Gå til innhold

Nabobarn som hopper på trampoline HELE dagen...Klikker snart

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

TS: Kanskje det roer seg nå som pinsehelga er over og kidsa må tilbake til skole og barnehage :)

Selv er jeg overlykkelig over at det ikke er trampoliner i nabolaget mitt. Har observert barn på trampoline og herlighet for et volum de holder. Skjønner ikke at foreldrene ikke blir sprø.. Nedsatt hørsel?!

Anonym poster: 7d9ffe811c2ebe013deac78dd3caa411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva folk gjør i EGEN hage og i hvilket lydnivå i mellom klokka 08:00 og 23:00 må du bare finne deg i. Folk bor der de bor for at det passer de, ikke for å tekkes naboen. Å gjøre alle til lags går virkelig ikke.

Det er ufattelig hvor mange surmagede mennesker det er rund om som virkelig ikke liker barn og mener at de skal ses, men ikke høres.

Anonym poster: f0cd43ee31b6f58f5339339676851086

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en grunn til at feks ballbinger og fotballbaner ikke skal plasseres vegg i vegg med bolighus. Men en trampoline er det visst greit for alle å plassere inntil husveggen. Tror ikke foreldre helt forstår hvor forstyrrende det kan være med unger som hopper på trampoline og skriker av full hals. Jeg mener det må gå an å be dem være stille.

Anonym poster: 11f2097b924ab7e4f3ecd02549d47516

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så klager man over at barn er for mye passive og bare sitter inne foran PCn. Eller så er de for aktive og for mye ute i hagen.

Nei, vi skulle hatt oppskrift-barn, slike som holder seg selv i bånd hele tiden så de ikke utfolder seg for mye, pene, søte 50-tallsbarn med søte, rødrutete kjoler, som sitter på huk når de leker og ikke rett på bakken slik at de ikke skitner til kjolen sin.

Huff. Kan de ikke bare site inne og game isteden, ja, de blir litt dvaske i kroppen og gustne i huden - men hva så? De forstyrrer i hvert fall ikke de som er syke og vil ha det stille og rolig, her midt i barnestrøket.

Det sagt: ja - det er mange foreldre som hverken har oppdragelse selv eller evner / gidder å oppdra sine egne. Men DET er et prosjekt selv ikke jeg ville begi meg inn på. Derimot kunne jeg godt tilbudt meg å smøre de gnissende delene på trampolinen. Kanskje hadde det også ført til en hyggelig relasjon, om jeg kom der med smørekannen min, og et hyggeligere forhold til både foreldre og barn.

Endret av Flair
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ja, det er drit irriterende med ungebråk osv men ALLE har vært bråkete unger en gang. Hvis det er så plagsomt så får man heller flytte en øde plass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff. Kan de ikke bare site inne og game isteden, ja, de blir litt dvaske i kroppen og gustne i huden - men hva så? De forstyrrer i hvert fall ikke de som er syke og vil ha det stille og rolig, her midt i barnestrøket.

Nei, vet du meg hva - det er da ingen som har sagt at ikke barna skal få være ute og leke. Men det går an å holde et lydnivå som gjør at de som sitter på naboterrassen kan holde en normal samtale.

Jeg tror ingen barn får traumer av å bli påmint at man må ta hensyn til andre i ny og ne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er kjempeglad i unger, men av og til skulle jeg ønske at jeg kunne drive med litt hagestell eller sykkelfiksing eller ha besøk på verandaen eller bare slappet av med vinduene åpne uten å høre Barbie Girl på repeat, akkompagnert av hyling som høres ut som dødsskrik.

Det gikk selvsagt over, og de fikk ny CD hvert år, og vi har et kjempegodt forhold til naboene, men av og til når jeg møter de halvvoksne ungene på vei hjem fra byen, skikkelig drita, vurderer jeg å stå opp tidlig neste morgen og sette musikken på fullt volum i hagen og klippe hele plenen med kantklipperen. Men så kommer jeg på at jeg egentlig er et godt menneske ;)

Anonym poster: 49abd49c1aab6589d722de516c3a3444

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dessverre er det mange foreldre som oppdrar barna til "tenke-på-meg-selv-først"-holdning, ordet hensyn er snart fremmedord blant smårollinger.

Anonym poster: 70a10cba254d2001a7931fea27d29aa5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva folk gjør i EGEN hage og i hvilket lydnivå i mellom klokka 08:00 og 23:00 må du bare finne deg i. Folk bor der de bor for at det passer de, ikke for å tekkes naboen. Å gjøre alle til lags går virkelig ikke.

Det er ufattelig hvor mange surmagede mennesker det er rund om som virkelig ikke liker barn og mener at de skal ses, men ikke høres.

Det finnes faktisk lover som sier at man skal ta hensyn, at det skal være allminnelig ro og orden, ikke for mye støy og absolutt ikke over lengre tid. Så nei, du kan ikke gjøre hva som helst i din egen hage og da ikke dersom dine aktiviteter går utover alle andre bare fordi de tilfeldigvis bor i nærheten av deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du har misforstått. Du har ingen rett til å forstyrre dine medmennesker etter ditt eget forgodtbefinnende.

Og TS: Du er ikke alene om å plages av trampoliner: https://www.google.n...lient=firefox-a

Sjekk ut hva Huseierne skriver;

–I villastrøk er det først og fremst bråk fra trampoline som er et gjennomgangstema i sommerhalvåret, sier Helland.

– Foreldre synes ofte selv dette er så brysomt at de plasserer trampolinen lengst mulig unna sin egen terrasse. Da kommer den nærme naboens i stedet, sier Helland. Problemet kan i mange tilfeller enkelt løses ved at eieren flytter trampolinen nærmere egen bolig og selv tar belastningen med at barna har det moro i hagen. Dette ble gjort i et konkret tilfelle der barna hoppet høyere enn vindskjermen til naboen, som helst ville sitte i fred på terrassen med ettermiddagskaffen.

Anonym poster: 9c1aa0cb74b57b56640f6829aea67d75

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud. Ja, det er drit irriterende med ungebråk osv men ALLE har vært bråkete unger en gang. Hvis det er så plagsomt så får man heller flytte en øde plass.

Nei beklager, det er nok heller de med bråkerungene som får flytte på en øde plass!

Ja, vi har alle vært barn, men før satt foreldrene grenser for barna, slik at de lærte å ta hensyn til andre.

Anonym poster: 9c1aa0cb74b57b56640f6829aea67d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det best å gå frem?

Anonym poster: c0d335db0fc6f7f056d19b95feaee78a

Gi dem en playstation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du meg hva - det er da ingen som har sagt at ikke barna skal få være ute og leke. Men det går an å holde et lydnivå som gjør at de som sitter på naboterrassen kan holde en normal samtale.

Jeg tror ingen barn får traumer av å bli påmint at man må ta hensyn til andre i ny og ne.

Poenget mitt var: I så fall må du sannsynligvis oppdra foreldrene samtidig. Å si ifra til barna er selvsagt helt greit - og er du heldig, så hører de.

I motsatt fall så blir både foreldre og barn enige om at "du er den sure naboen" og så går det sport i å terge deg isteden.

Jeg vet de som har opplevd det også, og så har hele situasjonen bare blitt værre. Folk vil helst verne om sine egne interesser i en stresset hverdag - og interessen ser dessverre ofte ut til å være "Hiv ungene ut så vi kan få vært i fred her inne. Snakke til dem? Det tar jo tid og energi, dessuten så er vi jo kvitt problemet så lenge de holder seg utendørs".

Dårlig løsning, og rølpete oppførsel fra de voksne. Men det du ser når barna får hyle fritt ute er symptomer - ikke årsaker. Og kan du ikke forandre de voksne, så er det i alle fall dødfødt å forandre barna. Og du kan jo gjette hvem som vinner. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde naboen min kommet å klagd på at barna mine hoppet på trampolinen så hadde jeg ledd. Mine barn får leke så mye de vil i VÅR hage. Hvis folk ikke tåler det så får de flytte.

Jeg tåler at naboer klipper gresset/spyler gårdplassen/vasker bilen med høytrykkspyler/har fest osv til og med på søndager og andre helligdager. Og når en først starter så følger resten. Vi har mange naboer.

Bor man sammen med andre mennesker så må man tåle støy. Så lenge det er rolig mellom 23-7 så har man ingenting å klage på.

Anonym poster: 7832d5fb1cc72a0dc6eb289ceb0a3e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten så klager man over at barn er for mye passive og bare sitter inne foran PCn. Eller så er de for aktive og for mye ute i hagen.

Nei, vi skulle hatt oppskrift-barn, slike som holder seg selv i bånd hele tiden så de ikke utfolder seg for mye, pene, søte 50-tallsbarn med søte, rødrutete kjoler, som sitter på huk når de leker og ikke rett på bakken slik at de ikke skitner til kjolen sin.

Det sagt: ja - det er mange foreldre som hverken har oppdragelse selv eller evner / gidder å oppdra sine egne. Men DET er et prosjekt selv ikke jeg ville begi meg inn på. Derimot kunne jeg godt tilbudt meg å smøre de gnissende delene på trampolinen. Kanskje hadde det også ført til en hyggelig relasjon, om jeg kom der med smørekannen min, og et hyggeligere forhold til både foreldre og barn.

Så fint at du bruker sarkasme som virkemiddel for å argumentere for ditt syn. Jeg synes det er patetisk virkemiddel for å fremme sitt syn på saken. Kom til poenget!

Ellers: at noen klager på at dagens barn er for lite aktive, eller er i overkant aktive er ingen motsetning. Det finnes en mellomting, tenk det!

Dagens generasjon må ganske enkelt bruke data, for at det i fremtiden skal kunne henge med i tid der teknologien har en nærmest eksplosiv utvikling, og dessverre er det noen som trekker det FOR langt og bruker altfor mye tid foran PC og glemmer å være barn, leke og utvikle seg gjennom leker osv.

Så har man den gruppen av barn som absolutt skal leke, leke, leke dag ut og dag inn med høyt støynivå uten hensyn til omgivelsene.

En mellomting er normalen for de fleste, heldigvis, men man har alltid de som befinner seg på ytterkanten av normalen og da må det være lov til å reagere på dette. Uten at man skal bruke sarkasme som argumentasjon for hvor feil man liksom skal ta.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan godt forstå problemet til TS. Vi har to gutter, den ene er rolig og den andre er veldig aktiv. Den rolige kan godt være ute uten å bråke, mens den aktive roper og bæljer så høyt han bare kan hvis han får lov. Og verre er det om han er sammen med andre som er lik han. Vi pleier å be de om å roe ned lydnivået og det hjelper godt. Barn trenger ikke å bråke så mye som de bare kan, selv om de er ute...

Anonym poster: 1fefcfcf2059eaa40c91fc296863e9b9

Godt å høre at det er foreldre som faktisk tar ansvar og lærer barna å ta litt hensyn. Det er ikke sånn at jeg krever at barn skal være musestille. Men når det blir 8-10 timers hopping med hyling/skriking (det er det som er plagsomt, ikke selve hoppingen)i helger, ferier, helligdager, fridager, dvs dager da mange har fri, hadde det vært fint å kunne slippe unna det konstante bråket i perioder.

De driver faktisk ikke med andre ting, det er et ganke ekstremt tilfelle. Merkelig at foreldre faktisk ikke aktiviserer ungene litt mer, sånn at de ikke blir så ensporet. Selvsagt går de på skole, men det er gjerne alle de andre fridagene som er et problem. Først tar den ene med seg vennene og hopper og skriker et par timer, før nestemann bytter på. - Og så kommer den første igjen. Det er blitt et slags samlingspunkt for alle ungene i området, ja. Og sånn går dagene.

En annen ting er vel at det er en lov om "helligdagsfred". Men det driter de fleste i i dag, virker det som.

