med hans omgangskrets, smil og vær glad så skal du se at du raskt nok kommer inn i varmen der :)

Det er tøft å sitte der uten venner, men du er heldig som har en kjæreste som har massevis av de, han er sikkert veldig klar for å dele venner med deg :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke egentlig folk ville tenkt så mye over hvem som er hvem sine venner.. Jeg ville iallefall ikke tenkt særlig over det.

• Liker 3
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis det er kjæresten din sin fest, ville det jo vært rarere å invitere en hel haug av dine venner. Synes det å invitere 3 av dine venner høres naturlig ut. Dessuten er ikke antallet venner man har viktig, men hvor gode vennskap man har. Du har 3 nære venner, vær glad for det, de er verdt mer enn mange løse bekjentskap.

Gjest Elseby13
Skrevet

Bedre å ha tre gode venninner enn å ha 50 fjernt bekjente.

Skrevet

Du har 3 nære venner, vær glad for det, de er verdt mer enn mange løse bekjentskap.

Det der er veldig viktig, 3 gode venner er mye bedre enn mange bekjente!

Hans innflyttingsfest, hans venner, du er dama, du inviterer dine 3 nærmeste venner. Ser på det som helt naturlig. Be dine gode venner du, å kos deg på festen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er heldig som har tre svært nære venninner. Typen din betror seg vel ikke om alt til absolutt alle disse vennene hans? Jeg har kun to gode venner vil jeg påstå. En av dem er min søster. Ingen av dem vet alt om meg for det. Be disse 3 på festen du. Siden de er gode, så kommer de nok. :) Det ordner seg. :)

:hug:

Anonym poster: cac8186d8baf46b3ee22c96aab4ceaa4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert noen der som automatisk regner kjæresten til en venn som en venn selv, så se på det som en mulighet til å kanskje bli bedre kjent med noen sammen med de gode vennene dine. :)

Anonym poster: 2df190598bfc88a763b11978a048d55e

Skrevet

Å ha 30-40 venner synes jeg er heller unormalt. Siden det er hans innflyttingsfest ville jeg ikke tenkt på det som rart at du ber de nærmeste venninene dine. At du drar bort synes jeg heller ikke er særlig merkelig, om det er det du ønsker mest :)

Jeg er også av typen som har få nære venner, mens min kjæreste har stor omgangskrets. Jeg mistet en god del av mine venner grunnet flytting. Vi er alle forskjellige som personer. Ikke alle har behov for stor omgangskrets.

Skrevet

Hvorfor skal du be med deg masse folk på din kjærestes innflyttningsfest? Det er jo hans fest, og hans gjesteliste. Om du hadde hatt 50 eller tre venninner har vel ikke så mye å si, da du ikke hadde invitert 50 stk til hans fest. Gjør det som føles rett for deg, be dine tre venner eller reis bort. Ingen kommer til å legge merke til om de som er der er "dine eller hans" venner :)

Gjest Anonym
Skrevet

Trådstarter igjen her! :-)

Tusen takk for alle svarene, nå ble jeg glad! Jeg kjenner mange av vennene til kjæresten min veldig godt, så jeg har blitt flott tatt imot av dem og kjenner dem godt! :)

Så tror ikke jeg hadde blitt værende alene på festen eventuelt, men tenker bare at jeg har svært få ``potensielle`` gjester å be fra min side. Og jeg tenker at typen min sine venner kan tenke at jeg er ``rar`` som ikke har flere venner :( Det er det jeg er redd for og har hatt problemer med MER av tidligere: å bli negativt dømt av andre.

Jeg føler bare at det er som natt og dag mellom oss når det gjelder det sosiale :( Synes det er tungt, men ellers er forholdet bra! :-) Synes også det er vanskelig å føle til tider at jeg ikke har så mye planer, mens kjæresten min legger masse planer. Så gjennom årene vi har vært sammen, vil jeg påstå at vi er MYE oftere sammen med hans venner. Jeg savner nok det å ha en ``vennegjeng``. Jeg er i hvert fall glad (i denne situasjonen) at vi ikke er samboere enda, for da hadde jeg nok vært enda mer lei meg.

Takker igjen til dere i dette forumet som løfter opp hverdagen til medmennesker!

