AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Jeg må bare få det ut, da jeg går å gnager og tenker på det hele tiden nå. Jeg har en herlig liten jente på 6måneder som stort sett bare er blid og fornøyd, men når det kommer til ''fremmede'' så er hun kjempe engstelig og redd, sånn har hun vært så lenge jeg kan huske. Hun er stort sett redd for alle familiemedlemmer bortsett fra mammaen min. Nå har det seg sånn at jeg og samboeren min for noen måneder siden bestilte konsertbilletter til en konsert som er om en måned, og vi gleder oss veldig, det er en av favorittgruppene våre. Men tanken på å skulle ha barnevakt til jenta gjør at jeg blir helt dårlig. Jeg klarer ikke tanken på at hun skal gråte, være redd og engstelig hele kvelden, og ikke skjønne hvor det har blitt av oss. Og siden mammaen min ikke kan passe henne den dagen skal svigermor passe henne, noe som egentlig er helt greit, bortsett fra at jenta er redd for svigermor. Jeg har bedt svigermor komme oftere frem til vi skal på konserten i håp om at det går seg til, men jeg er så redd for at det ikke går seg til. Hva gjør vi da? Jeg bestilte billettene med tanken om at ''Når jenta er 7måneder, da går det greit å ha barnevakt, da er hun stor'', men jeg syns det bare blir værre og værre og skulle dra ifra henne, og hun er jo langt ifra stor, hun er jo lille babyen min. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med det innlegget her, men trengte å få ut noen tanker. Anonym poster: 704e71548ff5420a189cbeed9b18fe3a
kvinne1992 Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 du kan jo spørre om svigermor vil komme å passe henne en dag i noen timer, mens du går bort, så kan dere se hvordan det går ? det er nok verst for deg! 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 eneste tipset jeg har er at hun blir bedre kjent med svigermor! at hun er oftere på besøk eller dere hos henne. at hun får skifte bleier eller gjøre kvelds stellet. mate babyen. og kansje passe henne noen timer som kvinne1992 foreslår. Anonym poster: 8c6d24ba964cc4c13a5f5dbfdec4294c 2
Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Dere kan prøve å få henne trygg på svigermor sånn som de over her, men med dere til stede! Ikke forlat babyen noen timer for å prøve. Dersom hun fortsatt er redd når konserten skal holdes, så håper jeg du eller din mann dropper det og blir hjemme med babyen. Man forlater ikke en baby som er redd for barnevakten. Her kunne vi ikke ha barnevakt fra han var seks uker til han var ti måneder. Det var litt kjedelig der og da, men tryggheten til barnet er langt viktigere. Når det kommer til babyer så funker det ikke å rive av plasteret. Da må man gjøre det gradvis etter barnets tempo. Får håpe det blir fort bedre 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Babyens trygghet er vel viktigere enn en skarve konsert, vel? Har du ingen venninner som babyen er trygg på, heller? Anonym poster: 20173ec73646482a08d3d524f54169ab
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Tusen takk for svar. Får håpe jenta venner seg til svigermor, hvis ikke tenker jeg at jeg kan legge ho før vi drar, så får vi heller bare komme litt for sent til konserten. Det er heldigvis i byen vi bor i Anonym poster: 704e71548ff5420a189cbeed9b18fe3a
Teriyaki Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Tusen takk for svar. Får håpe jenta venner seg til svigermor, hvis ikke tenker jeg at jeg kan legge ho før vi drar, så får vi heller bare komme litt for sent til konserten. Det er heldigvis i byen vi bor i Anonym poster: 704e71548ff5420a189cbeed9b18fe3a Hva hvis hun våkner da? Tror du ikke det blir veldig skremmende å bli tatt opp av en person hun er redd, samtidig som hun merker at mamma og pappa ikke er der? 2
Stinelin Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Hadde aldri reist fra gutten vår alene sammen med noen han var redd. Kan ikke tenke meg noe som er så viktig at jeg hadde det gjort det (bortsett fra åpenbare krisesituasjoner selvfølgelig). 1
Teriyaki Skrevet 22. mai 2013 #9 Skrevet 22. mai 2013 (endret) Hadde aldri reist fra gutten vår alene sammen med noen han var redd. Kan ikke tenke meg noe som er så viktig at jeg hadde det gjort det (bortsett fra åpenbare krisesituasjoner selvfølgelig). Enig. Noe av det jeg har hatt mye fokus på, er trygghet. Jeg tror at man gjør seg selv og barnet en stor bjørnetjeneste ved å "rive av plasteret". Oppskriften på et vedvarende utrygt barn spør du meg. Babyer på rundt syv måneder er ofte i en ekstra utrygg periode, for det er da de blir mer bevisst på foreldrenes rolle i forhold til dem, at de faktisk er livsavhengige av foreldrene sine. Hvis en så liten baby våkner opp og plutselig blir tatt opp av skumle bestemor, så kan babyen få panikk og tro at den er blitt forlatt av mamma og pappa, og det kan faktisk oppleves som ganske traumatisk. Det kan rett og slett føre til at seperasjonsangsten blir sterkere og varer mye lengre enn den ville ha gjort dersom man hadde tatt ting i barnets tempo. Ts: Det kommer flere konserter. Det er en slitsom og til tider kvelende periode du er i, men det går over og da kan du dra på konserter og kjæresteturer uten å måtte bekymre deg for at barnet ditt er redd. Endret 22. mai 2013 av Teriyaki 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #10 Skrevet 22. mai 2013 Takk for svar! Veldig enig i det dere skriver, klarer ikke tanken på at jenta skal være redd og engstelig uten at jeg eller pappaen kan komme og trøste. Hvis ikke det går seg til blir en av oss hjemme. Får se hvordan ting blir, krysser fingrene for at det går seg til! Anonym poster: 704e71548ff5420a189cbeed9b18fe3a
Teriyaki Skrevet 22. mai 2013 #11 Skrevet 22. mai 2013 Takk for svar! Veldig enig i det dere skriver, klarer ikke tanken på at jenta skal være redd og engstelig uten at jeg eller pappaen kan komme og trøste. Hvis ikke det går seg til blir en av oss hjemme. Får se hvordan ting blir, krysser fingrene for at det går seg til! Anonym poster: 704e71548ff5420a189cbeed9b18fe3a Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå