Gå til innhold

10.august-bruder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jammen meg blitt mange av oss som gifter seg 10.august her etterhvert. Synes det kunne være moro å starte en tråd for å høre hvem som gifter seg 10.august jeg og kanskje også hvor. Og hvordan ligger dere an?

Tiden flyr jammen meg unna for oss også nå, og snart kan vi si at det er 2 mnd igjen! Jippi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå her. Og leser storsett alt som kommer opp icon_wink.gif. Selv leser jeg til eksamen, så det blir ikke så mye bryllup. Går mye i planlegging av utrikkningslag fortiden. Men etter neste uke så skal jeg begynne.

Må sy ferdig kjolen mm

Starte på produksjon av kirkeprogram og

omslag til sanghefter.

Ellers er mye ferdig.

...Håper jeg.... icon_smile.gif

jaja, jeg får ta en oversikt når jeg har tid.12

Skrevet

Hei

Vi gifter oss også 10. august i Oslo og jeg gleder meg veldig. Inbydelser er sendt og vi har fått svar fra alle. Kjole og slør er kjøpt, festlokale er i orden, bryllupsreise er booket. Jeg mangler riktignok å lage/inspirasjon til bordkort.

Det er endel småsaker som må ordnes, men jeg tror det meste er under kontroll! Skal legge ut gavelisten i dag.

Vi får holde kontakten frem mot vår store dag!

Skrevet

Og her er jeg tidligere kjent som Eline, har endelig rota meg til å lage en profil. Er jo innom siden hver dag uansett.

Tja holder selv på med opppussing og flytting så derfor litt for mye i hodet enkelte tider. Men ja, tror de to resterende mnd bare kjeme te å fly avgårde. Mye småe greier som stresser meg for tida. Spør dere mye om hjelp på den store dagen ? føler det er litt uhøflig jeg, men må jo ha litt hjelp på selve dagen og i forkant.

Uansett, 2 more months !!

Skrevet

Føler at vi egentlig ikke har bedt om mye hjelp nei, men det er veldig greit å få synspunkter på ting da. Dessuten fordeler vi jo kakebakingen. Moren min får også oppgave med å lage desserten (ostekake). Forretten har vi faktisk ikke bestemt ennå... Vi trenger jo hjelp til å pynte lokalet dagen før, så der må vi nok få litt assistanse. Men tror ingen synes det gjør noe å bli spurt.

Har dere forresten bilder av invitasjonene deres eller andre ting i forbindelse med bryllupet da?

Hvis du trenger inspirasjon til bordkortene forresten kan du jo se på de vi har laget. Enklere kan man nesten ikke gjøre det:

Bordkort

Også er jeg kjempenysgjerrig. Hva slags kjole skal dere ha?` Og skal dere ha slør/tiara e.l.? 1212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-06-06 14:04 ]

Skrevet

Vi leier kjole samme sted august brud, en med litt slep og kort arm skal jeg ha. Med en enkel tiara og enkelt slør med sateng bånd rundt.

Ja vedr. hjelp har ikke vi spurt om så mye enda heller, men det er jo dagene før, oppsetting av bord,dekking, pynting, kaker (er elendig der selv så alle andre må te pers), kjøring filming, ansvar for festen mht stenging osv. Så er det nye ting nå da som f.eks nå skal jeg plutselig lage kirkeprogram likevel siden vi skal ha soloinnslag. Så er det nattmat greia da...hmm veldig usikker mht dette. Får vurdere det.

Men gift blir vi vel og helt super dag blir det sikkert icon_smile.gif

Skrevet

Ja, så er det meg da. Som noen av dere vet gifter vi oss i Saltstraumen kirke utenfor Bodø.

Vi har fått sendt ut invitasjonene og begynner å få svar nå. Det virker som om de fleste kommer! Har bare fått et nei.

Musikken er ordnet. Vi skal få en type fra Harstad til å spille for oss. Han er visstnok flink og har allerede fått et par tre ønskesanger han skal spille for oss som han må øve på.

Maten er ikke ordnet enda, det er fordi at kokken som har sagt ja har ikke hatt tid til å møte foreldrene mine enda (de kjenner han fra før av og har ansvaret for maten). Desserten er bestilt og skal være hjemmelagt karamellpudding (nam nam) icon_wink.gif

Klær til meg og han er bestilt, vi skal begge leie. jeg har ikke ordnet sko, undertøy eller slør enda... Tiara må jeg også ha.

Ellers så er det nabokoner som skal lage kaker, det trenger jeg ikke å tenke på.

Det er utrolig mange som har sagt seg villige til å hjelpe. Jeg får sette dem i gang når jeg kommer hjem til nordnorge.

Vi har det litt vanskelig for tiden. Samboeren min er arb.ledig og får seg ikke jobb. Han har masse søknader inne, men alt tar jo så lang tid. Vi er jo kjempebekymret over hvordan dette skal gå, vi har jo ikke lyst til å avlyse bryllupet. Jeg har jo en jobb som er ganske bra betalt nå, så vi har jo penger, men det kommer til å bli veldig vanskelig når ting skal betales. Jeg har jo mulighet til å få rentefritt lån på jobb, men jeg har jo ikke lyst til å låne penger for å gifte oss.