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner alle vennene hans hverandre like godt da? Hvis ikke blir det i alle fall ingen "deg mot dem", hvis de vil bli bedre kjent med hverandre. Jeg ville aldri ha tenkt at det var rart hvis kjæresten (du, altså) av en venn hadde et par gode venner med seg. Og hvis du var der "alene" med bare kjæresten så er det jo kjekt for andre å bli kjent og kanskje få en ny venn. Det er sikkert noen av de 50 vennene som kommer alene også. :)

Anonym poster: 2df190598bfc88a763b11978a048d55e

Skrevet

Ingen tenker sånn. De er voksne mennesker og klarer å tenke litt lenger enn nesetippen om de finner ut at du ikke har så mange venner. Men hvordan skal de klare å finne ut av det uansett? De vet vel ingenting om du har en skokk av venner i andre kanten av landet, eller kanskje i et annet land? Selv om du ikke har det, så tviler jeg på at en voksen person som ikke er tett i huet vil komme til den konklusjon, i løpet av en kveld, at du er venneløs og teit. Selv om du kanskje er sosial, hyggelig og normal i løpet av festen.

Jeg har heller ikke så mange gode venner, jeg har vel kanskje 4-5 stk jeg føler er nære. Inkludert familiemedlem. Jeg bruker heller tida mi på å finne på ting med de og pleie vennskapet enn å henge med allskens bekjente her og der. Jeg har tross alt aldri møtt noen som er som mine bestevenner. Jeg bor i en annen by enn de nå, og jeg kjenner at jeg savner de mange ganger selv om jeg er på fest med 20 bekjente mennesker. Ville heller vært med bestevennene :)

Og jeg er ikke flau, for vi har et unikt vennskap som mange burde misunne oss :fnise: Nå høres jeg litt egoistisk ut, men jeg tror det er sunnere å prøve å tenke litt sånn.

Kos deg på festen. vær i godt humør, og snakk med folk. Det er en kjempefin sjanse til å bli kjent med nye folk!

AnonymBruker
Skrevet

Alle de 30-50 som din kjæreste skal be på festen er nok heller ikke nære venner, men heller bekjentskaper kan jeg tenke meg :)

Min mann har også større omgangskrets enn meg. Av diverse grunner har jeg mistet mange venner de siste årene, valgte selv å bare beholde de få nære jeg hadde og som jeg kunne stole på.

Vi skal feire felles fest nå (rundt tall) og da kommer det garantert mange fler av hans venner. Når vi giftet oss inviterte han flere venner enn meg, samtidig som min slekt (som jeg har god kontakt med) er tre ganger så stor som hans.

Jeg har ikke tenkt noe over dette. Når man har vært sammen noen år så blir man jo også kjent med de vennene til den andre :)

Anonym poster: 12a6935cce6503d6de374221b0889e80

Skrevet

Bare du ikke møter vennene dine med fortrukne gardiner slik at huset ser øde og dødt ut så trenger du ikke være flau

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke syntes det var rart at bare hans venner kom. Og du såklart!

At du inviterer med dine venninner (uansett hvor mange) til hans fest, er litt rarere..

Ingenting er jo egentlig "rart". Men om jeg var der, ville ihvertfall jeg deltatt på festen.

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg ville ikke syntes det var rart at bare hans venner kom. Og du såklart!

At du inviterer med dine venninner (uansett hvor mange) til hans fest, er litt rarere..

Ingenting er jo egentlig "rart". Men om jeg var der, ville ihvertfall jeg deltatt på festen.

Ja, så det er nesten like greit at jeg har et fåtall eventuelt å invitere ved tanke på at det er kjæresten min sin fest :) Det hjelper veldig å få tilbakemelding å høre hvordan dere ser på denne saken, fra deres perspektiv. Det kommer kanskje ikke hele 50 mennesker, men sikkert et sted mellom 30 - 40 fra min type`s omgangskrets! Det skal nevnes at med ``nærme venner`` har vi sikkert like mange der, men jeg har ingen andre enn mine nærme, mens kjæresten min har maange andre han f eks møtes litt sjeldere osv. Nei, det er sårt på det området. Håper bare at venninnene mine stiller opp og blir med på dette :-) Jeg har kanskje 3-5 venner jeg kan invitere, men usikker på om de stiller opp :P Får vel bare spørre i god tid!

Mvh trådstarter

Skrevet

Om han inviterer så mange, er det nok også mange av dem som er i samme situasjon som deg. Det er ikke flertallet som er overloada med venner!

Men siden det er hans fest, kan du bare forklare til vennene hans at det bør da også være mest av hans gjester. Derfor har du bare tre ;)

Du kan da forresten be dine tre venner også ta med seg sine venner!

Eller så kan du invitere meg, så kan jeg ta med mine! ;) Høhøhø

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...