Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er å ferdig med utdannelsen min som førskolelærer/barnehagelærer, og har fått fast jobb fra juni/juli. Vi har lenge planlagt å slutte med prevensjon denne sommeren, men lurer nå på om det er bedre å vente et år til. Vil det være "frekt" å bli gravid like etter at jeg har startet i den nye jobben?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men husk det at å bli gravid ikke alltid går som planlagt, det er ikke gitt at det klaffer med en gang :)

Anonym poster: be0d3b32ec2a0350117e6774dc41ca00

Skrevet

Jeg er å ferdig med utdannelsen min som førskolelærer/barnehagelærer, og har fått fast jobb fra juni/juli. Vi har lenge planlagt å slutte med prevensjon denne sommeren, men lurer nå på om det er bedre å vente et år til. Vil det være "frekt" å bli gravid like etter at jeg har startet i den nye jobben?

Det er ikke frekt, men husk på at du må ha opptjent penger til mammapermisjon. Er el noe slik at de regner ut fra hva man har tjent de siste 10(?) mnd? Kanskje noen med erfaring med det kan svare litt mer på det:)

Vt bare om flere som har blitt gravid etter fullført studie og ikke hatt så mye å rutte med når babyen kom pga. Lite svangerskapspenger.

Skrevet

Det kan være greit å ha jobbet et år før du prøver med tanke på å komme inn i jobben, det er mye å sette seg inn i første året som førskolelærer.

Men om du velger å bli gravid er ikke det frekt, det er jo noe man kan forvente av jenter i den alderen. Og om de må skaffe vikar for deg det ene eller det andre året spiller vel ingen rolle.. permisjonen er like lang uansett når du får barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...