Gå til innhold

Fornye innholdet i sminkepungen: hva er dine "must-have's"?

Anbefalte innlegg

Gjest Ølbriller
Skrevet

Hei!

Til sommeren får jeg endelig litt penger inn (fattig student som jeg er) og da dette sammenfaller med en storbyferie med jentene, tenkte jeg at jeg skulle benytte anledningen til å fornye innholdet i sminkepungen, noe som naturlig nok har blitt nedprioritert det siste året. Klarte i tillegg å legge igjen toalettmappe med det meste av sminken min i garderoben på treningssenteret til Samskipnaden, og den ble selvfølgelig ikke funnet igjen. :grine:

Jeg har mørkebrunt hår (omtrent som på profilbildet), grønne øyne og gulaktig hudtone med noe fuktfattig hud.

Lurer derfor på: Hva har du i sminkepungen som du er fornøyd med? Noen anbefalinger? Er interessert i alt fra primer til hudpleieprodukter, øyenskygge til leppestift. Dere som er drevne, har dere noen tips til meg?

Lurer spesielt på Urban Decay sine Naked og Naked 2-paletter, som mange her inne skriver de er fornøyd med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå så er jeg superfornøyd med denne kremblushen som jeg bruker til å konturere ansiktet med. Den er superenkel å duse ut.

http://www.illamasqua.com/shop/products/face-and-body/cream-blusher-in-zygomatic

Er også veldig glad i Ben Nye sine Media Pro kremhighlighter og kontur. Man får en vakker glød i ansiktet med disse.

http://www.preciousaboutmakeup.com/makeup/mediapro-creme-highlights

http://www.preciousaboutmakeup.com/makeup/creme-shadows-

Skrevet

mine MUST have's er ;

- flytende fondation fra bobbi brown

- chocolate soleil pudderet

- øyenbrynspenn fra billion dollar brows

- leppestiftene myth, creme d nude og satin fra mac

- og hudkrem fra exuviance :laugh:

Gjest Ølbriller
Skrevet

Akkurat nå så er jeg superfornøyd med denne kremblushen som jeg bruker til å konturere ansiktet med. Den er superenkel å duse ut.

http://www.illamasqu...er-in-zygomatic

Er også veldig glad i Ben Nye sine Media Pro kremhighlighter og kontur. Man får en vakker glød i ansiktet med disse.

http://www.preciousa...reme-highlights

http://www.preciousa.../creme-shadows-

Takk for svar!! :) Har hatt lyst til å prøve highlighter + kontur lenge, så dette passet meg midt i blinken. Vet du om man kan få kjøpt disse produktene i butikker som Sephora osv.? Eller får man de kun på nett? (Synes farger kan være tricky å få til når man bestiller ting på nettet)

Skrevet

Takk for svar!! :) Har hatt lyst til å prøve highlighter + kontur lenge, så dette passet meg midt i blinken. Vet du om man kan få kjøpt disse produktene i butikker som Sephora osv.? Eller får man de kun på nett? (Synes farger kan være tricky å få til når man bestiller ting på nettet)

Jeg vet ikke. Men den fra illamasqua passer alle som er lyse i huden. Den er sånn beige, brunaktig så den passer de fleste, men siden det er krem så kan man bygge den opp i intensitet med å legge på ekstra. Jeg er ganske blek, så bestilte fargen ivory i highlighter og natural i cream shadow. Hvis du er mer gyllen i huden så burde du kanskje gå for medium i cream shadow.

Begge sidene jeg linket til sender kjapt fra UK.

Skrevet

Urban decay primer til øyelokk

Elisabeth Arden rouge

L'oreal bb pudder

Isadora eyeliner i gyllen hasselnøtt

maybelline mascara i svart

En brun øyenskygge

Dior lebestift i en nøytral farge

Skrevet

Klarte i tillegg å legge igjen toalettmappe med det meste av sminken min i garderoben på treningssenteret til Samskipnaden, og den ble selvfølgelig ikke funnet igjen. :grine:

Huff, så kjipt!

Kan iallefall anbefale deg å kjøpe en egen sminkepung til treningsbagen. Den kan du fylle med et par billigprodukter (i min gymbag ligger en mappe med mascara, øyenbrynspenn og et pudder, ofte produkter som var kjøpt til å ha hjemme, som jeg av en eller annen grunn ikke var helt fornøyd med. Funker helt fint etter trening, uansett om jeg skal hjem eller på forelesning etterpå. Det er dessuten greit med et par parfymeprøver eller en parfymerefill, og kanskje en concealer).

