Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en god jente, vi har det bra, men en ting som irriterer meg noe voldsomt er at hun drikker hele tiden! Da snakker jeg om flere ganger i uka. Vi er sammen så ofte vi kan det, men når vi ikke er det, drar hun på fylla med venner eller moren sin. Hører hele tiden "skal bare ta en pils" "bare slappe av med noen venner", men det ender alltid med bytur og fyll. Hun slutter å svare på sms, sier at hun bare har tatt en pils, og jeg hører ikke noe før langt ut på dagen dagen etter. Da prøver hun å bortforklare seg på alle mulige måter. "Det bare ble sånn", "ble spandert på" osv. Jeg blir så forbanna! Overreagerer jeg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva er problemet? At du mener at det ikke er bra at hun drikker så ofte fordi du er bekymret for helsen hennes? Eller gjør hun dumme ting i fylla?

Selv om man er sammen med noen så må man kunne få ha et liv utenom også. Men jeg skjønner jo at man blir bekymret om det blir for ofte flatfyll, Det er ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg er bekymret for helsen hennes, og jeg vet at når hun drikker blir det ofte såpass at hun nesten ikke klarer å gjøre rede for seg selv. Blir også sint når jeg liksom ikke hører noe. Jeg aner jo ikke hva hun driver med eller noenting fordi hun slutter å svare meg på sms. Hun er jo helt lik, hun blir sur hvis jeg ikke gir livstegn når JEG er på fylla (som er kanskje 2 ganger i måneden), men at hun ikke gjør det er tydeligvis ikke et problem..

Anonym poster: 56c6c807a35799fa49dd148cde6c412f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært gutten som var ute og festet hele tiden, hadde vel beskjeden fra damene her inne vært klar: Dump ham!

Så da er det vel lurest å dumpe henne.

Anonym poster: 32d5985a7b509991b7c6aee174afea8c

• Liker 4
Gjest anonym
Skrevet

TS her

Jeg er bekymret for helsen hennes, og jeg vet at når hun drikker blir det ofte såpass at hun nesten ikke klarer å gjøre rede for seg selv. Blir også sint når jeg liksom ikke hører noe. Jeg aner jo ikke hva hun driver med eller noenting fordi hun slutter å svare meg på sms. Hun er jo helt lik, hun blir sur hvis jeg ikke gir livstegn når JEG er på fylla (som er kanskje 2 ganger i måneden), men at hun ikke gjør det er tydeligvis ikke et problem..

Anonym poster: 56c6c807a35799fa49dd148cde6c412f

Virker jo som hun har et alkoholproblem. Du sier hun drikker bl.a med sin mor? Dette reagerte jeg på.Vet du om han drikker mye? Er det alkoholisme i familien hennes? Sånne ting kan være arvelig. Å drikke seg full flere ganger i uka, tyder på at hun har et alkoholproblem definitivt. Vil kalle henne alkoholiker faktisk.

Er dette en veldig ung jente, eller mer voksen?

Synes du skal ta dette opp med henne. Hun virker jo avhengig. Jeg hadde ikke stolt på ei som drikker så mye. Hvis hun er full så ofte, sier det seg selv at hun sikkert går over grenser. Si at hun må ta tak i dette, dette kan ikke du leve med lenger. Hun må oppsøke hjelp!

Skrevet

Vel for det første så har ingen av dere informasjonsplikt ovenfor hverandre når dere er ute med venner og på fest. Dere må få lov til å dra på fest uten at den andre parten skal ha kontroll på hva dere driver med og hvem dere er sammen med. Bortsett fra en melding for å høre om kjæresten har det bra og har kommet seg vel hjem igjen.

Men at du blir bekymret når hun drikker så ofte og så mye at hun ikke greier å passe på seg selv. Det skjønner jeg. Det er tydelig at hun misbruker alkohol. Noe som er like alvorlig som å være en alkoholiker. Det som er dumt er at førstnevnte er mer sosialt akseptert slik at mange ikke forstår at det ikke er bra.

Har du prøvd å konfrontere henne med alkoholmisbruket hennes?

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Det at hun går på fylla med sin egen moer sier vel sitt? Hun kommer til å drikke så ofte og mye hun vil, helt til hun eventuelt treffer den berømte veggen.

AnonymBruker
Skrevet

Da prøver hun å bortforklare seg på alle mulige måter. "Det bare ble sånn", "ble spandert på" osv. Jeg blir så forbanna! Overreagerer jeg eller?

Haha :laugh: Ååh, jenter og alle de dumme unnskyldningene deres :rolleyes: Hva med å sette henne ettertrykkelig på plass? Nekte henne å dra ut.

Anonym poster: a71e873cf14156690f4f5e8c28637cda

AnonymBruker
Skrevet

Derfor er jeg singel. Hadde ikke maktet om noen kontrollerte hva jeg drev med. Og du over her: Nektet henne å dra ut? Hva er han? Faren hennes?

Anonym poster: cd9fedba4271e613a011b7f1804e4d0e

• Nyttig 1
Gjest BavianBror
Skrevet

Derfor er jeg singel. Hadde ikke maktet om noen kontrollerte hva jeg drev med. Og du over her: Nektet henne å dra ut? Hva er han? Faren hennes?

Anonym poster: cd9fedba4271e613a011b7f1804e4d0e

Ts skrev: "Jeg er bekymret for helsen hennes, og jeg vet at når hun drikker blir det ofte såpass at hun nesten ikke klarer å gjøre rede for seg selv"

Så det er tydelig at hun ikke klarer å ta vare på seg selv, pluss at beskrivelsen kan minne om alkoholisme. Kanskje det ikke er et så dumt forslag å nekte henne å drikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå på fylla med moren sin flere ganger i uka? Det får vel nesten ikke blitt mer white trash.

Anonym poster: 6fee091a230c3cefd30ae3c53247648f

• Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Hadde ts vært jente som var sammen med en gutt med alkoholproblem, hadde beskjeden vært klar: DUMP HAM!

Det samme gjelder her, du får det bedre uten henne.

Skrevet

Folk som trenger alkohol for å slappe av har et problem. Ser hun det ikke selv - dump henne.

Skrevet

Alkoholiker tenker jeg. Få henne til å innse problemet og søke hjelp. Om hun ikke vil, gjør det slutt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å være sammen med noen som har et veldig annerledes forhold til alkohol enn seg selv :|

Tenker at du enten burde snakke med henne - få henne til å søke hjelp eller hva enn hun trenger, eller dumpe henne, som flere nevner over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har helt klart et alkoholproblem. Jeg har selv vært der. Så sant hun ikke vil innrømme at hun har et problem og vil gjøre noe med det, så hadde jeg dumpet henne. Rusmisbrukere er utrolig egoistiske da alkohol i hennes tilfelle, er viktigere enn alt annet. Trust me.

Anonym poster: da1ee03fcadc6ad7dcfa645911eb6361

• Liker 1
Gjest Vevila
Skrevet

Hadde gitt henne klar beskjed om at hun fikk roe ned noe kraftig på alkoholen, ellers gidder du ikke mer.

Skrevet

Jeg var i lag med en fyr som drakk hele tiden. Og jeg klarte ikke mer. Det var mye krangling pga dette for han mente han gjorde ikke noe galt i å ta seg noen øl men det var prinsippet. Hvorfor drikke hele tiden og finne på unnskyldninger for å drikke? Jeg hater det og kunne aldri vært sammen med en som drakk ofte. Synes to ganger i måneden er ofte nok jeg men jeg er kanskje litt nazi pga eksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...