Synnes det er et urimelig krav at alle andre skal tilpasse seg barn som ikke får noen korreksjon på hvor høylytte man kan være. Lærer ikke barn lenger å ta noe som helst hensyn? Det er i så fall veldig usunt. Jeg nekter å tro at det er normen.

De andre kommentarene med å flytte til en underjordisk bunkers osv blir så usaklig at det ikke er verdt et svar. Jeg er overrasket over at så mange faktisk synes det er så uproblematisk og nærmest latteliggjør at man er plaget av dette, men det er kanskje slik om man har bråkete unger selv, eller ikke har opplevd å ha en trampoline i nabohagen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde naboen min kommet å klagd på at barna mine hoppet på trampolinen så hadde jeg ledd. Mine barn får leke så mye de vil i VÅR hage. Hvis folk ikke tåler det så får de flytte.

Jeg tåler at naboer klipper gresset/spyler gårdplassen/vasker bilen med høytrykkspyler/har fest osv til og med på søndager og andre helligdager. Og når en først starter så følger resten. Vi har mange naboer.

Bor man sammen med andre mennesker så må man tåle støy. Så lenge det er rolig mellom 23-7 så har man ingenting å klage på.

Anonym poster: 7832d5fb1cc72a0dc6eb289ceb0a3e9c

Nope, man SKAL ta hensyn til omgivelsene. Støynivået er faktisk innlemmet som en del av loven, der det sies at man skal ta hensyn til sine omgivelser, så du kan ikek gjøre hva som helst i DIN hage. Jeg kan f.eks ikke skru skyhøyt på musikken bare fordi det er MIN leilighet.

Hadde folk vært som deg, som skal holde knallhardt på sine "prinsipper" om at så lenge jeg gjør ditt og datt i MIN hage, i MIN leilighet, i MITT hus, mitt, mitt og mitt, meg og meg og meg, da hadde det blitt anarki i nabolaget, så gudskjelov er de fleste ikke som deg og som forstår viktigheten av å bevare et OK forhold til resten av naboene og oppfører seg deretter.

MIN og MEG-mennesker er det verste jeg vet om. Synes synd på barna som vil arve en slik hensynløs innstilling av deg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, enig. Det er egentlig essensen i det jeg prøvde å si. At det er helt greit å være ute og i aktivitet, men samtidig klare å tilpasse seg omgivelsene litt...Hadde det vært mine unger, hadde jeg da bedt dem dempe skrikingen i det minste (hoppingen er greit nok, jeg bryr meg null om de ikke klarer å finne på andre ting, så lenge de ikke skriker av full hals).

Og for min del hadde det vært flott om de hadde vært dataspillnerder :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du bruker sarkasme som virkemiddel for å argumentere for ditt syn. Jeg synes det er patetisk virkemiddel for å fremme sitt syn på saken. Kom til poenget!

Ellers: at noen klager på at dagens barn er for lite aktive, eller er i overkant aktive er ingen motsetning. Det finnes en mellomting, tenk det!

Dagens generasjon må ganske enkelt bruke data, for at det i fremtiden skal kunne henge med i tid der teknologien har en nærmest eksplosiv utvikling, og dessverre er det noen som trekker det FOR langt og bruker altfor mye tid foran PC og glemmer å være barn, leke og utvikle seg gjennom leker osv.

Så har man den gruppen av barn som absolutt skal leke, leke, leke dag ut og dag inn med høyt støynivå uten hensyn til omgivelsene.

En mellomting er normalen for de fleste, heldigvis, men man har alltid de som befinner seg på ytterkanten av normalen og da må det være lov til å reagere på dette. Uten at man skal bruke sarkasme som argumentasjon for hvor feil man liksom skal ta.

Så søtt. Andre ville kanskje se det som en humoristisk vinkling på problemet - men siden du ikke var enig med meg så prøver du å angripe måten min heller enn å gå direkte til - poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så søtt. Andre ville kanskje se det som en humoristisk vinkling på problemet - men siden du ikke var enig med meg så prøver du å angripe måten min heller enn å gå direkte til - poenget.

Og nå smører du det til med hersketeknikk i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...