Jeg er så distré at jeg ikke tør å ha den "ordentlige" sminken min med meg på treningsstudioet, nettopp fordi jeg frykter å glemme den igjen. Etter å ha trent på Studentsamskipnaden sine treningsstudioer et par år, vet jeg dessuten at enkelte plukker med seg ting så fort de får sjansen. Så mye for solidaritet, oss fattige studenter imellom! ;)

Når det kommer til produkter er jeg fornøyd med pudderet til GloMinerals, solpudder/highlighter fra Guerlain, øyenbrynspenn fra H&M (utrolig nok!), koster fra Everyday Minerals og leppestifter fra YSL/ Chanel.

Gjest Ølbriller
Skrevet

mine MUST have's er ;

- flytende fondation fra bobbi brown

- chocolate soleil pudderet

- øyenbrynspenn fra billion dollar brows

- leppestiftene myth, creme d nude og satin fra mac

- og hudkrem fra exuviance :laugh:

Har hørt mye bra om chocolate soleil også! Er det det pudderet man får kjøpt på Coverbrands? Har ikke turt å prøve meg på det, da det er en del bloggere som skriver hvor faaantastisk det er, og da lurer jeg alltid på hvor mye de har fått betalt for annonsen :P

Er skikkelig fornøyd med min ene MAC-leppestift og skal lett prøve fargene du nevner! Tusen takk for svar! :)

Huff, så kjipt!

Kan iallefall anbefale deg å kjøpe en egen sminkepung til treningsbagen. Den kan du fylle med et par billigprodukter (i min gymbag ligger en mappe med mascara, øyenbrynspenn og et pudder, ofte produkter som var kjøpt til å ha hjemme, som jeg av en eller annen grunn ikke var helt fornøyd med. Funker helt fint etter trening, uansett om jeg skal hjem eller på forelesning etterpå. Det er dessuten greit med et par parfymeprøver eller en parfymerefill, og kanskje en concealer).

Jeg er så distré at jeg ikke tør å ha den "ordentlige" sminken min med meg på treningsstudioet, nettopp fordi jeg frykter å glemme den igjen. Etter å ha trent på Studentsamskipnaden sine treningsstudioer et par år, vet jeg dessuten at enkelte plukker med seg ting så fort de får sjansen. Så mye for solidaritet, oss fattige studenter imellom! ;)

Når det kommer til produkter er jeg fornøyd med pudderet til GloMinerals, solpudder/highlighter fra Guerlain, øyenbrynspenn fra H&M (utrolig nok!), koster fra Everyday Minerals og leppestifter fra YSL/ Chanel.

Bra det ikke bare er meg! Jeg gikk tilbake mindre enn 20 minutter senere, og da var den borte! Utrolig god i idé med egen sminkepung til treningsbagen! Det skal jeg definitivt ordne meg. :D Takk for tips

Øyenbrynspennen fra H&M har jeg brukt siden 7-klasse og aldri funnet noe bedre! Har prøvd både Clinique og Bare Minerals sine, men de kan ikke måle seg engang. Går en 2-3 i året av den! Hehe

Kan du fortelle om du har en favorittfarge i Chanel/YSL-leppestiftene? Jeg har veldig lyst til å prøve, men tror ikke jeg skal tillate meg selv å fråtse i dem, enda så lyst som jeg har. Så det blir vel max 1 så mye som de koster! :)

Urban decay primer til øyelokk

Elisabeth Arden rouge

L'oreal bb pudder

Isadora eyeliner i gyllen hasselnøtt

maybelline mascara i svart

En brun øyenskygge

Dior lebestift i en nøytral farge

Tuuusen takk :) Skal definitivt prøve Urban Decay-øyelokkprimeren! Tidligere har øyenskyggen bare sklidd rett av etter noen timer når øyelokket blir litt "svett"/klamt?. Det er utrolig irriterende! Har aldri prøvd det som produkt før!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare en must tror jeg, og det er Too faced chocolate soleil solpudderet. ;P Ellers liker jeg generelt estee lauder leppeprodukter.

Anonym poster: 25ea81bffb3a3ca5b71b1ed60d9fa251

Skrevet

Tuuusen takk :) Skal definitivt prøve Urban Decay-øyelokkprimeren! Tidligere har øyenskyggen bare sklidd rett av etter noen timer når øyelokket blir litt "svett"/klamt?. Det er utrolig irriterende! Har aldri prøvd det som produkt før!

