Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Hei. Vi skal til Tyrkia i juni med vår gutt på halvannet år. Skal kjøpe inn litt klær nå som egner seg. Har noen link til klær dere ville anbefalt til en slik reise? Har noen tskjorter og en shorts, men ut over det så har jeg ingenting. Er det forresten dumt å la han løpe litt naken på stranden med solhatt? Burde jeg kanskje kjøpe en sånn uvdrakt?
Miss Lucky Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 UV drakt er et must for oss når vi er i Tyrkia i alle fall ( er enklere enn å møtte smøre hele tiden ) Er også lurt å ha med en tynn bukse og en skjorte/genser med lange armer for å beskytte mot sol om han skulle bli litt rød. Solhatt med sånn beskyttelse for nakken er også smart
Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2013 Link til greie drakter? Har ikke sett noen i butikkene, så må nok handle på nett. Finner jo hvis jeg søker, men hvis noen har gode erfaringer med diverse typer typer så er det fint å vite.
Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2013 Bruker man bleie under drakten når man er på stranden? Eventuelt bare badebleie?
Miss Lucky Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Kommer litt ann på ungen det. Min bæsjet bare om morningen før frokost.. så jeg var ikke så nøye på å ha noe under når vi var på stranden. I bassenget hadde vi alltid badebleie på når vi var ved/uti vannet. På land gikk han stortsett uten.
^^Belle^^ Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 UV-drakten vår fra Polarn O. Pyret er helt fantastisk god! Liker at det er lange ermer på genseren (det er overraskende få drakter som har lange ermer) og at den er todelt. Da vi var i syden nå nettopp brukte A bare genseren og badebukse. Badebleie er greiest å bruke på stranden mtp sand over alt, men ellers synes jeg det er styrete. Drakten er forresten veldig god i størrelsen. Har den i 86/92 og brukte den ifjor da hun var en 80 og i år når hun er en 92.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 Uv-drakt! Og så har vi badesandaler med uv-stoff. De gjør at barna ikke sklir på de glatte flisene, samtidig som de beskytter foten mot sol. Ellers er de mest t-skjorter og shortser + jakke. Og minst ett sett med langbukser/langermet. Badebleier til all bading, enten det er på stranda eller i bassenget. Og ta med vanlige bleier også, de er billige i norge. God tur!! Anonym poster: 466079cdb5eabd8bbaa39502a541a153
Stinelin Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 I tillegg til uv-drakt ville jeg hatt noen sett med luftige og lette klær som dekker kroppen uten å bli altfor varme. Tyrkia i juni kan jo være ekstremt varmt og som regel uten en sky, ganske intenst. Og sørget for å ha god drikkeflaske/kopp som han kan ha med seg hele tiden.
Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2013 Takk for tips. Da skal jeg kjøpe et par UV-drakter, noen lette og luftige klær pluss kjøpe litt flere t-skjorter og shortser. Har allerede sånne badesko. Men disse UV-draktene..Er ikke de ganske varme? Er solen såpass sterk at vi ikke en gang kan la han løpe litt naken hvis vi er på stranden i åttetiden? Har hørt det er verst i august med tanke på solen.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #10 Skrevet 20. mai 2013 Hei. Vi skal til Tyrkia i juni med vår gutt på halvannet år. Skal kjøpe inn litt klær nå som egner seg. Har noen link til klær dere ville anbefalt til en slik reise? Har noen tskjorter og en shorts, men ut over det så har jeg ingenting. Er det forresten dumt å la han løpe litt naken på stranden med solhatt? Burde jeg kanskje kjøpe en sånn uvdrakt? Vi skal også til Tyrkia i juni med vår 10 Mnd gamle datter, og vi skal IKKE ha uv drakt. Sorry men det er noe av det styggeste jeg ser. Heller smøre hver time enn uv drakt. Stakkars barn! Deilig for dem å la huden puste litt i varmt vær også. Hadde du likt å gå med uv drakt? Hadde vel heller smørt deg masse og latt kroppen puste uten så mye klær når man først har mulighet.. Men det er nå min mening Anonym poster: 7c71ef3b65ed4b7c09404833e790de1d 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #11 Skrevet 20. mai 2013 Takk for tips. Da skal jeg kjøpe et par UV-drakter, noen lette og luftige klær pluss kjøpe litt flere t-skjorter og shortser. Har allerede sånne badesko. Men disse UV-draktene..Er ikke de ganske varme? Er solen såpass sterk at vi ikke en gang kan la han løpe litt naken hvis vi er på stranden i åttetiden? Har hørt det er verst i august med tanke på solen. Nei solen er ikke så sterk da. Tenk på barna som vokser opp i Tyrkia, de klarer seg fint med solkrem. La nå ungen løpe og kose seg på stranda! Anonym poster: 7c71ef3b65ed4b7c09404833e790de1d
Orchideae Skrevet 20. mai 2013 #12 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg ville ikke latt barnet mitt gå naken på stranden, hverken i norge eller andre land. Ikke på grunn av solen, men fordi det finnes mye rart og en strand må være eldorado for pedofile. Jeg ville kjøpt shortser og tskjorter med korte armer. Og uv-drakt til bading. Og smørt hyppig. Endret 20. mai 2013 av Orchideae
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #13 Skrevet 20. mai 2013 Vi skal også til Tyrkia i juni med vår 10 Mnd gamle datter, og vi skal IKKE ha uv drakt. Sorry men det er noe av det styggeste jeg ser. Heller smøre hver time enn uv drakt. Stakkars barn! Deilig for dem å la huden puste litt i varmt vær også. Hadde du likt å gå med uv drakt? Hadde vel heller smørt deg masse og latt kroppen puste uten så mye klær når man først har mulighet.. Men det er nå min mening Anonym poster: 7c71ef3b65ed4b7c09404833e790de1d Så det er viktigere at barnet ser bra ut enn at du beskytter huden skikkelig? Anonym poster: e2f60fbe2da502cfa2ac55779f916cf3 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #14 Skrevet 20. mai 2013 Så det er viktigere at barnet ser bra ut enn at du beskytter huden skikkelig? Anonym poster: e2f60fbe2da502cfa2ac55779f916cf3 Det er ikke verre enn å kjøpe solfaktor 50 for barn! Like effektivt som uv drakt og mye mer behagelig får barnet Anonym poster: 7c71ef3b65ed4b7c09404833e790de1d
Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 20. mai 2013 Jeg ville ikke latt barnet mitt gå naken på stranden, hverken i norge eller andre land. Ikke på grunn av solen, men fordi det finnes mye rart og en strand må være eldorado for pedofile. Jeg ville kjøpt shortser og tskjorter med korte armer. Og uv-drakt til bading. Og smørt hyppig. Nei det er jo sant. Uten klær, men med bleie/truse da. Angående ab bruker og uv frakt. Hvordan det ser ut spiller ikke så stor rolle, men jeg har også fundert på at det må da være veldig varmt med en slik drakt..
Stinelin Skrevet 20. mai 2013 #16 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg hadde villet prøvd drakt ihvertfall. Jeg har skikkelig respekt for sola, særlig for så små barn. Ser gang på gang at folk tror de har kontroll, men plutselig er både voksen og stor hummerrød. Grunnlaget for utvikling av solskader skapes i barneårene i følge Statens Strålevern, så jeg vil heller være på den sikre siden enn å risikere noe. Å sammenligne med tyrkiske barn synes jeg blir litt feil. De er jo utsatt for sol hele tiden og har et helt annet grunnlag, mens vi er heldige om vi får ei uke eller to i løpet av sommeren, og da er det gjerne knallvarmt. Folk som bor i middelhavslandene har også gjerne tilpasset døgnrytmen sin i forhold til sola, og gjør gjerne andre ting mens sola er som sterkest. Det kan vi selvsagt gjøre også, jeg stoler bare ikke nok på meg selv til å tro at jeg har full kontroll. Endret 20. mai 2013 av Stinelin 2
Mohair Skrevet 20. mai 2013 #17 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg lurer på det samme. Vi konkluderte egentlig i dag morges med at bar hud må være mest behagelig, men så leste jeg i denne tråden og ble litt mer i tvil. Så lenge barna ikke kjenner til et annet alternativ, så synes de sikkert drakt er helt greit!? Endret 20. mai 2013 av Mohair
SmallTalk Skrevet 20. mai 2013 #18 Skrevet 20. mai 2013 I Tyrkia i juni ville jeg vurdert å ta med UV-drakt for bruk når solen er på det sterkeste på dagen. Så lenge man smører nok så skal man kunne klare seg med bare solkrem, men det å få en 1,5 åring opp av vannet for å smøre det hyppig nok kan nok bli interessant. Da hadde jeg heller satset på noe som dekker skuldre og rygg deler av dagen. Etter det jeg har kunnet se, så er UV-drakter laget i omtrent samme stoff som badetøy og surfeskjorter, dvs at det fungerer greit i vann og på land uten å bli klamt. Og jeg ville kjøpt et par flergangs-badebleier (ser ut som vanlige badebukser, men de holder på det som eventuelt kommer ut).
Teriyaki Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #19 Skrevet 20. mai 2013 Blir nok å kjøpe uv drakt. er jo mest når han bader at han trenger det. Når han ikke bader kan han jo ha vanlige klær på. Er enig i at man ikke tar noen sjanser når det gjelder små barn og brent hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå