AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Er egentlig litt lei meg nå, synes at dette har skjedd alt for ofte i det siste.. Vi har vært sammen i 4 år, og dette har aldri vært et problem tidligere. Verken når jeg har drukket med han, eller når jeg er edru hjemme. Er gravid nå da, i uke 27, så kan jo selvfølgelig ikke drikke og jeg har jo da heller ikke drukket på en lang stund. Konstant hører jeg han fortelle hvordan han har lurt seg ut av huset for å drikke. At han er så heldig som fikk dra på byen idag. Også spør jo folk gjerne om hvorfor det er en grunn til å være så heldig da, så svarer han med at "dama er jo gravid." Jeg stopper han jo aldri fra å dra ut, skjønner ikke hvor det kommer fra:( Jeg har passet på å være omgjengelig og huske på at det er bare jeg som er gravid, og at han ikke skal trenge "å lide". Synes det er helt forferdelig flaut Til og med til min frisør har han fortalt om sin kontrollerende gravide kjæreste. Og alle kompisene må jo tro jeg er gal. Det liker han også å fortelle til meg, dette med at jeg er gal. "Du er jo så syk i hodet ditt", er en kjent frase som jeg kjenner stikker dypt nå etterhvert. De kommer gjerne i situasjoner hvor han har bedt meg komme å hente han hjem fra fest. Jeg har spurt han hvorfor han sier slikt, og hva han mener jeg gjør som er kontrollerende. Han har ingen konkrete eksempler, men mener at det bare er sånn. Han mener jo også at jeg ikke ser det selv. Og det kan jeg ikke gjøre annet enn å si meg fullstendig enig i. Jeg kan ikke forstå hvilke områder jeg kontrollerer ham på. Gutten gjør jo som han vil uansett... (og det gjør meg selvfølgelig ingen ting!) Engang nå i mai, så var vi i en bursdag. Han kom ganske sent dit, men jeg var der fra starten. Jeg hadde sagt til ham tidligere at han måtte huske på at vi skulle i konfirmasjon dagen etter, og at vi derfor måtte dra tidlig. Klokken 3 begynte jeg å yte fram til at vi skulle dra hjem. Og det var helt greit. Vi gikk da ut i gangen for å kle på jakkene. Så sier han;"Vent to minutter!" og går inn igjen. Jeg nikker og setter meg på en stol i gangen. Da det tar litt tid så går jeg inn etter ham igjen. Der står han å prater med en kompis, så jeg stiller meg bare vedsiden av og venter. Når de er på tur å bytte samtale emne så bryter jeg inn og minner han på at vi var på tur ut døren. Da blir begge kjempe snurt å låser seg inn på et rom! Jeg blir oppgitt og setter meg på en stol -igjen. Etter en stund banker jeg på døren, og kompisen hans lukker opp døren. "*******, kan ikke dra hjem akkurat nå, vi spleiser bare på taxi seinere". Jeg sier som sant var, at han ikke kom til å stå opp imorgen om han ikke fulgte med meg nå. Kompisen gjentar bare det han har sagt. Imens står sambo bare der å gliser. Jeg kjenner at jeg hadde mest lyst til å gråte, så jeg sier "ok", før jeg går ut i bilen å setter meg. Sitter der en liten stund, i håp om at sambo skal komme ut. Det gjør han ikke, så jeg sender en melding med teksten "kuk" til han. Det var i alle fall det jeg følte han var der og da. Jeg var lei meg og skuffet. Lang historie kort; Jeg kjørte, stoppet og snudde. Så ringte jeg og spurte om han ikke skulle vært med. Han kommer, og er sint. Mine venniner hadde vist satt spørsmålstegn ved at han var der ennå. Det var også min feil og jeg var syk i hodet. Han brølte at det var slutt, for han orket ikke mer. Når han for tiende gang brølte det hjemme så tok jeg tingene hans og heiv de ut vinduet (ting som ps3 og tab ble plassert i en eske). Så gikk jeg for å sove. Så kom han å spurte hvor ps3en var. Jeg lå å gråt, så jeg sa at den har jeg hevet ut vinduet. Da tok han datamaskinen min og samdret den til det ugjenkjennelige. Jeg sluttet å gråte, for nå synes jeg tingene hadde gått over til det absurde. Jeg viste han esken i gangen, så gikk jeg å la meg igjen. Vi har ikke snakket om det, og han var med i konfirmasjonen. Dog ikke i kirken. Han var sint enda, men familien måtte jo få et smil. Idag skulle kompisene hans dra til en annen by for å feste. Vi holder på å pusse opp, så vi har ikke mye penger til overs. Ca 5000kr til mat står vi igjen med i mnd. Jeg sa da til han at jeg ikke trodde vi hadde nok penger. Han hadde jo også en lang weekend i april og skal også på en ny i juli. Han var enig i dette tidligere idag. Men nå når han har drukket, så er jeg syk i hodet igjen og kontrollerende. Huff, blir så lei meg:(( Heldigvis hørte også min bestevenninne at han sa at jeg var kontrollerende når han drakk i stad, så hun konfronterte han på stedet med; "Jaha, hva er det du ikke får lov til nå da?"' Han kunne jo ikke lyve til henne, så da ble stilt resten av denne kvelden. Men jeg er så sinnsykt flau. Jeg skjemmes når jeg tenker på hva folk må tro om meg. Jeg kan jo ikke noe for at vi ikke har penger!( Anonym poster: 21e8675f621d0c0ebc2cdcec34747126
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 han høres meget umoden ut å det virker som han ikke er helt klar til å bli far. Anonym poster: 06da9a7e856330702ca856a56205e13c 2
Armitage Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Teit i fylla? Høres ut som han er en dust ellers også. Han høres manipulerende ut. Og jeg synes det er et faresignal at han kaller deg opp og lyver om heldelsesforløp i situasjoner for å trykke deg ned. 11
Adhara Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Har du spurt han hvorfor han oppfører seg sånn på fylla, når han er edru?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Jeg synes han høres ut som en psykopat...O_o Eller ekstremt umoden. Hjelpes sier jeg bare. Anonym poster: 5938f44bc7698708b43540dd18b9858d 1
Gjest Skogkar Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Han projiserer. Han kontrollerer deg, men prøver å få det til å høres ut som om du kontrollerer ham. Han bruker ordene " du er jo syk i hodet" som en bekreftelse på at det han tenker om deg "at du er kontrollerende" er sant. Merkelig valg av ord i overskriftene om dagen. Forrige tråd var samboer " uforståelig"? når han i virkeligheten prøvde å drepe TS. Du bruker ordet "teit" når kjæresten din er en uempatisk drittsekk. Han er ikke teit, han er en rass. Ta abort og flytt langt vekk fra fyren. Om du ikke kan ta abort så bare flytt langt vekk fra fyren. 9
waco Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 Uten at jeg har lest det lange hovedinnlegget vil jeg bare si at når folk sier, - sambo blir så teit i fylla om en teit person drikker seg full og så blir teit. Hvorfor kan ikke et menneske være teit og så begynne å drikke? Hvorfor blir tullinger som er fulle alltid forklart med at de er fulle og ikke alminnelige idioter som tilfeldigvis også var full?? Nå skal jeg lese innlegget. =)
waco Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 Nå har jeg lest hele greia og det var som jeg trodde, en teit person drikker seg full og har lyst til å drikke seg full. Jeg vet av erfaring at de menneskene som blir teite i fylla er ganske teite mennesker. 1
Gamerfrue Skrevet 20. mai 2013 #9 Skrevet 20. mai 2013 Skogkar har et kjempepoeng. Skjønner at det må være vanskelig å bryte ut med en liten på vei, men jeg tror du må spørre deg selv om du kommer til å være lykkelig. Mange overbeviser seg om at partneren kommer til å forandre seg med tiden, men det er en som oftest en illusjon som mange lener seg på. Håper det går bra med deg midt oppi alt dette og at du har mennesker, slik som din venninne som sto opp for deg, å prate med! Høres jo ikke ut som om du får noe særlig støtte fra din partner... 3
Gjest .-L-. Skrevet 20. mai 2013 #10 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Heregud noen menn eier bare ikke ryggrad. Damen er gravid og stresser sikkert med diverse hormon greier osv, så driver han og løper rundt som en liten drittunge. Faen til fyr Ts, ut i fra det du skriver, så virker han helt høl i hodet. Håper han endrer seg, hvis ikke burde du vurdere å slå opp, for du virker jo ikke lykkelig. Endret 20. mai 2013 av .-L-. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #11 Skrevet 20. mai 2013 Det virker ikke som om dere har de samme verdiene i livet... Anonym poster: 59163d40051af2e3d96d168e95f21f5c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #12 Skrevet 20. mai 2013 Blir lei meg på vegne av deg, for dette er IKKE "bare" hormonene dine som tuller med deg. Fyren er jo faktisk ikke verdt tiden din?! Synd du er gravid allerede. Beklager, har ingen råd til deg som ikke lyder at du bør totalvurdere hele forholdet. For jeg lover deg, når du sitter hjemme og ammer/styrer med bleieskift og våking om nettene (pga mating), mens han er vant til å dra ut når det selv passer ham- så vil dette mest sannsynlig fortsette i den tiden. "Jeg og dama har jo fått baby, jeg trenger pause fra alt. Dama kan jo uansett ikke drikke, hun ammer jo!" (Hvis du ammer, men du skjønner..) Kjenner meg igjen via et vennepar, hvor fyren dro ut når det passet ham. For hjemme ble han bare mast på. Han ble ikke det, men hun klarte ikke stå ansvarlig for absolutt alt av husarbeid, baby og det å sørge for at ting ble gjort- hørte selv at hun bare minte ham på enkelte ting han sluntret unna. Skiftet han EN bleie, så måtte hun skifte 5-6 før han såvidt rørte bleia igjen. Alle bæsjebleiene tok hun. Jeg var der veldig ofte, så fikk med meg både det ene og det andre, før hun knakk sammen etter han var utro "fordi du vil jo faen meg aldri pule lengre, dessuten er du ikke så slank og velstelt lengre." Fakta.. Anonym poster: 8765c5fdcc3929802e385765cf617526 4
Gjest LadySizz Skrevet 20. mai 2013 #13 Skrevet 20. mai 2013 Han projiserer. Han kontrollerer deg, men prøver å få det til å høres ut som om du kontrollerer ham. Han bruker ordene " du er jo syk i hodet" som en bekreftelse på at det han tenker om deg "at du er kontrollerende" er sant. Merkelig valg av ord i overskriftene om dagen. Forrige tråd var samboer " uforståelig"? når han i virkeligheten prøvde å drepe TS. Du bruker ordet "teit" når kjæresten din er en uempatisk drittsekk. Han er ikke teit, han er en rass. Ta abort og flytt langt vekk fra fyren. Om du ikke kan ta abort så bare flytt langt vekk fra fyren. Sier du "ta abort" til ei som er 27 uker på vei? 4