Synes den er helt fantastisk! Passer både for meg og moren min, hun har mer oljete hud, jeg har normal/kombinert hud. Begge får samme resultat, så den vil jeg gå god for :)

Denne er det jeg bruker, og har ikke funnet den billigere på nett i hvertfall. Men nå så jeg at den var utsolgt derfra. :glare:

Skrevet

Kan du fortelle om du har en favorittfarge i Chanel/YSL-leppestiftene? Jeg har veldig lyst til å prøve, men tror ikke jeg skal tillate meg selv å fråtse i dem, enda så lyst som jeg har. Så det blir vel max 1 så mye som de koster! :)

Favorittfargen min fra Chanel har dessverre gått ut. Fra YSL liker jeg best en som heter "Rouge Eros", en rødfarge med kalde pigmenter. Fargen passer meg veldig godt, men vil nok anbefale deg å prøve den hos et parfymeri før du kjøper :)

Skrevet

Har hørt mye bra om chocolate soleil også! Er det det pudderet man får kjøpt på Coverbrands? Har ikke turt å prøve meg på det, da det er en del bloggere som skriver hvor faaantastisk det er, og da lurer jeg alltid på hvor mye de har fått betalt for annonsen :P

Er skikkelig fornøyd med min ene MAC-leppestift og skal lett prøve fargene du nevner! Tusen takk for svar! :)

Ser den! Jeg kan love deg at det pudderet er helt fantastisk :laugh: Det sitter fint å lenge på huden, samtidig som den gir en utrolig fin lett brunfarge. Det varer også utrolig lenge, smaker godt (måtte smake litt) og lukter sjokolade. Er helt forelsket i det jeg :fnise:

Ja, mac leppestiftene er utrolig gode! Kjøpte meg nettopp i mer sterke rosa farger og jeg er helt forelsket jeg ..

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Naked Paletten, tror du vil kle den bedre enn Naked 2 ettersom du har varme farger. Jeg fikk skryt i går for sminken min, og det er koselig. Da hadde jeg brukt Sin, Smog og Darkhorse fra Naked paletten. Utrolig fin kombinasjon.

Øyenskygge primer er et must, jeg bruker Urban Decay og Too Faced om hverandre. De er gode begge to. Ellers har Nars veldig gode primere til ansiktet, alle tre er supre.

Falsies Maskara fra Maybelline er veldig god. Før brukte jeg alltid dyre maskaraer fra Dior, Lancome og YSL, men denne er minst like god.

En naturlig blush som frisker opp ansiktet er et must. Favorittene min er Nars Deep Throat og Armani 10 i Beige. Den fra Armani er noe svakere og mer rosa enn den fra Nars, men det høres ut som du vil kle Deep Throat veldig godt. Dessuten varer den en evighet.

Foundation er vanskelig å anbefale for det kommer veldig an på hudtypen din hva som fungerer bra. Selv er jeg veldig glad i Bourjois healthy mix, men jeg tror ikke den vil fungere på fetere hudtyper. Den er billig så verdt et forsøk. Den finnes ikke i norge, men om du skal til utlandet ville jeg sjekket den ut. Den er veldig lik Nars Sheer Glow som også er en veldig god foundation, men dyrere.

Highlighter er også et must for meg. Favoritten min er High Beam fra Benefit, men har også sett på Girl Meets Pearl fra samme merke som også ser utrolig nydelig ut, så tror jeg skal teste den ut når jeg har brukt opp High Beam.

Anonym poster: 510dd3ef3ea1a5e1cccdfbea8398c63a

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Mine absolutte must have bortsett fra det standare som mascara,pudder,øyenskygge etc er øyenskyggebasen til art deco og urban decay fikseringsspray

AnonymBruker
Skrevet

Ett produkt jeg anbefaler er Too Faced Leopard Love Complextion Perfection Kit `et. Det inneholder bronzer, blush og highlighter/illuminator. Og det er så fint. Kult å se på, og fargene er kjempe fine. Bronzing pudderet er ikke too much, du blir passe gylden av det, og highlighteren er så fin. Blushen er ikke helt perfekt farge til min hudtone, men til sommeren når jeg får litt farge tror jeg at jeg kommer til å bruke mye mer av den også.

Anonym poster: 9f4e69ce632c59044d8a645b42fb0c11

Skrevet

Mine "must" i sminkepungen er:

- Max factor sin maskara: masterpiece max i sort. (anbefales)

- Solpudder (hm).

- Lyserosa blush fra loreal.

- Clinique sin fundation og compakt pudder / maybeline nr 115 fundation.

- Eyeliner sort.

- Isadora sin trikolor i brun/bronse til øye.

- Garnie sin ansiktskrem.

- Øyebrynsblyant med kam.

- Forskjellige koster til sminken.

Skrevet

Urban Decay øyensminkeprimer

YSL teint eclat

Sensai liquid finish

Chocolate soleil solpudder

The balm hot mama! blush

Lancome hypnose mascara

Svart kajal fra lancome

Dior Addict Vibrant Color Spectacular Shine Lipstick #530 Bobo

Gjest Ølbriller
Skrevet

Åhh, takk for alle svar :) Dette hjelper MYE! Jeg kommer til å ende opp superblakk etter alle tipsene jeg har lyst til å prøve ut!

Anbefaler Naked Paletten, tror du vil kle den bedre enn Naked 2 ettersom du har varme farger. Jeg fikk skryt i går for sminken min, og det er koselig. Da hadde jeg brukt Sin, Smog og Darkhorse fra Naked paletten. Utrolig fin kombinasjon.

Øyenskygge primer er et must, jeg bruker Urban Decay og Too Faced om hverandre. De er gode begge to. Ellers har Nars veldig gode primere til ansiktet, alle tre er supre.

Falsies Maskara fra Maybelline er veldig god. Før brukte jeg alltid dyre maskaraer fra Dior, Lancome og YSL, men denne er minst like god.

En naturlig blush som frisker opp ansiktet er et must. Favorittene min er Nars Deep Throat og Armani 10 i Beige. Den fra Armani er noe svakere og mer rosa enn den fra Nars, men det høres ut som du vil kle Deep Throat veldig godt. Dessuten varer den en evighet.

Foundation er vanskelig å anbefale for det kommer veldig an på hudtypen din hva som fungerer bra. Selv er jeg veldig glad i Bourjois healthy mix, men jeg tror ikke den vil fungere på fetere hudtyper. Den er billig så verdt et forsøk. Den finnes ikke i norge, men om du skal til utlandet ville jeg sjekket den ut. Den er veldig lik Nars Sheer Glow som også er en veldig god foundation, men dyrere.

Highlighter er også et must for meg. Favoritten min er High Beam fra Benefit, men har også sett på Girl Meets Pearl fra samme merke som også ser utrolig nydelig ut, så tror jeg skal teste den ut når jeg har brukt opp High Beam.

Anonym poster: 510dd3ef3ea1a5e1cccdfbea8398c63a

Åh, takk! Vanskelig for meg å bestemme meg, men skal definitivt kjøpe Naked som du anbefaler :) Øyenskyggeprimeren har blitt skrytt opp i skyene denne tråden, så det blir også en investering! Tusen takk for masse gode tips, skal ta til meg dette.

Mine absolutte must have bortsett fra det standare som mascara,pudder,øyenskygge etc er øyenskyggebasen til art deco og urban decay fikseringsspray

Takk for tips!! :) Hva er en fikseringsspray?

Urban Decay øyensminkeprimer

YSL teint eclat

Sensai liquid finish

Chocolate soleil solpudder

The balm hot mama! blush

Lancome hypnose mascara

Svart kajal fra lancome

Dior Addict Vibrant Color Spectacular Shine Lipstick #530 Bobo

Jeg må snart føye meg for flertallet og kjøpe en Chocolate Soleil merker jeg, selv om jeg er litt skeptisk! :)

YSL teint éclat, er det en concealer?

Skrevet

Åhh, takk for alle svar :) Dette hjelper MYE! Jeg kommer til å ende opp superblakk etter alle tipsene jeg har lyst til å prøve ut!

Åh, takk! Vanskelig for meg å bestemme meg, men skal definitivt kjøpe Naked som du anbefaler :) Øyenskyggeprimeren har blitt skrytt opp i skyene denne tråden, så det blir også en investering! Tusen takk for masse gode tips, skal ta til meg dette.

Takk for tips!! :) Hva er en fikseringsspray?

Jeg må snart føye meg for flertallet og kjøpe en Chocolate Soleil merker jeg, selv om jeg er litt skeptisk! :)

YSL teint éclat, er det en concealer?

Nei, det er en lysreflekterende penn. Den lyser opp f.eks kinnbein, under bryna osv. Har du ikke blå ringer under øynene men bare vil lysne litt så er den fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...