Gå til innhold

Kan ikke ligge, stå, sitte, dusje, spise osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vet det er flere tråder om akkurat dette, men jeg må bare spørre selv. Jeg er så kvalm at FY. Jeg kan ikke som nevnt over ligge, stå, sitte, dusje, spise - INGENTING - fordi det er så ille. I tillegg at jeg litt forbi for å kaste opp, så vil jo helst ikke dette heller, men nå har jeg kommet til et punkt at hvor noe kan hjelpe er jeg villig til å prøve. Har prøvd afipran, prostafen, seaband, ingefær te + kapsler, tørre kjeks, cola, vann - ALT, men ingenting gir noe som helst effekt. Så da må jeg bare spørre - hjelper det å spy? Og kan man spy av noe annet enn å stikke noe i halsen? (ja, grulig teit spm, men dette er en av mine største fobier - å stikke noe i halsen..)

Og så lurte jeg på - jeg skal nemlig ta abort. Av flere årsaker. Vil denne kvalmen gi seg så for ebryoet er ute? Er vel i uke 6-7, og skal ta en abort på torsdag. Medisinsk abort.

Jeg ber så sårt om hjelp her jeg sitter, for jeg er rett og slett ubrukelig nå. I tillegg syntes jeg nok det er ekstra fælt i og med at det ikke kommer noe ut av dette til slutt.

TUSEN TAKK FOR SVAR!

Anonym poster: 35fb1792e4dfb4892ef4ffdae840b318

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å spy kan hjelpe en liten stund, men hvis du spyr mange ganger og over flere dager blir du i veldig dårlig form, og sannsynligvis enda kvalmere.

Kvalmen gir seg nok ganske fort etter aborten. Jeg har ikke tatt abort, men var kvalm hele svangerskapet, og kvalmen var borte med en gang etter fødsel.

Lykke til! Prøv å få i deg litt mat i bittesmå omganger, og drikk farris, juice og annet du har lyst på.

AnonymBruker
Skrevet

Hcg-hormonet gjør deg kvalm og det blir lavere og lavere etter aborten og da vil kvalmen bli borte, akkurat når varierer kanskje fra person til person. Jeg hadde en spontanabort for noen år siden og det tok et par dager før kvalmen ble borte, men den kom tilbake, trur at det var psykisk fordi jeg sørget og ville være gravid igjen.

Anonym poster: 8b7a8c2ace2779c3d62365de225f0519

AnonymBruker
Skrevet

Du klarer nok å holde ut noen dager til, tenk på dem som har det slik i mange måneder.

For min del hjalp det å ta det mest mulig med ro, konsentrere meg minst mulig, og spise kun det jeg hadde lyst på, om det så var smågodt.

Anonym poster: 7c5f18872a57582d8a72d2abcd93f2be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg er i akkurat samme situasjon som deg :klem: Er bare fem uker på vei, men har vært gravid før og husker med gru hvordan kvalmen tiltok og tiltok frem mot slutten av første trimester. Kastet opp i grøfta, i poser når jeg tok buss osv osv. Helt forverdelig tid.

Lakris hjelper veldig, og så er det viktig å ikke la magen bli helt tom. Spis litt hele tiden, tørre kjeks og Farris fungerer. Hvis du blir sulten blir du gjerne kvalmere også.

Siden du ikke skal ha barnet kan du kjøpe kvalmestillende midler på apoteket. Ellers er det å prøve å ikke tenke på det, høres vanskelig ut, men distraksjon hjelper.

Anonym poster: 4f2dfc5f2ac3d1c5c982b998c208b4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...