Gå til innhold

flytte uten å endre adresse - skolekrets

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et område hvor det er meget vanskelig å finne hus el leilighet til leie og snart må vi flytte. Jeg ønsker ikke å la dattrren min som begynnr i 6 kl å endre skole, det vil være traumatisk for henne. Men rektor sier jeg må.

Men hva skjer om jeg lar henne fortsette på den gamle skolen, flytter, men lar være å endre adresse? Det har jeg nemlig mulighet til..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg vet er du pålagt å melde flytting til folkeregisteret kort tid etter flytting. Er det ikke ti dager, mon tro?

Anonym poster: 27b53a42604dbc4d48378377e6e67e55

Gjest Gjest
Skrevet

Det som skjer da er et brudd på folkeregisterloven... Du er pliktig til å melde flytting.

Det er mulig folkeregisteret vil innhente deg etterhvert. De kan fatte vedtak om flytting dersom de oppdager at dere er registrert på feil adresse, f.eks på bakgrunn av returpost eller tips.

Har du kun spurt rektor, eller har du fått skriftlig avslag?Er det ikke mulig å søke om å få fortsette der hun går nå? Må jo være mulig på særskilt grunnlag eller noe. Begrunn det godt. Vet om mange som har fått det her vi bor.

Skrevet

Tror flyttemeldingsfristen er 3 uker, uten at det spiller noe stor rolle her.

Hvem bor på adressen dere skal være registrert på i så fall? Det kan jo fort bli komplikasjoner i forhold til skattemyndigheter osv.

Skolekrets er nå én ting, men blir dere boende i samme kommune?

• Liker 2
Skrevet

Mener at når det er midlertidig, og under seks måneder, trenger du ikke melde adresseforandring. Men snakk med skatteetaten, de kan svare deg 100%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...