AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Hei! Jeg trenger hjelp med et dilemma. Bor for tiden i et kollektiv sammen med gode venninner. Vi har en sykt bra ordning, vi betaler lite (mindre enn ALLE andre studenter jeg kjenner), har stor stue og kjøkken, og greie rom. Trives veldig godt i dette kollektivet, og det er stort sett ingen problemer. Eneste som er negativt er at det er et lite stykke unna skolen, og de andre er litt mer rotete enn meg. Men, jeg har kanskje tenkt til å flytte sammen med kjæresten min. Vi står på laaangt nede på venteliste til studentbolig, og tviler på at vi får det. I så fall må vi ut på det private markedet der det er dyrt, og ofte dårlig standard i forhold til pris. Regner også med at vi må litt ut av sentrum/bort fra skolen for å få en plass vi har råd til. Hva skal jeg gjøre? Hadde egentlig bestemt meg for å flytte ut, men begynner å få kalde føtter. Skal jeg virkelig gi opp et så bra tilbud, mot en leilighet med kjæresten, som mest sannsynlig er både dyrere, dårligere og kanskje lenger unna...? Hva ville du gjort? -jente i bergen Anonym poster: 73cb786309652e0b7153e05e4cbcea78 1
Karenina Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Jeg synes ikke du skal flytte ut hvis du trives godt der du bor nå. Det er bare tull å ende opp med å betale dobbelt så mye eller mer i leie for å bo sammen med kjæresten hvis det går utover den bostandarden du har nå. Men du kan jo være på utkikk, plutselig dukker drømmeleiligheten opp, og da kan det være mer aktuelt igjen 1
Gjest LadySizz Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Om du leser alle trådene her på KG om forhold og div,ja da blir valget enkelt. Ikke flytt sammen. It`s only downhill from there... 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Jeg ville ikke flyttet ut, dere kan jo vente til dere begynner å jobbe og har bedre økonomi.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Men jeg hadde jo gledet meg sånn til å bo sammen med han :/ Leiekontrakten er for et år, så da blir det lenge å vente... Prøver å sette opp et skjema for meg selv: Fordel med å flytte: - får bo med han - slipper å bli så mye fram og tilbake om jeg skal sove hos han eller han hos meg - slipper å ta hensyn til de andre - slipper unna rotet til de andre - mulighet til å kanskje komme nærmere skolen (men sannsynligvis ikke) - gøy med forandring? - lei av å bo i sokkelleilighet - like greit å teste om forholdet fungerer først som sist? Ulempe med å flytte: - Sannsynligvis dyrere, ikke nødvendigvis bedre standard - Det er koselig å være med jentene i kollektivet - Det er "tryggere" i kollektiv, med tanke på at det alltid er en sjangs for at det blir slutt med kjæresten Anonym poster: 73cb786309652e0b7153e05e4cbcea78
O'hara Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Dette er det bare du som har svaret på Noen forhold ryker, andre gjør det ikke, noen teorier sier at de som flytter sammen før de gifter seg går oftere fra hverandre. Ingen andre enn du og kjæresten din har svaret på hva som er riktig for dere. Og uansett hva du velger så finnes det alltid fordeler og ulemper, du må bare gå for det som føles mest riktig for deg Lykke til!
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 Det beste poenget jeg kan tenke meg for å bli boende i kollektivet må jo være at du og kjæresten vil kunne fortsette å være nettopp 'bare' kjærester en stund til. Beholde den herlige følelsen av å være kjærester uten å måtte dra hverdagen med rett inn sammen med dere. Samtidig forstår jeg veldig godt ønsket om å flytte sammen. Er ikke enkelt det der... 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #9 Skrevet 20. mai 2013 etter jeg leste innlegget høres ikke ut som du vil flytte... Anonym poster: 9f47790bc51a0caab712bf192fc3918a
Gjest TS Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har virkelig lyst til å flytte, men vet bare ikke om det er verdt det med tanke på økonomien og at det mest sannsynlig blir en degradering i standard Ah, hvorfor må det være så vanskelig?! Et problem med å fortsette å bo her er selvfølgelig at han ikke kan være her hver dag heller, må ta hensyn til de jeg bor med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå