AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Vi har en nabokatt som er veldig interesert i katten vår, de "prater" sammen og virker som de kommer godt overns. Eneste problemet er at denne katten alltid skal først gni seg inntil møblene våre for så å snu rumpa til å markere seg. Har tatt den i å gjøre det flere ganger, og det er ganske irriterende. Finnes det noen løsning på dette problemet? Og er det alltid urin de markerer seg med, for jeg har ikke merket noen urinlukt. Anonym poster: 6478f635f57af7f56a0567710bd17782
Trimsi Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Uffda... Det er ganske vanlig at katter gjør en slik duftmarkering når de er litt usikre i møtet med andre katter eller nye gjenstander for den saks skyld. Dette er ikke en ukastrert katt siden urinen ikke lukter noe særlig. Selv om det er veldig hyggelig men en "kattevenn" for katten din ville jeg vurdert å gjøre noe med problemet...Du kan jo prøve å vaske møblene forsiktig med "kattestop" man får kjøpt i diverse varianter, eller spraye litt vann på besøkskatten når dere ser dette.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Vi har en nabokatt som er veldig interesert i katten vår, de "prater" sammen og virker som de kommer godt overns. Eneste problemet er at denne katten alltid skal først gni seg inntil møblene våre for så å snu rumpa til å markere seg. Har tatt den i å gjøre det flere ganger, og det er ganske irriterende. Finnes det noen løsning på dette problemet? Og er det alltid urin de markerer seg med, for jeg har ikke merket noen urinlukt. Anonym poster: 6478f635f57af7f56a0567710bd17782 Jeg kjenner jeg vil stille to spørsmål; - er nabokatten kastrert ? - er det vårmarkering (en dusj av urin) eller det jeg kaller 'tørrmarkering' (stiller seg opp med baken til, hever halen og rister på halen... men uten å spraye en eneste dråpe) ? Om det er 'våtmarkering' og du ikke lukter (pardon my french) kattepiss (og det lukter du altså) så er han nok kastrert 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Jeg tror det er en kastrert hannkatt fordi det ikke lukter særlig stramt av urinen, og ja det er desverre våtmarkering. Veldig fustrerende å ikke kunne bruke verandaen uten å vaske møbler, og ikke kunne henge ut tøy.... Anonym poster: 6478f635f57af7f56a0567710bd17782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå