Gå til innhold

Dere som er forlova, hva kaller dere kjæresten?

Anbefalte innlegg

Gjest Mariah
Skrevet

Jeg tar meg selv i å skrive og si samboer. Ordet forlovede føles ikke naturlig for meg. Jeg sier heller at vi bor sammen og skal gifte oss neste sommer. Er jeg sær, eller er det andre som har det på samme måte? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg sa kjæresten min, forlovede høres i mine ører veldig stivt ut, og jeg har problemer med å få det til å høres naturlig ut på dialekta mi.

Endret av hjärterdam
Gjest C4r1n3
Skrevet

Jeg gjorde det samme da jeg var forlovet.

Gjest lisha
Skrevet

jeg sier bare min kjære ;)

når jeg skriver her inne, så bruker jeg mannen eller sambo! å bruke "forloveden" syns jeg blir merkelig for min del..

Skrevet

Omtaler min som han, min kjære, eller gutten min! Hehe, kan også kalle han tullingen min, men det er ikke i en så veldig seriøs sammenheng :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Erik.

Anonym poster: a83b4a635af476d13c35d107786e5107

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa bare samboeren/kjæresten min. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Hora mi.

Anonym poster: f029352885d6c4b4d1d605319eded72c

Skrevet

Jeg synes også forlovede høres stivt ut så jeg sier som oftest kjæresten, her inne skriver jeg gjerne samboeren. her hjemme er han mannen :-)

Gjest Ciegus
Skrevet

Kjæresten/gubben kaller jeg han, siden vi ikke er 100% samboere.

Skrevet

Sier kjæresten min, føles ikke naturlig å si forlovede. Men det er noen som retter på meg av og til, sier "han er jo din forlovede".

Folk flest vet jo som regel at vi skal gifte oss, ellers kommer det ofte naturlig opp i samtaler med nye folk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier faktisk forloveden. Elsker å si det :D

Anonym poster: e3587418e813ed1699a87e6712ad6922

Skrevet

Bruker samboeren, kjæresten eller min kjære. I utlandet bruker jeg my husband for enkelhets skyld eller boyfriend. Har liksom ikke noe godt ord for samboer....

Skrevet

Jeg sier kjæresten. Han sier kjæresten eller forloveden, samboeren bruker vi faktisk aldri .... Men jeg blir å si kjæresten etter vi er gift også. Føles så godt :)

Skrevet

På norsk høres "forloveden" så formelt ut, men jeg sa det likevel siden mannen min er amerikansk og på engelsk er det helt naturlig å si "my fiancé". Nå omtaler jeg ham som mannen min fordi jeg syns det er en vesentlig forskjell på å være kjærester og å være gift. Han er jo fortsatt kjæresten min, men nå er han også noe mye mer enn det.

Skrevet

Kommer ann på hvem jeg snakker med. Forloveden min sier jeg hvis jeg er stolt og vil vise meg litt frem, men bruker det også når jeg blir sjekket opp på byen osv :fnise:

Kjæresten bruker jeg egentlig mest, men har faktisk begynt å si mannen min haha :fnise::laugh: er litt rart er si det :roll:

Gjest Roskva
Skrevet

Sier også samboer. Forloveden høres rart ut på min dialekt også, i tillegg høres det så veldig "voksent" og formelt ut, og jeg er alt annet enn en slik person ;)

Tar ikke meg selv høytidelig og da bruker jeg heller ikke slike høytidlige titler, samboer er da mer enn godt nok :)

Men oss i mellom er hun jenta mi, kjæresten eller stort sett bare pus ;)

Skrevet

Jeg bruker fornavnet hans når jeg snakker om han til kjente, eller samboeren når jeg snakker om han til folk som ikke kjenner han.

Skrevet

Samboeren eller forloveden. Syns det siste er litt uvant, men også litt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...