Gå til innhold

Dårlig kondis - merkelig opplevelse, andre som har opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig kondis har jeg funnet ut.

Jeg kan gå og gå i timesvis, opp og ned bakker uten problemer, men når jeg skal sykle eller løpe svir det i lungene etter bare to minutter, og hiver etter pusten.

Så må jeg gå noen minutter, før jeg setter meg opp på sykkelen/løper et par minutter igjen.

Men hvis jeg holder ut slik i 10-12 minutter, så virker det som om noe skjer. Sviingen i lungene er der fremdeles, men jeg begynner å puste normalt igjen, og jeg trenger ikke lenger bytte på å gå og sykle/løpe.

Er det noen som kan forklare hva som skjer?

Anonym poster: a78f6bc0ca2f3758168dd723f97f6f74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig kondis har jeg funnet ut.

Jeg kan gå og gå i timesvis, opp og ned bakker uten problemer, men når jeg skal sykle eller løpe svir det i lungene etter bare to minutter, og hiver etter pusten.

Så må jeg gå noen minutter, før jeg setter meg opp på sykkelen/løper et par minutter igjen.

Men hvis jeg holder ut slik i 10-12 minutter, så virker det som om noe skjer. Sviingen i lungene er der fremdeles, men jeg begynner å puste normalt igjen, og jeg trenger ikke lenger bytte på å gå og sykle/løpe.

Er det noen som kan forklare hva som skjer?

Kan jo ha noe å gjøre med at du får varmet opp, slik at det etter noen minutter går lettere.

Har du noe asmatisk problem? evt anstrengelsesastma? Da er det isåfall veldig viktig å varme opp, hvis ikke får man slik du beskriver.

Anonym poster: 93d898175dcf307fbb27c18039f8b856

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ha noe å gjøre med at du får varmet opp, slik at det etter noen minutter går lettere.

Har du noe asmatisk problem? evt anstrengelsesastma? Da er det isåfall veldig viktig å varme opp, hvis ikke får man slik du beskriver.

Anonym poster: 93d898175dcf307fbb27c18039f8b856

Jeg har "allergiutløst astma" i pollensesongen ja, så du kan være inne på noe der.

Kanskje ta litt ventolin før jeg setter meg på sykkelen?

Hvordan skal jeg varme opp før en sykkeltur da? Jeg sykler i "søndagstur-tempo".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...