AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Jeg og samboer venter første barn.:-) Akkurat funnet det ut, så er ikke så langt på vei. Men har jo noen ting jeg lurer på. Jeg skal amme, men man kan ta litt av melken i flaske som man kan ta med når man skal ut og forskjellig? Hvor lenge holder melken seg i kjøleskapet? Noen småting som er kjekt å ha? Ting som vogn, stol, seng osv er jo greit, men er vel mye rart annet man må ha? :-) Mye tanker, og mye man lurer på:-) Hilsen Merete Anonym poster: eb329ccd22591f77da3e0cf3ad6c1d54
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Kjøp en bok:) Der får du svar på alt! Anonym poster: 0e63dea3e7631cfd6fa8d619d01cd1a7 1
Nilla-Jo Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Jeg og samboer venter første barn.:-) Akkurat funnet det ut, så er ikke så langt på vei. Men har jo noen ting jeg lurer på. Jeg skal amme, men man kan ta litt av melken i flaske som man kan ta med når man skal ut og forskjellig? Hvor lenge holder melken seg i kjøleskapet? Noen småting som er kjekt å ha? Ting som vogn, stol, seng osv er jo greit, men er vel mye rart annet man må ha? :-) Mye tanker, og mye man lurer på:-) Hilsen Merete Anonym poster: eb329ccd22591f77da3e0cf3ad6c1d54 Ja melken kan du ta med ut, men husker ikke hvor lenge den holder seg...ellers kan du jo ta med mme-pulver og vann de gangene du skal ut.. hvis ikke du ønsker å fullamme da;-) Men du kan jo amme ute også;-) Jeg kjøpte babybjørn vippestol til min baby, den tok jeg med overalt i huset.men brukte den særlig på badet da jeg dusjet,og baby var våken... Mange anbefaler bæresele eller sjal, men jeg har dårlig erfaring med det, for hun nektet å henge på magen min... Ellers er det kansje lurt å ikke kjøpe for mye bleier og klær i minste str, for baby vokser fort, og min baby var så stor (4kg) at han gikk rett i 56 str.... Ellers får du en liten "ukefor uke"- bok av jordmor tror jeg der det står forskjellig nyttig;-)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg hadde ikke begynt å tenke i slike detaljer når du er 4-5 uker på vei. Vent nå først til de første 12 ukene har lagt seg og du vet at alt er OK. permisjonstiden kan du også gjøre mye, og det er mye å lese om på nettet. Lykke til. Anonym poster: f03a33406ce82e358ad3920260491180
tonelillevenn Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Gratulerer! Det er en helt ny verden og mye man lurer på i starten. Lurt å være der du er akkurat nå, du går en flott og spennende tid i møte. Når det gjelder morsmelk holder den seg 5-8 timer i romtemp, 3-5 dager i kjøleskap og 3-6 mnd i fryseren, men jeg er enig med tidligere innlegg at det skal du ikke tenke på nå. Skaff deg en bok om svangerskapet, f eks Gro Nylander: "På vei." Da vil du lære mye underveis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå