Gå til innhold

ulykkelig forelsket i bestevenninnen min for alltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går igjennom en slags sorg for tiden, kjennes som kjærlighetssorg og det river, sliter og gjør forferdelig vondt :(

Jeg har blitt forelsket i min beste venninne, er selv også jente. Dette kom som et sjokk siden jeg også har vært forelsket i gutter tidligere.

Siden vi begge har vært single en periode har vi tilbringt mye tid sammen, sovet hos hverandre og på en måte levd et hverdagsliv sammen. Hun er veldig opptatt av å hele tiden ha kontakt med mannfolk, drar hjem sammen med en tilfeldig når vi er på byen og lignende. Men nå har hun møtt en som vi har fått hilse på, er neppe hennes type men gjør uansett så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Vi var ute i helga og er forferdelig bare å se henne se på ham, at hun drar sammen med han og så videre. Vi har felles vennegjeng som er gull verdt for meg så kan ikke miste vennene mine og ingen vet noe og er vanskelig å ha så vondt samtidig som jeg må late som alt er ok..

Vil jeg kunne klare å komme over henne nå i min situasjon?

Anonym poster: fb7c1f513fdd7980697077239c00c93f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig typisk å falle for en god venn.spesielt hvis man omgås mye på samme måte som et par men uten det seksuelle.

Kan være at det beste er at du kutter kontakten endel i en periode. Men at du da sier kort hvorfor. Alternativet er jo å de om du får det til selv om du blir konstant påminnet alt.

Er du heldig er du bare betatt. Det føles for all del sterkt og kraftig ut, men baserer seg gjerne på rosa skyer og drømmer man selv har skapt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke bare betatt, har hatt disse følelsene lenge og spesielle følelser for henne et år. Men har blitt veldig sterkt det siste halve året når vi har vært mye sammen :(

• Liker 1
Skrevet

Er nok ikke bare betatt, har hatt disse følelsene lenge og spesielle følelser for henne et år. Men har blitt veldig sterkt det siste halve året når vi har vært mye sammen :(

I min verden kaller jeg forelskelse det langt sterkere som oppstår og bare er mellom to mennesker i et forhold selv etter at betatthetens berg og dalbane og store emosjonelle svingninger har forsvunnet.

AnonymBruker
Skrevet

I min verden kaller jeg forelskelse det langt sterkere som oppstår og bare er mellom to mennesker i et forhold selv etter at betatthetens berg og dalbane og store emosjonelle svingninger har forsvunnet.

Forelskelse trenger ikke å være noe langt sterkere og er ikke noe som bare oppstår i et forhold, kanskje det er sånn for deg, men det gjelder ikke for alle. Kjærlighet derimot, er noe som er langt sterkere og som oppstår som regel bare i et forhold.

Anonym poster: 1b01a6c07c0e47ef01b1113b00bfb637

AnonymBruker
Skrevet

Betatt eller forelsket, uansett er følelsene alt for sterke :( :( Vil bare klare å komme over disse! E så sliten av dette

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det kjærlighet du snakker om nå??

• Liker 4
Skrevet

Ærlig talt. Nå må folk slutte å skulle bestemme over andre sine følelser. Hvis noen sier at de er forelsket, ja så er de vel det. Hvis andre sier at de ikke er forelsket i samme situasjon, da stemmer vel det for dem. Vi er forskjellige i vårt følelsesliv, så vi må slutte å fortelle andre hva de føler basert på det vi selv hadde følt.

Trådstarter: Det finnes så utrolig mange andre der ute. Ikke bli opphengt i denne ene.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det kjærlighet du snakker om nå??

Betatthet og forelskelse er jo noe av det første en føler når en har møtt noen en liker, adrenalinet er i full aksjon og virker på musklene som gjør at du blir rastløs. Disse følelsene vil etterhvert gå over, og i noen tilfeller utvikle seg til kjærlighet.

Anonym poster: 1b01a6c07c0e47ef01b1113b00bfb637

AnonymBruker
Skrevet

Går igjennom en slags sorg for tiden, kjennes som kjærlighetssorg og det river, sliter og gjør forferdelig vondt :(

Vil jeg kunne klare å komme over henne nå i min situasjon?

Den må du bare tåle, som all annen kjærlighetssorg. Det går over til slutt. Selvsagt er det ekstra vanskelig når det er en venn som du fortsetter å omgås, men det går over. Du er ikke den første og ikke den siste som har forelsket seg i en venn. Gi det tid. Muligens vil det alltid henge igjen en kjerne av følelser der, men de blir til å leve med etter hvert. Før eller senere møter du andre å forelske deg i - det hjelper også.

Ikke tenk mye på det, tving deg selv til å steile tankene når de kommer, distraher deg selv. Fortell deg selv at du må legge dette i en skuff og låse den. Det gjør vondt, men det går. Et knust hjerte er som et komplisert beinbrudd, kan ikke knipse det bort, må bare holde ut den tiden det tar å leges.

Herregud for en lang rad med klisjéer :fnise: men sånn ER det bare.

Anonym poster: cb781bdc90b5fb184202096d2d412cfb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for langt og ærlig svar :)

Mener du at det kommer til å gå over selv om jeg er sammen med henne?

AnonymBruker
Skrevet

Det kom kanskje noen klisjeer med satt pris på det du svarte meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...