Gå til innhold

10.august-bruder

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Vi gifter oss også 10. august i Tromsø Domkirke. Har masse tanker og gjøremål i hodet og føler at ikke alt er under kontroll. Skal lage meg en liste nå i natt når jeg er på nattevakt. Koselig å lese om dere andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morgen er det bare 2 mnd igjen for oss jenter! Jammen meg går tiden fort frem dit også...

Føler at vi ligger godt an jeg, men det blir jammen meg mye utgifter fremover også! Heldigvis er det verdt hver en krone!1212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-06-09 08:11 ]

Skrevet

Hei.

Her er enda en 10. august-brud. Vi gifter oss i Larkollen Kirke, litt sør for Moss. Tenk, imorgen er det bare to måneder igjen. Lokale, mat, kjole, sko, undertøy, kirkeprogram, bordkort, hans antrekk er i boks og planleggingen fortsetter. Det blir litt å huske på etter hvert... icon_wink.gif I tilegg det eksamen i hue og r### nå for å si det litt hardt, men det går vel det også.

Fortsatt lykke til med planleggingen alle sammen...12

Skrevet

Hei!

Som dere ser skal jeg gifte meg dagen før dere, men henger meg på her likevell!

Vi har det meste i boks. Denne mnd. skal jeg til prøvetime hos brudepyntingen, snakke med blomsterforretningen om brudebukett og dekorasjoener. Ellers så gjenstår musikk (skal spille mini-disc), samtale med prest om finpuss av vielsen. Ellers så holder jeg på med å lage menykortene. Er halveis ferdig med dem. Så jeg tror faktisk at vi har det meste under kontroll! Heldigvis er det 2 mnd. igjen!

Cel: Den kjolen du skal ha er bare SÅ nydelig. Da jeg så bilde av den for flere mnd. siden, så bestemte jeg meg for at den skulle jeg ha! Dro til brudesalongen og prøvde den. Dessverre så er jeg for lang i livet. Når jeg strakk armene litt opp så fikk jeg bar mage! icon_cry.gif Det endte med at jeg fant en hel kjole som jeg heldigvis er kjempefornøyd med! Dessverre finnes det ikke noen fine bilder av den, så jeg kan ikke vise dere den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjempefin kjole augustbrud ! Min (tulle-brud, glemt å logge meg inn) kan se litt ut som din, men helskåren og med en kort arm !

Vi blir nok veldig vakre den dagen. Når jeg får tid må jeg innom butikken igjen å prøve kjolen, har ikke prøvd den siden september da jeg ble overbevist om at den var den rette.

Skrevet

Koselig at du likte kjolen. Ser liksom ikke like flott ut i den jeg da, men bestemte meg ganske raskt allikevel. Angrer kanskje litt på at jeg ikke har prøvd flere ulike typer kjole, men det er for sent nå. Vet iallfall at min kjære kommer til å like den. Dessuten ble jeg overbevist i butikken da det kom inn ei mens jeg stod i kjolen, og hun kikket måpende på meg mens hun sa "Den kjolen skal jeg ha." icon_biggrin.gif

Har prøvd den en gang i ettertid også, og nå er jeg bare spent på hvordan den vil være med undertøyet mitt under. Den må nemlig sys ut litt i livet...

Skrevet

09.08.02: Det var jo kjedelig at du ikke passet kjolen! Er du fornøyd med den du skal ha? (regner jo med det da...)

Jeg er litt bred :lol: så jeg passet den kjolen veldig godt. Overdelen er jo nesten som er korsett.

USA-brus: Kjolen din er bare helt nydelig! Jeg har sett på den før. Tror det passer fint med et choffon-slør som når til korsryggen.

Skrevet

Nå er det bare 55 dager igjen for oss jenter! Tiden flyr jammen meg fort!

:)

Skrevet

Hvordan går det med dere da jenter, har dere kommet noe videre i planleggingen eller er det fortsatt masse som gjenstår?

Noe av det jeg lurer mest på for tiden er hvordan brudebuketen min skal være. jeg føler meg helt rådvill, og jeg synes det er ille å skulle betalte mange tusen for en bukett også. Kan bli spennende å se hva jeg ender opp med. Var i en vielse i helga og hun hadde en nydelig bukett. Men da jeg fikk høre prisen, tror jeg at jeg skal ha noe enklere. 2800 hadde hun betalt. Er ikke det vanvittig mye for en bukett?

Skrevet

Jeg hiver meg på, vi skal også gifte oss 10 august.

Kjolen er kjøpt i Danmark, brudgommens kjole og hvitt er på plass. Innbydelsene har vi fått sendt ut denne uka og mat/kokk er på plass. Skal snakke med fotograf i dag og bryllupsnatten og -ferien er bestilt. :wink:

Buketten og pynting av lokalet har jeg ikke hatt tid til å tenke på enda, og det et en del småplukk som står igjen. Men jeg regner med at vi kommer i havn, gift blir vi jo uansett....

Ønsker alle dere andre lykke til og jeg er sikker på at vi alle får en super dag! :P

• 2 uker senere...
Gjest Augustbrud02_
Skrevet

I dag er det bare 1 mnd og 1 uke igjen gitt!

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg
Skrevet

Jeg begynner å bli litt nervøs jeg. Har faktisk ikke prøvd kjolen siden jeg fant den ifjor (er leiekjole) og når jeg skulle prøve den nå med slør (ikke helt bestemt enda) sko og undertøy så virker det som om kjolen er mye utleid..guuulllp. Ellers er kirkeprogrammet klar (var jo ikke så mye jobb da, som jeg trodde :) ) sangheftet tar form og skal snart bare printes ut og leveres over til min forlover som tar imot resten av sangene. Min kjære har ikke tenkt på klær men det er hans ansvar. Brudevalsen får vi alltids tråklet oss gjennom så ellers tror vi at vi er klare er, så vidt sett på litt bordplassering.

Ehhh nei har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal pynte bordene faktsik må jo vite det snart så jeg får bestilt inn blomster...så det samt kirken og noen små ting er klart også.

Gleder og gruer meg om hverandre, litt igjen å fikse. Venter nå på billettene til bryllupsreisa :lol:

Alt ordner seg vel !

Skrevet

Jeg skal også gifte meg 10. august. Utrolig deilig å finne denne siden! Sent, men godt. Det meste er klart, tror jeg. Kommer stadig på nye ting jeg ikke har tenkt på, men.... Vårt bryllupstema går i fargene kremhvitt, hvitt og gull. Brudebuketten min skal ha de samme fargene og består av roser. Et annet nydelig alternativ er Calla-liljer. Er det forresten noen av dere som vet hvor jeg kan få tak i små gullhjerter (klistremerker) og hvite engangskameraer? Klistremerkene skal jeg bruke til bordkortene og kameraene skal jeg plasser rundt i lokalet sånn at det blir mange som får knipset noen bilder. Jeg bor i Oslo, er det noen som vet om en bryllupsbutikk? Jeg vet om en, men der tror jeg man må bestille time.

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Hvite kameraer tror jeg faktisk ikke er mulig å få tak i. Du kan kjøpe vanlige kameraer, ta av pappen og lage din egen design og sette på, men jeg har aldri sett hvite kameraer.

Hvis du heller vil ha ferdige Bryllupskameraer, kan du bestille fra Bryllupsbutikken:

http://www.bryllupsbutikken.no/

Slik ser de kameraene ut:

http://www.bryllupsbutikken.no/Tilbehor/kamera.htm

Når det gjelder gullhjerter tror jeg du må i en bokhandel for å finne der, der pleier de å ha slike klistremerker!

Forresten må jeg få komme med en nyhet fra oss da. Vi har bestemt oss for å droppe bryllupsreisen vår. Vi har nemlig kjøpt oss hus! Du kan tro vi gleder oss til å flytte inn ca 1 måned etter bryllupet!

:D :D :D

Gjest CEL. ikke pålogget
Skrevet

Vi begynner å komme i mål også. I går kjøpte vi sko til samboeren min og bordkort. Det eneste vi mangler nå er sko og slør til meg og innkjøp av vin og øl. Programmet for dagen har vi startet med og bordplasseringen må vi se over en gang til før den er ferdig.

Det er litt usikkert om forloveren til samboeren min får fri for å dra nordnover (han bor på østlandet). Han har fått seg sommerjobb og har problemer med å få seg fri... Det blir jo litt krise. Samboeren min har jo allerede byttet forlovere én gang, da den første trakk seg. Dersom den nåværende forloveren ikke kan kommer ikke samboeren min til å spørre noen andre. :roll:

CEL.

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg
Skrevet

August brud du er jammen hendig du ! Har selv kjøpt noen engangkameraer med jeans trykk på, men selger sa at dette bare var å ta av. SOm jeg da gjorde men det ble da ikke noe fint i det hele tatt....

Tar du bare hvit kartong og klipper hull til blitz og diverse knapper og hull eller ? Lurer på om det er det jeg også må gjøre for jeans blir ikke fint, og det svarte var heller ikke så lekkert. Noen tips til meg ?

Skrevet

Ja, vi er jammen meg heldige også! Nå drømmer vi bare om denne boligen gitt! :D

Når det gjelder kameraene tar du av pappen, lager et nytt kotiv som du skjærer ut etter den pappen du tok av. Skriv f.eks ut bilder fra PC'n eller liknende du kan bruke, og klipp dette så ut slik at det passer til kameraet. Det blir veldig fint, men jeg begynner å bli litt usikker på om vi faktisk gidder å gjøre det. Det er en liten detalj vi selv synes er litt stilig, men jeg tviler på at noen andre legger så godt merke til det.

Hvis du vil se bilder av hvordan vi gjorde det, kan du sende meg en PM, så skal du få se bilder! Okei?

Skrevet

Her går det også fremover. Kjolen er tilnærmet ferdig (sydde selv), så nå henger den og tørker i dusjen. Dette fordi jeg ikke fant noen gode renserier som var åpne i sommer. Dermed har jeg vasket selv.

Jeg ringte Christiane og spurte om råd og de sa at jeg skulle henge den opp og spraye uttynnet milo på den, kryste litt og skylle med lunket vann. Som sagt så gjort. Og nå lukter den godt og er snart tørr.

Gjestelisten er "ferdig". To er usikkre, 8 takket nei og 43 har takket ja. Veldig fornøyd.

Kirkeprogrammene trykker jeg i skrivende stund. Bordkortene er ferdig planlagt, men ikke påbegynt.

Det som gjenstår er sanghefte/meny og noen småting jeg naturlig nok ikke husker akkurat nå :lol:

CEL: Kan ikke din samboer få en stand in for sin forlover (i krisetilfeller mener jeg)? Tale og slikt kan jo filmes eller lignende. Lykke til uansett.

Lykke til alle sammen, nå er det bare 37 dager igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...