Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i Uke 38+2 i dag og har nettopp prøvd litt kjerringråd for å forhåpentligvis få satt i gang fødsel.

Vi prøvde oss først og fremst på Rikshospitalets Sexoppskrift : http://krakle.com/ventenett/igangsetting.html

Klarte ikke gjennomføre hele akten med bena opp og lå kun 2 min med bena opp etterpå før jeg måtte legge meg på siden fordi jeg ble uggen :sjenert:

Etter en dusj ca 30 min etter sexen, begynte jeg på brystvortestimulering. Det holdt jeg på med i ca 30 min med noen pauser på ca 1min hver gang. Har fått litt kynnere underveis, men ingenting som gjør vondt.

Har noen av dere fått effekt av dette? Og i såfall, hvor langt på vei var dere og hvor mye etter dette fødte dere?

Jeg skal på jordmorkontroll på onsdag og lurer på om jeg skal spørre om hun kan strippe meg. Vet dere noe om jordmødre (på helsestasjon, ikke sykehus) vil gjøre dette midtveis i uke 38?

Det skal også nevnes at jeg har hatt regelmessige kynnere og vært inne på Føden tidligere i uke 34 uten modning og åpning. I tillegg våkner jeg ofte om natten av maserier/modningsrier og så sovner igjen. Disse "riene" er stort sett kun om kvelden og natten.

Er 2.gangsfødende.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stresser du med dette? Ungen kommer når den kommer uansett!

Anonym poster: 33b7ef976841a158a90751f367e747c9

• Liker 7
Skrevet

Barn kan faktisk ikke være klare i uke 38. Det er ikke annet enn stress for din egen del du holder på med. La babyen få vokse seg ferdig, så gir DEN beskjed når kroppen skal modnes og starte.

• Liker 12
Skrevet

Gravidzilla.

SLAPP AV!!!

Ha sex fordi dere vil!

Dusj fordi du trenger det.

Herregud, jeg gir opp mennesker innimellom.

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke det at babyen MÅ komme nå, men jeg er utålmodig og utrolig sliten. Har en på 2 fra før, så merker at jeg kanskje er litt ekstra utålmodig fordi jeg ser frem til å få fødselen overstått og komme i gang med livet med to små, ikke gå på vent. Heldigvis er de aller fleste barn klare for fødsel i uke 38.

Selvfølgelig kommer babyen når hun vil, men dette var kun spørsmål til de som har gjort disse kjerringrådene + strippingen og deres erfaringer.

Skrevet

Gravidzilla.

SLAPP AV!!!

Ha sex fordi dere vil!

Dusj fordi du trenger det.

Herregud, jeg gir opp mennesker innimellom.

Tusen takk for at du kommenterte!

Skrevet

Babyen kommer når den er klar, ikke når mor ikke gidder å vente lengre.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke det at babyen MÅ komme nå, men jeg er utålmodig og utrolig sliten. Har en på 2 fra før, så merker at jeg kanskje er litt ekstra utålmodig fordi jeg ser frem til å få fødselen overstått og komme i gang med livet med to små, ikke gå på vent. Heldigvis er de aller fleste barn klare for fødsel i uke 38.

Selvfølgelig kommer babyen når hun vil, men dette var kun spørsmål til de som har gjort disse kjerringrådene + strippingen og deres erfaringer.

Men du har ventet i over 8 måneder. Hva spiller vel 2-3 uker til?

• Liker 5
Skrevet

Det er forsåvidt sant, men det er jo lov å ønske at hun kommer ut litt før enn litt etter. Det er kun for moro skyld at vi prøver på dette og jeg skal snakke med jordmor om strippingen først selvfølgelig. Kommer hun 12 dager over termin så er hun like velkommen da, men nå er det lov å prøve de mer morsomme kjerringrådene for å se ommdet kan ha noe effekt.

Uansett kommer hun når hun kommer selvfølgelig, dette innlegget var som sagt kun for å få innspill dersom andre har opplevd at det faktisk funker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde både den "sexoppskriften" og brystvortestimulering. Babyen kom to uker over tiden, med keisersnitt... Vil de ikke, så vil de ikke. Er ikke noe vits i å stresse, det gjør den siste tiden bare mer ubehagelig enn nødvendig.

Anonym poster: f0bccbb1213d26a96112708310101437

• Liker 3
Skrevet

Siste anonyme bruker: Takk for innspill. Det er klart at vil hun ikke, så er det lite jeg får gjort, men nå prøver jeg kun de morsomme kjerringrådene, ikke hva som helst. Kjempe fint å få tilbakemelding fra en som har prøvd, selv om det ikke funket.

Skrevet

Det er forsåvidt sant, men det er jo lov å ønske at hun kommer ut litt før enn litt etter. Det er kun for moro skyld at vi prøver på dette og jeg skal snakke med jordmor om strippingen først selvfølgelig. Kommer hun 12 dager over termin så er hun like velkommen da, men nå er det lov å prøve de mer morsomme kjerringrådene for å se ommdet kan ha noe effekt.

Uansett kommer hun når hun kommer selvfølgelig, dette innlegget var som sagt kun for å få innspill dersom andre har opplevd at det faktisk funker.

Brystvortestimulering bør du ikke gjøre. Dersom du sliter med mye kynnere, så kan disse bli enda verre. Er du derimot moden, så kan det fungere. Det samme er det med stripping, har modningen begynt, så kan stripping fungere, siden det frigjør hormoner.

Jeg har forsøkt stripping før termin (fra uke 38) en gang, siden jeg alltid går så lenge over. Det hadde absolutt ingen funksjon, da jeg ikke var moden. Når jeg derimot har blitt strippet i uke 41-42 OG vært moden, så har det fungert som bare det.

Ergo syns jeg det er tull å bedrive alt sånt med mindre man er godt moden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AB #2 her.

Prøvde å ha sex i uke 39, uten at det resulterte i fødsel. Ble strippet av gynekolog i uke 41, noe som resulterte i fødsel to dager etterpå. Da var det allerede modning/åpning på gang før han strippet.

Anonym poster: 33b7ef976841a158a90751f367e747c9

Skrevet (endret)

Men nå er det vel ikke bevist at det faktisk funker, og da er det kanskje bedre å la være?

Du er høygravid, har kun kort tid igjen og sier selv at du er sliten og lei. Jeg har ingen problemer med å skjønne at du gjerne vil ha ut barnet, men jeg tror kanskje det å slappe og å gjøre minst mulig har større nytte for seg enn å risikere å slite seg ut med masse unyttige kynnere grunnet mislykket" starte-fødsel-sex" og brystvortestimuering. :)

Endret av SmallTalk
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg prøvde masse kjærringråd, både sexoppskriften og brystvortestimulering +myemye mer! Det funket ikke :laugh:

Skrevet

Det kan du ha rett i Silfen. Vi begynte med disse kjerringrådene for å se om det kan ha noe for seg, men dersom jordmor kan sjekke om modning har begynt, og jeg ikke er moden, så er det ingen vits. Det er jeg enig i.

Skrevet

Takk for flere innspill :) Jeg har ikke lyst å gjøre dette dersom det stresser meg, men nå var det som sagt kun for moro skyld ;)

Jeg tror også at det å slappe av og ta det med ro har bedre effekt enn å stresse rundt, så det er pri nummer én.

Dette er som sagt for moro skyld og morsomt å høre andres erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

AB#10 her. Jeg ble forøvrig også strippet, først 4 dager etter termin, så 8 dager etter termin. Hadde 1/2-1cm åpning.

Null effekt, bare GRISEVONDT.

Anonym poster: f0bccbb1213d26a96112708310101437

Skrevet

Brystvortestimulering hadde absolutt effekt her (riene begynte ein time etter) til første fødsel. Då var eg 1 veke over termin.

Ved andre fødsel hadde det ingen effekt ( prøvde fleire gonger etter termindato) Sex hadde me jevnlig - det satte heller ingenting igang. Men hadde massevis av kynnere fom 1 veke før termin, antageligvis modningsrier på slutten. Blei strippa på overtidskontroll 1 veke over termin, då var eg moden og hadde 3 cm opning. Blei igangsatt to dagar seinare, då hadde eg 4 cm opning.

Eg trur ikkje jordmor vil strippe deg før termindato, men det skadar ikkje å spør :)

Lykke til!

Skrevet

Takk for innspill alle sammen!

Om det har effekt eller ikke kommer nok mye an på om man er moden eller ikke, men så lenge jeg er innstilt på at babyen kommer når den kommer, så synes jeg det er spennende å høre om andres opplevelser.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...