Gjest Skogkar Skrevet 20. mai 2013 #14 Skrevet 20. mai 2013 Sier du "ta abort" til ei som er 27 uker på vei? Eller ikke ta abort..skrev jeg også. Essensen var at hun måtte dumpe den losern. Om 27 uker er for seint til å ta abort så finner hun sikkert ut det i samarbeid med legen dersom hun hadde fulgt rådet mitt. Tvilsomt at hun hadde tatt abort på seg selv i sofaen etter råd fra en fyr på kvinneguiden halv fem på natta. Og OM hun hadde gjort det, så hadde det uansett vært for det beste. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #15 Skrevet 20. mai 2013 Eller ikke ta abort..skrev jeg også. Essensen var at hun måtte dumpe den losern. Om 27 uker er for seint til å ta abort så finner hun sikkert ut det i samarbeid med legen dersom hun hadde fulgt rådet mitt. Tvilsomt at hun hadde tatt abort på seg selv i sofaen etter råd fra en fyr på kvinneguiden halv fem på natta. Og OM hun hadde gjort det, så hadde det uansett vært for det beste. Grensa for å ta abort er 12 uker.. noen få uker lenger dersom det er snakk om spesielle grunnlag. 27 uker er et barn som kan leve utenfor livmor... tilfelle du ikke visste det. Forøvrig enig, hun bør kvitte seg med ham, det der blir ikke bedre.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #16 Skrevet 20. mai 2013 Det høres akkurat ut som faren til mitt barn når jg gikk gravid. Han snudde plutselig helt om, stakk av hele tiden, drakk hele tiden. Noen ganger kom han ikke hjem og jeg måtte ut å leite etter han etter ca 1døgn. Når jeg endelig fant han, gjemt bort i en pub så lo han og kompisene hans av meg og mente jg var sur for ingenting. Han mente at jeg var gal, at det hadde klikka for meg osv. Jeg holdt ut til jeg var 7-8mnd på vei, da satte jg ned foten. Jeg er utrolig glad for at jeg gjorde det for han eier ikke selvinsikt og vil derfor aldri forrandre seg. Anonym poster: 0d54ba6eca6a79b7c5fc97e0d945016b
Glynis Skrevet 20. mai 2013 #17 Skrevet 20. mai 2013 Var han et prakteksemplar i fylla før du ble gravid, da? Hvis dere har lite penger ville jeg forresten ikke anbefale å ødelegge ting.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #18 Skrevet 20. mai 2013 Hvor gammel er han, TS? Siden han har plutselig begynt å oppføre seg sånn, tror jeg at han gjør det fordi han vil ta igjen all den fortapte tiden som blir, når barnet kommer. At vennene hans sier til han at han kommer aldri til å ha tid til å gå ut, ha det gøy osv. når barnet fødes. Jeg syntes at neste gang han oppfører seg på den måten MÅ du vise han at du er sur. Ikke bare send en sms med noen slemme ord, men gi han the silent treatment. Fortell han hvor sint han gjør deg og hvor sårende det er n¨r han oppfører seg på den måten han gjør. Anonym poster: 92b3c82f2769c58124ee2dafa020cd29 1
Cata Skrevet 20. mai 2013 #19 Skrevet 20. mai 2013 For en gangs skyld er jeg enig med både Skogkar og Waco... (muligens ikke i den abortdelen da, men i resten). Samboeren din er en guttunge som på ingen måte er klar til å bli far. I grunnen er han ikke klar til å være samboer heller. For det første høres ikke du spesielt masete ut, jeg vil nå si det er han som maser. Hadde det likevel vært du som hadde uttrykt ønske om at han skulle gå mindre ut, feste mindre, bli med tidlig hjem osv. så er han likevel på bærtur. Å være uenig i det er en ting, men å påstå du er "syk i hodet" og "kontrollerende" ved enhver hendelse vitner ikke akkurat om moden kommunikasjon. Er du helt sikker på at du har lyst til å fortsette samlivet med denne her? Jeg mistenker (men håper jeg tar feil i) at du kommer til å ende med to barn, en nyfødt og en på...noen og tjue? 3
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #20 Skrevet 20. mai 2013 Gratulerer, TS. Snart har du to barn å ta vare på, et "voksent" og et nyfødt. Etterpåklokskap er utrolig dumt, men hvorfor i alle dager ble du gravid med denne umodne idioten? Tror du han mirakuløst kommer til å endre seg og bli en ansvarlig og god far når barnet blir født?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå