^^Belle^^ Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Vi skal gå til innkjøp av en ny sportsvogn. Det er ikke sånn kjempeviktig at sittedelen kan vendes mot den som triller, men det er absolutt en fordel. Jeg har hele tiden sagt at jeg har lyst på en Bugaboo Bee (har Cameleon fra før ), men så blir jeg litt usikker da. Sikler nemlig på store, svingbare hjul. Er ikke så veldig kresen, men har noen krav: - Svingbare forhjul, helst 4 stk - Den må bli minst mulig sammenlagt - Den må være lett - Ha stor handlekurv - God trillekomfort er en selvfølge Kan jo nevne at jeg også har sett på Babyjogger City Vista og Easywalker Qtro (uten at jeg vet hvor liten/stor denne er i sammenlagt tilstand). (Bugaboo Buffalo hadde allerede vært i hus om det hadde gått an å kjøpe bare sportsdelen...eller om jeg hadde hatt et pengetre i hagen. ) Håper noen kan forbarme seg over meg og hjelpe meg i barnevognjungelen! (Og skriv gjerne hvorfor dere liker akkurat den vognen så godt.)
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Skjønner ikke at de Bugaboo vognene er så populære, de er dritstøgge! Unnskyld meg. Så ut fra det ville jeg valgt noe annet enn bugaboo. Anonym poster: ee2092628bb99c0131fe8cb0c3107437 1
FrkRose Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Leter selv for tiden, men har ikke fått prøvd noen enda. Finner mye info på svenske sider. Denne bloggen syns jeg er god: http://www.barnvagnsblogg.com/olika-typer-av-barnvagnar/ Her er det også mye info: http://blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/ Har ennå ikke funnet den perfekte sportsvognen for oss, og det er en jungel der ute! Tror vi må snekre en sjøl.
^^Belle^^ Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2013 Leter selv for tiden, men har ikke fått prøvd noen enda. Finner mye info på svenske sider. Denne bloggen syns jeg er god: http://www.barnvagnsblogg.com/olika-typer-av-barnvagnar/ Her er det også mye info: http://blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/ Har ennå ikke funnet den perfekte sportsvognen for oss, og det er en jungel der ute! Tror vi må snekre en sjøl. Takk for svar! De bloggene var kjempefine. Ja, tenk om vi kunne lagd vår egen vogn da! -------- Var en liten stund interessert i Brio Smile, men så så jeg at kapasiteten bare var på 15 kg?! Det var da veldig lite synes jeg. Eller så er det bare jeg som har tunge unger... Nei, akkurat nå er det June som har ledelsen.
Mohair Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Har du sjekket maxi cosi vogna? Fire store svingbare hjul og vendbar sittedel. Vet ikke hvor tung den er eller hvor liten den blir, men synes den ser god ut å trille.
^^Belle^^ Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Har du sjekket maxi cosi vogna? Fire store svingbare hjul og vendbar sittedel. Vet ikke hvor tung den er eller hvor liten den blir, men synes den ser god ut å trille. Ja, har sett på den, men den veier hele 16 kg! Og så blir den større sammenlagt enn June. Det eneste som er negativt med June (som jeg har funnet ut så langt) er at den er vanskelig å få tak i brukt, og da prisen er høyere enn f.eks. Bee som det finnes mange av på bruktmarkedet. Har funnet komplett pris på June fra Nederland på 5300 kroner inkl. moms da. Endret 21. mai 2013 av ^^Belle^^
Mohair Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Oj, det var jammen mye!! Har vært innom butikk i dag fordi jeg leter etter reisetrille, og der så jeg Babyjogger city versa. Fire hjul og vendbar sittedel! Så veldig fin ut!
^^Belle^^ Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2013 Oj, det var jammen mye!! Har vært innom butikk i dag fordi jeg leter etter reisetrille, og der så jeg Babyjogger city versa. Fire hjul og vendbar sittedel! Så veldig fin ut! Ja, det synes jeg også! City Versa har en venninne av meg, så den er definitivt på listen over muligheter. Hun er ihvertfall veldig fornøyd med den. Men den er over 2 kg tyngre enn June da...