Foreldrene mine er jo kjempebekymret også. De skal betale maten, men de ønsker jo å hjelpe oss og kommer nok til å betale en del mer. Men jeg ønsker jo ikke dette heller, vil jo klare dette selv... Dessuten vet jeg at de ikke har så mye penger til overs. De snakker om å bruke av feriepengene sine, men det er jo dumt! Jeg må bli rik en dag og betale tilbake alle pengene foreldrene mine har lånt oss. De hjelper oss alltid når det er knagert.

Uff! Dette ble litt negativt... Sorry, men det er et lite nederlag for oss at vi ikke klarer oss uten hjelp.12

Skrevet

Vi gifter oss 10. august i Trondheim og som jeg skrev i en annen link er vi i rute og alt er vel : )

Skrevet

CEL: føler litt med deg når det gjelder det økonomiske ja, for et er jammen meg dyrt å gifte seg. Det har vi funnet ut også. Føler uansett at vi er flinke til å finne billige løsninger. Utrolig deilig når man klarer det!

Nå har jeg akkurat vært og kjøpt dekorbånd til å pynte bryllupsbilen vår med også. Så nå er jeg kejmpefornøyd. Innmari greit når man blir ferdig med en del ting gitt!!

Har dere forresten noen link til kjolene deres?

Tulle-brud, hvor gifter du deg forresten?

Skrevet

Jeg skal ha overdelen til denne

denne kjolen, og skjørtet til

denne kjolen. Det er ikke så lett å se det ut fra bildene, men det er samme farge på kjolene. Jeg skal leie min kjole hjemme i Bodø og der mikser de litt med overdel og skjørt så lenge det er samme farge på kjolene.

12

Skrevet

Så smart det var da. Innmari kjekt gitt. Kjempefin kjole blir det nok også. Det må da være litt slep på det skjørtet? Så ut som om det var ganske langt, men nå synes jeg at det er flott jeg da!

Noen andre som har linker til kjolen sin eller andre ting å vise frem?

Hva skal dere spise for noe alle sammen forresten?

Skrevet

Eg skal gifte meg i Olden kirke, som ligger i Nordfjord. Festen blir holdt på et bygdahus med inncateret mat, melon og spekeskinke til forrett, indefilet med mye digg til og is med varme bjørnebær til dessert. Gleda meg masse. Har dessverre noen avlysninger men det blir vel glatt det når rundt 100 mennesker skal samles. Nå er vi nede i ca 75 til middag og ca 15 til kaffe. Hatt problemer med å finne toastmaster og musikk, mye ble booka tidlig. Har et par som skal spille og synge men jeg har ikke hørt de før, men de har fått mye skryt. Toastmaster får vi en kompis til (forhåpentligvis) å være.

Gjest Anonymous
Skrevet

CEL, ville bare si at kjolen din er aldeles NYDELIG!!!*Drømme-drømme*

Skrevet

Tusen takk anonym! Det er hyggelig å høre.

Var utrolig usikker på om jeg skulle legge den av hjemme i Bodø eller om jeg skulle se meg om etter kjoler i Oslo før jeg bestemte meg. Men jeg fikk så god service på kjolesalongen i Bodø at jeg valgte den uten å se på kjoler i Oslo. På kjøpet får jeg med strømper og underskjørt. Regner med at jeg kjøper slør og undertøy der også.12

Skrevet

Det var bra service, det må jeg si! Fikk med strømpebånd og synes det var flott jeg. icon_biggrin.gif Forøvrig er underskjørtet inkludert i leieprisen for meg også. Når det gjelder undertøyet mitt kjøpte jeg det hos Christiane i Oslo jeg. Kjempeålreit undertøy som man kan bruke under de aller fleste kjoler senere også!

Skrevet

Ja, man bør jo kjøpe undertøy som man kan bruke senere også. Det samme gjelder nattøy (hvis man skal ha det på bryllupsnatten).12

Skrevet

Åhhh, så så fint slott dere skal ha festen på! Skikkelig magisk!

Dere kommer sikkert til å få en kjempefin dag!12

Skrevet

Ja, veldig romantisk... icon_smile.gif

I tillegg er vi veldig heldige for det kommer over 20 pers. fra Norge til tross for avstanden!!!

Murmel icon_smile.gif

Skrevet

Jeg og min kjære (nederlender/amerikaner) gifter oss 10 august i New York. Vi bor her og fant ut at det var enklest og planlegge hvis vi holdt det her. Hele 30 stk. kommer fra Norge! Det er imponerende og jeg er veldig glad! Vi er i rute, har rammen rundt det klart, men mangler de små detaljene som gjør bryllupet personlig. 2 mnd. er mye tid, slik at de nok skal bli klare.

Gleder meg masse!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...