Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Jeg og kjæresten min er veldig uenige om et par ting; han var venn med en før som driver å ruser seg, er utro mot dama si, og har prøvd å ha sex med ei jente som var alt for full (tror hun sov). Jeg og kjæresten min synes begge to at han ikke var bra kompis for kjæresten min og han kuttet han ut. I tillegg er han avhengig av å spille poker, og han har også kuttet ut det for forholdet vårt (det vil si at han har noen ganger gått bak ryggen min og spilt poker eller opprettet nye pokerbrukere på nettet). Jeg har sagt til han nå at han kan spille poker en gang i blant på pokerklubben, men ikke på nettet.. Da han fikk lov dro han dit 2-3 ganger på litt over ei uke. Han klarer ikke si nei når kompisen ringer å spør om han vil bli med, og selv om han får pengene sine fra NAV så stopper det ikke han i å sløse de vekk på poker! Jeg har ei bestevenninne, hun som faktisk introduserte meg for kjæresten min, men det har mye tull der og hun har prøvd å ødelegge for meg å kjæresten (ihvertfall kan det virke sånn). Det var en lang periode jeg kuttet henne ut pga kjæresten min, men hun var som en søster for meg og jeg og kjæresten ble enige om at jeg kunne bli venn med henne igjen (han sier nå at han ikke husker å ha godtatt det). Hun har ikke gjort noe mer for å ødelegge mellom meg og kjæresten, men hvis noe hadde skjedd så hadde jeg kuttet henne ut (kanskje dere synes jeg burde gjort det uansett, men ting er litt mer komplisert og jeg kuttet henne jo ut i flere mnd).. I tillegg har jeg en kompis som sendte meg bilde på snapchat hvor det sto "skal vi ding dong" med et bilde av seg selv. Jeg har aldri fått noen sånne henvendelser fra han før og vi har aldri sett på hverandre som noe annet enn venner. Synes det var rart at han sendte meg det bilde, og da jeg snakket med han sa han at det bare var kødd. Og jeg tok det ikke så seriøst heller, men det gjorde kjæresten min. Har aldri fått noe mer tull fra han, men kjæresten min er fortsatt i mot at vi er venner. På en måte kan jeg forstå det, fordi han kjenner jo ikke denne gutten. Men jeg kjenner han jo så synes han burde stole på meg når jeg sier at han ikke er slik som kjæresten min tror, men han er faktisk kjempe snill og ordentlig gutt. Jeg har sagt at han kan få bli kjent med han og se hvordan han er, og det ville Etterhvert, men så ombestemte han seg igjen. Kjæresten min synes det burde være en viss rettferdighet i forholdet, og at siden han har kutta ut denne kompisen (mest for sin egen del spør du meg, men også for forholdet) og poker, så burde jeg kutte ut kontakt med disse to vennene mine. Jeg synes at det ikke fungerer på den måten, fordi slik jeg ser det så ødelegger ikke mine venner forholdet slik som kompisen og poker (kjæresten min har røyka mye hasj, og senest for 1-2 uker siden, selv om han har lovet meg å slutte. Men det var pga vi hadde en krangel da han valgte å spille poker). Dere får jo bare et lite innblikk i situasjonen her, men er litt spent på å høre hva dere her inne synes
Slither Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Hvorfor i all verden skal dere bestemme over hverandre? Jeg reagerte på setningen "Da han fikk lov dro han dit 2-3 ganger på litt over ei uke.". DA HAN FIKK LOV. Altså, er dere ikke to selvstendige individer som har bestemt dere for å fungere i et forhold? Merk her to selvstendige. Endret 20. mai 2013 av Slither 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Kanskje dere slå opp og bli sammen igjen når dere lærer at et forhold er bygd på tillitt og ikke kontroll? Anonym poster: c752195d95b5cf5f642ba04849a751b1 4
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Huff, her virker det som om det er mye slitsomt drama. Jeg tror aldri jeg kunne levd sammen med en kvinne som forventer å bestemme over meg og forventer at vi skulle utslette oss selv som individer til fordel for en slags symbiose av oss to.