^^Belle^^ Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2013 Nå spammer jeg min egen tråd her, men...er det noen som har erfaring med Britax sportsvogner? De har jo mange vogner som ser helt perfekte ut i mine øyne!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Men denne June-modellen.....når jeg ser på bilder av den virker selve overtrekket(hva heter det??) ganske avkortet? Blir det ikke litt lite lunt for vind/regn/sludd osv? Så ikke helt ut som det var mulighet til å dra den særlig over, det var det eneste jeg la merke til egentlig. Så virket underbagen litt fort gjort å rakne om man pøser oppi matvarer, men nå er jo ikke bagen under til Bugaboo videre praktisk den heller slik sett. City versa sin virket jo genial ifht plass under, og var jo ganske nett. Men kommer alle disse like lett inn på trikk egentlig? Jeg vet at Bugaboo er grei på trikk - men vet ikke med de andre. Et spørsmål jeg aldri tenkte på før jeg flyttet til Oslo Anonym poster: 1964368be953e3a6be1e63cd1963c4c5
*Joyce* Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 Vi har Bee (gammel type), og er veldig fornøyde med den. Den er rimelig ubrukelig på snø og ikke akkurat den beste på f.eks. grusvei, men det er det eneste aberet jeg kan komme på. Vi har funnet den frem for sesongen nå nettopp, og lillesøster har det veldig fint oppi der (sitter bakovervendt). Til storesøster kunne vi bruke Bee i et år lenger enn Cameleon, så den er en del lengre i ryggen, om det skulle være et poeng. Og den er virkelig herlig å trille. Så lett og så manøvrerbar!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 Emmaljunga City Cerox er i hvert fall fantastisk god å trille, om du skulle vurdere Emmaljunga. Kjøpte nettopp en slik brukt, og den er både lett og stabil med fire hjul (de to fremste er mindre og svingbare, men kan låses). Det står på nett at den veier 14,5 kg med sportsdelen på. Anonym poster: b0f8f903a0e9fa9561d67c7d566a33cf
^^Belle^^ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2013 Tusen takk for svar, dere. Nå har jeg prøvekjørt både June og City Versa og det blir ingen av dem. June var bare helt forferdelig skranglete og pinglete (superskuff!), mens City Versa rett og slett blir for stor. Så, etter å ha gått over til å leite etter 3-hjulinger i samme klassen har jeg googlet meg frem til Bumbleride Indie. Noen som har erfaring med den? (Og som evt. vet hvor den kan prøvetrilles)
FrkRose Skrevet 31. mai 2013 #15 Skrevet 31. mai 2013 Har du sett på Chipolino? De har dem på Vognverden.no, med showroom på Røa. Vet ikke hvor du bor, da men. Jeg skulle gjerne ha prøvd noen av dem, for de er snasne på papiret. Kjipt at June er en sånn skranglehaug, da, den har jeg begynt å se litt nærmere på nå som det snart kommer en ny og forbedret modell med bedre sittestilling og hevekraft. Jaja, bare å lete videre. Jeg vilskalvil ha bakovervendt, så da er det mange som utgår.
^^Belle^^ Skrevet 1. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 1. juni 2013 Har du sett på Chipolino? De har dem på Vognverden.no, med showroom på Røa. Vet ikke hvor du bor, da men. Jeg skulle gjerne ha prøvd noen av dem, for de er snasne på papiret. Kjipt at June er en sånn skranglehaug, da, den har jeg begynt å se litt nærmere på nå som det snart kommer en ny og forbedret modell med bedre sittestilling og hevekraft. Jaja, bare å lete videre. Jeg vilskalvil ha bakovervendt, så da er det mange som utgår. Ja, har sett litt på dem også. Men jeg vil jo gjerne prøvekjøre dem, og jeg bor langt unna Oslo. Men mulig vi skal dit nå snart, og da skal jeg uansett innom der for å se på Indie.
FrkRose Skrevet 3. juni 2013 #17 Skrevet 3. juni 2013 Test og fortell, da! Mulig jeg skal innom der selv til helga, men spørs hva vi får tid til. Travelt program på bytur.
Azalea Skrevet 3. juni 2013 #18 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Jeg har Brio Smile og Easywalker Qtro. Elsker begge vognene jeg! Hadde qtro med bag, men skiftet til Smile da sønnen min ville opp og se seg rundt. Qtro er helt fantastisk, mye stødigere enn Smile. Eneste som er dumt med Qtro er at sportsdelen er vendt fra deg, det var den grunnen til at jeg måtte finne ei vogn til. Smile har en helt fantastisk kalesje++ Begge vognene tar liten plass sammenlagt! Youtube - Easywalker Qtro Youtube - Brio smile http://www.barnvagns...-av-brio-smile/ Endret 3. juni 2013 av Angel-A
^^Belle^^ Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #19 Skrevet 5. juni 2013 Test og fortell, da! Mulig jeg skal innom der selv til helga, men spørs hva vi får tid til. Travelt program på bytur. Har kjøpt uten å prøve, jeg. Skal gi referat når jeg har fått prøvd den litt. Satser på at jeg blir fornøyd. Jeg har Brio Smile og Easywalker Qtro. Elsker begge vognene jeg! Hadde qtro med bag, men skiftet til Smile da sønnen min ville opp og se seg rundt. Qtro er helt fantastisk, mye stødigere enn Smile. Eneste som er dumt med Qtro er at sportsdelen er vendt fra deg, det var den grunnen til at jeg måtte finne ei vogn til. Smile har en helt fantastisk kalesje++ Begge vognene tar liten plass sammenlagt! Youtube - Easywalker Qtro Youtube - Brio smile http://www.barnvagns...-av-brio-smile/ Jeg så en del på Qtro også, men den ble rett og slett litt for stor og tung til vårt bruk. Har jo Buggisen som vi kommer til å bruke som ''godvogn'' en stund til. Jeg var på nippet til å prøve meg på Smile også, ja, men kapasiteten på den er jo bare 15 kg! Jenta vår som enda ikke har fylt 2 veier over 13 kg nå, så det blir litt knapt.
Little sister Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Emmaljunga scooter med svingbare forhjul? Vi har uten svingbare forhjul, og hadde den vært helt flat i ryggen hadde den vært perfekt. City cross er perfekt for min del, men er ikke svingbare hjul på den. Elsker emmaljunga sine vogner, har hatt både Edge og mondial i tillegg til de nevte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå