Gå til innhold

Mot å være opplåst i overgangsalderen

Berit

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske opptatt av sunt kosthold, trening og holde meg slank.

Prøver å lytte til kroppens signaler og behov.

Ca 4 - 5 mnd siden begynte mensen og komme uregelmessig og vare kort, ca 2 - 3 dager.

Men det jeg leser er at mensen ofte er langvarig når man begynner på overgangsalderen, er det riktig?

Så først grodde jeg at det var fordi jeg trente litt for mye under mensperioden. Så holdt opp med hard trening akkurat de dagene, men mensen opphørte likevel.

Så jeg antar at det er overgangsalderen.

Det verste er at jeg føler at magen er oppblåst. Selvom jeg både trener og er aktiv, og har i det siste begynt å spise litt mindre enn før pga av dette. Jeg spiser ikke for lite, men har bare kuttet litt ned på porsjonene, og kuttet ut søtsaker og sjokolade. Skal ikke kutte sjokolade og godter helt ut, men i hvert fall føler jeg for det så lenge magen føles oppustet.

Prøver å drikke mye vann også.

Råd mot å føle seg oppblåst?

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idoform og minifom er gull verd for meg. :)

Takk for svar :)

Det vil jeg undersøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Jeg kan også legge til at hvis du mistenker at overgangsalderen er på vei, kan du prøve "Femarelle" som du får kjøpt på helsekost.

Det kan gi lindring på milde overgangsplager. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Karve funker like bra mot oppblåsthet som det man får på apoteket.

Anonym poster: c7119366d56e067454a97ef2e3c43aea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 4 - 5 mnd siden begynte mensen og komme uregelmessig og vare kort, ca 2 - 3 dager.

Men det jeg leser er at mensen ofte er langvarig når man begynner på overgangsalderen, er det riktig?

Ofte er det slik, men for min del så har det vært at den kommer mer i hytt og pine, jeg hopper over måneder og så kommer det en liten skvett. Så er det stopp i et par dager og så kommer det jammen en skvett til :ler:. Har vært til GU siden dette begynte og alt er vel innvendig, så det er tydeligvis min form for overgangsalder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spirula, det var interessant å lese om både Idoform, Miniform og Fermanelle.

Jeg har veldig god fordøyelse, og får også i meg en del melkesyrebakterier og andre næringsmidler som er veldig bra for de gode tarmbakrteriene, så jeg føler ikke for å prøve Idoform.

Miniform er ikke noe for meg.

Femarelle synes jeg tiltalte meg veldig å forsøke en periode. Det stod utrolig mye interessant informasjon om det produktet. Kunne tenke meg å prøve det spesielt fordi det har vist gode resultater angående benskjørhet. Er litt redd for at sånne komplikasjoner skal dukke opp. Vil ikke gå på hormoner.

Jeg har det helt fint. Føler bare denne oppblåstheten som jeg tror er en følge av at mansen stopper opp så tidlig. Det er akkurat som kroppen ikke er blitt ferdig menstruert, ikke renset på en måte. Fordøyelsen og energien er fin.

Fikk lyst til å kopiere inn litt av produktbeskrivelsen til Fermanelle

Femarelle (DT56a)

Produktbeskrivelse __________________________________________________________________________________________

Femarelle er en kapsel som inneholder 322 mg av DT56a (aktiv komponent konsentrert fra varmebehandlet/ fermentert soya som er økologisk dyrket) og som er tilsatt 108 mg linfrø som adjuvans.

Tror veldig på det man putter i seg. Er egentlig litt skeptisk til kosttilskudd også. I hvertfall over lengre tid. Bla fordi det er konsentrerte mengder av noe, og som oftest tilsatt noe som ikke alltid er så bra i lengden.

Tror veldig på god mat som er viktig i overgangsalderen som: Avocado, fete fisk, nøtter, frø, melkesyrebakterier, soya, ananas, bær, frukt og grønnsaker (særlig brokkoli), persille, brennenesle og mer.

AB, tusen takk for at du sa karve mot oppblåsthet. Det skal jeg absolutt spise. Det fins i sin naturlige form, og jeg liker det godt :)

Takk Cata, så bra at alt er som det skal være. Det håper jeg det er med meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...