Armitage Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Jeg synes dere begge er på bærtur jeg. Jeg skjønner at du synes det er vanskelig at kjæresten bruker opp pengene sine på gambling, men du har i utgangspunktet ikke noe med å forby et voksent menneske noe som helst. Og jeg kan love deg at det virker kun mot sin hensikt. Hvis det at han spiller poker faktisk er noe han har avhengighetsproblemer med så anbefaler jeg at du krever at han får hjelp for dette. Men hvis dette er en hobby for ham som du mener han kaster bort penger på fordi du ikke ser viktigheten i den hobbien. Så vil jeg bare si at du får ta deg sammen. Det at du skal forby han kontakt med en kompis bare fordi denne kompisen driver med litt av hvert synes jeg også er tullete. Jeg antar at kjæresten din er voksen og er kapabel til å ta sine egne valg? Du kan ikke skylde på kompisen hans for at kjæresten din gjør dårlige valg. Dette har med karakterstyrken hos kjæresten din å gjøre. Om kjæresten din ikke greier å si nei til ting han vet han ikke burde gjøre, så er dette kjæresten din sitt problem og noe han må jobbe med. Det er slik man lærer å bli voksen. Og som en bruker så fint skrev her over. Et forhold er basert på tillitt, ikke mengden kontroll man har på hverandre. For et forhold skal fungere, så må man stole på at kjæresten er oppegående nok til å ta riktige beslutninger. Enten det er å kunne omgås venner som ruser seg uten å ruse seg selv eller å spille poker som en hobby uten å bruke absolutt alle pengene sine på det. Eller omgi seg med venner, men samtidig stole på at kjæresten er trofast. Hvis det virkelig er sånn at dere ikke kan stole på hverandre og ikke greier å oppføre dere ansvarlig i forholdet, så hjelper det faktisk ingenting å forsøke å kontrollere det heller. Man kan ikke tvinge noen som ikke vil til å gjøre noe som helst. Da ender dere bare opp med å gå bak ryggen til hverandre som igjen bare fører til mer mistro. Da er det like greit å slå opp og finne seg noen som er på samme sted i livet som seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Bare så det er nevnt igjen så sa han selv at han skulle slutte med poker, og at han ville "gi slipp" på denne kompisen var hans eget valg. Han bestemmer jo ikke at jeg ikke skal droppe mine venner heller, men det plager han.. Enig i det dere sier at om tillit, fordi vi har stor mangel på det. Men slik jeg ser det så er vi jo i et forhold fordi vi har lyst til å være i et forhold med hverandre, så å "finne noen andre" som passer bedre er ikke et alternativ, men vi burde heller jobbe med de problemene vi har
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Bare så det er nevnt igjen så sa han selv at han skulle slutte med poker, og at han ville "gi slipp" på denne kompisen var hans eget valg. Han bestemmer jo ikke at jeg ikke skal droppe mine venner heller, men det plager han.. Enig i det dere sier at om tillit, fordi vi har stor mangel på det. Men slik jeg ser det så er vi jo i et forhold fordi vi har lyst til å være i et forhold med hverandre, så å "finne noen andre" som passer bedre er ikke et alternativ, men vi burde heller jobbe med de problemene vi har I det første innlegget ditt sier du at han bruker det mot deg at han sluttet med poker og kuttet ut kompisen, nå sier du at han gjorde det for egen del. Hvis han gjorde det for sin egen del kan han jo ikke argumentere slik. Ellers blir jo spørsmålet om han følte seg presset til dette. Uansett, man kan ikke diktere hva partneren gjør eller ikke gjør, det er ikke noe som heter få lov til i et forhold. Dere må seriøst jobbe med dette. Anonym poster: 69cd488a7e93d8d68b4160bf0a3e9f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå