AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Del Skrevet 20. mai 2013 Har en nabo som har to barn. I de siste årene har de ikke gjort annet enn å hoppe på trampolinen i nabohagen over veien KONSTANT. Det er virkelig helt ekstremt. De har gjerne med seg venner. Bare det er opphold, så er hoppingen og skrikingen og alt bråket i gang. Det er helt utrolig at de ikke kan finne på NOE annet. Om vi skal slappe av i hagen, grille eller hvile på soverommet (er kronisk syk og trenger å hvile i løpet av dagen), så er det med trampolinebråket i bakgrunnen. Kan man klage på dette? Føler at det er vanskelig, siden det i utgangspunktet er på dagtid. Men det er på hver eneste oppholdsdag, når man selv har lyst til å være ute i hagen. Hvordan er det best å gå frem? Er det lover man kan henvise til angående alminnelig ro osv? Kan nevne at foreldrene ikke virker spesielt hyggelige i utgangspunktet... Anonym poster: c0d335db0fc6f7f056d19b95feaee78a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Del Skrevet 20. mai 2013 Bedre at de sparker ball i hagen med alt støyet det fører med? Hva med sisten eller boksen går? Vannrkig nå som det er varmere? Tror jeg ville smilt til dem fremfor å klaget Anonym poster: f347fdba5ac8234490b48ee060677e3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Del Skrevet 20. mai 2013 Når man bor tett på folk må man også tåle at andre folk lever. Anonym poster: 1e5790029fc305ec0966e9c880a66afd 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #4 Del Skrevet 20. mai 2013 Kjenner til problemet Vi leier hos en barnefamilie, som før vi flyttet inn til, lovet at ungene i huset holdt seg på dere side av huset. De har egen hage på mottsatt side av der vi bor. Vi har en egen flekk med plen utafor her, som vi har lov til å disponere fritt.... Men selvfølgelig har de montert en diger trampoline der, og ungene er der titt og ofte, og stresser opp bikkja som er på terrassen. ...men, men... barn er barn Anonym poster: be27099352caccf2782cba1d62dadb11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memoria Skrevet 20. mai 2013 #5 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Kanskje flytte til et mindre barnevennlig strøk? Jeg skjønner godt at du blir irritert - jeg hadde blitt sprø selv. Men hvis du bor i et nabolag beregnet for småbarnsfamilier så er dette en del av prisen desverre. Endret 20. mai 2013 av Memoria 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. mai 2013 #6 Del Skrevet 20. mai 2013 Her i nabolaget er det trampoline i annenhver hage omtrent. Og barn hopper ett eller annet sted konstant. Og ja, de lager lyd også her. Men ikke så veldig at det ikke hadde vært mulig å sove litt om en var innendørs. Ikke så mye at det forstyrrer for middag og gjester til grillmat osv. Når du bor et sted der det er mange barn så må du bare godta at de lager lyd. Vær glad de ikke driver med ring-på-spring eller annet "faenskap". Eller at de ikke driver på og sparker ball så det smeller i husveggene. Det lager langt mer lyd og er mye mer forstyrrende enn latter og lek på trampoline. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #7 Del Skrevet 20. mai 2013 Vel, det følger jo gjerne endel leven med unger. Enten de hopper trampoline eller spiller fotball eller hva de nå gjør. Kan godt skjønne at det er irriterende, men det er vel igrunn "ditt problem". De har vel lov til å leke så mye de vil - forutsatt at det er på dagtid. Bedre enn at de bare sitter inne å spiller dataspill hele dagen hvertfall. Hvis dere skal ha noe spesiell tilstelning, så går det jo an å spørre akkurat da om de kan være litt stille, ellers er det vel ikke umulig å ha grillaften selv med unger lekende i nabohagen. At du vil sove på dagen eller har lyst til at det skal være stille, er vel igrunn ditt problem Anonym poster: 2c626c6671ed24e38d5e7e77ea4da0d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #8 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg er i utgangspunktet glad for at unger er ute og leker fremfor å sitte inne på facebook, og litt bråk må man regne med. Men jeg skjønner de som irriterer seg over hyling og skriking, for ungene burde kunne klare å leke ute uten å skrike hull i trommehinnene på naboene. Anonym poster: 0a1820d31b035cd6acffcf7c368200b8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 20. mai 2013 #9 Del Skrevet 20. mai 2013 Barna er vel ikke hjemme hele dagen? Og de legger seg kanskje i rett tid også? Jeg skjønner at konstant støy kan være irriterende, men jeg tror det handler om å velge å ikke høre. Hvis du skal hvile på dagen, kan du planlegge det slik at du hviler når barna er på skole/barnehage? Men forøvrig så kan du prøve å hinte litt forsiktig til naboen om at det er veldig forstyrrende for dere og om de ikke kan begrense det noe. Tviler på at det faller i god jord, men kanskje de har forståelse hvis du legger det fram riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memoria Skrevet 20. mai 2013 #10 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg kan også sitere min kjære bestemor her. Hun har hatt småtroll rundt seg i mange, mange år, samt annet støy. En gang, da hun var litt yngre, hadde hun en venninne på besøk som spurte om hvordan Besta klarte å leve i alt støyet fra naboene. Og Besta sa: "Taust blir det når jeg kommer i grava, uansett. La folk få leve," 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #11 Del Skrevet 20. mai 2013 Tror det er sånt man må regne med når man bor i borettslag og byggefelt. Har funnet ut at det er for mye å be om at folk skal ta hensyn, så jeg kommer bare til å flytte. Jeg er ikke skapt for å bo så tett oppå andre mennesker! Anonym poster: 092e9cccdafadd9fc118e38a8bfbd1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 20. mai 2013 #12 Del Skrevet 20. mai 2013 Bruk ørepropper. Sånn ellers så hadde jeg ikke klaget i det hele tatt, la barn ha det gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 20. mai 2013 #13 Del Skrevet 20. mai 2013 den evige jammeren av voksne..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #14 Del Skrevet 20. mai 2013 Du kan ta det opp med foreldrene da. Anonym poster: 2551725ca6418d908f8f8cd4e2d19665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 20. mai 2013 #15 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg bor like ved en lekeplass (med trampoline) jeg, og av alle lyder jeg utsettes for i løpet av dagen så er lydene fra lekende, glade barn de beste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #16 Del Skrevet 20. mai 2013 Du kan jo forsiktig spørre om de har mulighet for å flytte tramplinen litt rundt i hagen slik at dere kan få litt fri. Anonym poster: a975a0fb897b9eb26a8ffee0fc2471ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #17 Del Skrevet 20. mai 2013 Hmm.. Jeg er veldig støysensitiv, men akkurat det at nabobarna hopper på trampoline har aldri plaget meg. Ser ikke noe logisk måte å klage på sånt når det skjer om dagen. Få deg noen ørepropper som nevnt når du skal hvile. Anonym poster: cc0c236c01caf9bc54b9a623b80d4528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #18 Del Skrevet 20. mai 2013 TS, du har all min medfølelse. Jeg er så lei av foreldre som mener de er i sin fulle rett til å utsette andre for ulidelig støy fra avkommene deres. Og det er bare sørgelig å lese de fleste av svarene her, som bare understreker at det har blitt normen at foreldre ikke trenger å oppdra sine barn til å ta hensyn til sine medmennesker. I Norge råder egoismen og all allminnelig dannelse er i ferd med å dø ut. Kanskje flytte til et mindre barnevennlig strøk? Jeg skjønner godt at du blir irritert - jeg hadde blitt sprø selv. Men hvis du bor i et nabolag beregnet for småbarnsfamilier så er dette en del av prisen desverre. Hvor finnes mindre barnevennlige strøk? På toppen av en trafikkmaskin? Jeg bor i sentrum, og i løpet av de siste 10 årene har barnefamiliene strømmet på. (Foreldrene gir tydeligvis blaffen i at eksos og asfalt ikke er ideelle oppvekstomgivelser, så lenge det er noen trendy caféer i nærheten.) Og de leker og hyler hele dagen rett utenfor andres boliger, for foreldrene er for late til å ta dem til byens parker. Hadde det vært barneforbud i noe område, skulle jeg gjerne flyttet dit. Ellers er det vanskelig å finne steder som ikke er barnevennlige. Kanskje det heller er barnefamiliene som bør flytte til barnevennlige strøk og holde seg unna strøk tilpasset voksne mennesker! (jmf prinsipp om at "forurenser betaler".) Anonym poster: 9c1aa0cb74b57b56640f6829aea67d75 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allergikeren Skrevet 20. mai 2013 #19 Del Skrevet 20. mai 2013 Barna er vel ikke hjemme hele dagen? Og de legger seg kanskje i rett tid også? Jeg skjønner at konstant støy kan være irriterende, men jeg tror det handler om å velge å ikke høre. Hvis du skal hvile på dagen, kan du planlegge det slik at du hviler når barna er på skole/barnehage? Men forøvrig så kan du prøve å hinte litt forsiktig til naboen om at det er veldig forstyrrende for dere og om de ikke kan begrense det noe. Tviler på at det faller i god jord, men kanskje de har forståelse hvis du legger det fram riktig? Jeg også tror det handler litt om å velge å ikke høre. Der jeg bodde før, var det lekeplass ved siden av, med en gangvei mellom. Soverommet mitt hadde vindu som vendte mot lekeplassen og gangveien. Med andre ord nyttet det lite å være sensitiv for lyder der i gården. Men jeg syns det var hakket mer irriterende med folk som brukte nedkjørselen vår(tomannsbolig) som snarvei ned til gangveien nedenfor ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #20 Del Skrevet 20. mai 2013 Å, jeg glemte å ta med en godbit som trøst til deg TS. Overskrift på forsiden av VG.no: Ubehagelig å spise med barn tilstede Mesterkokk Eyvind Hellstrøm mener barn har tatt over familien. Det er godt at noen våger å si det som det er! (Se videoklippet!) Anonym poster: 9c1aa0cb74b57b56640f6829aea67d75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå