Gå til innhold

Til dere som skal sette på negler...i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare anbefale Tonelise- salongen i Akersgata hos Tony. Han er kjempeflink og det ser veldig naturlig ut. Jeg er kjempefornøyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er der jeg har lyst å gjøre det også..Hvor lang tid i forveien lønner det seg å fikse negler ??

Skrevet
Ja det er der jeg har lyst å gjøre det også..Hvor lang tid i forveien lønner det seg å fikse negler ??

Jeg vet ikke fasit-svaret her, men jeg valgte å gjøre det 3 måneder i forveien fordi det skulle "sette" seg og at jeg da forhåpentligvis ikke har tipper på bryllupsdagen, men bare akryl over mine egne negler...

Skrevet

jeg sparer mine egne negler nå.og vil att de skal lakke hvit tupp på mine egne negler..

Kanskje ringe de og høre

Skrevet
jeg sparer mine egne negler nå.og vil att de skal lakke hvit tupp på mine egne negler..

Kanskje ringe de og høre

Jeg har også såkalt fransk manikyr, men altså støpte negler, og fargen ikke hvit, men mer gjennomsiktig perlemorfarge..Det ser mer naturlig ut syns jeg. Det er sikkert lurt å ringe og høre!

Skrevet

3 mnd? :o trodde ikke de holdt så lenge en gang jeg. Jeg skal sette på negler dagen før jeg.

Skrevet

Jeg skal få negler to dager før...

Skrevet

To dager før her jeg og!Skjønte ikke helt den med 3 måneder.

Skrevet

Jeg satte på franske tupper 2 dager før, og det var kjempelekkert, men nå 2 uker etter er de ikke like lekre.... :(

På salongen fikk jeg beskjed om at hvis jeg ville beholde de lenge, så måtte jeg komme annenhver uke og stelle de, og det koster 400,- pr. gang.......

Men de holdt nesten hele bryllupsreisen, så da var i grunnen jeg fornøyd. :-)

Skrevet

Til dere som ikke forsto poenget med 3 mnd før skal jeg forsøke å forklare litt mer.

Om du setter på tipper 3 mnd før, og vedlikeholder disse frem mot den store dagen, vil antgelig din egen negl ha vokst så langt ut at du ikke har løstipper, men kun din egen negl med akryl på. og det er definitvt det peneste.

Å legge negler 2-3 dager før bryllupet er IKKE å anbefale! Det føles unaturlig for de fleste når neglene vokser et godt stykke på en time. Legg negler senest to-tre uker før bryllupet slik at du rekke å vende deg til det, og så kan du få de stelt og fikset dagen før bryllupet. På den måten ungår du alle de rare faktene man får ved plutselig å ha lange negler.

Skrevet

Jeg skal ikke sette på laaange negler, bare slike jeg prøver å ha selv til en hver tid. Problemet mitt er at jeg har veldig dårlige negler, og sammensetningen av det og jobben min er ikke ideelt. De knekker bare jeg ser på en pappeske eller vasker en hylle. Tipper jeg gjør det ett par dager før jeg. :D

Skrevet

Enig med Snuppelure :-)

Det peneste (hvis man skal ha falske negler da) er at egne negler har vokst ut under, og at man bare har et lag acryl eller gele over.

Om man har korte negler tar det jo en stund før neglene vokser ut, så da er kan det være fornuftig å gjøre det i såpass lang tid i forvei.

Og som Snuppelure gså skriver må man selvsagt vedlikeholde og etterfylle.

Jeg har hatt falske negler i lengre perioder for noen år siden. Men nå har jeg klart å spare mine egne til pen lengde uten å legge acryl eller gele på. Har brukt neglolje hver dag siden før jul, og det har gitt resultater.

Skal stelle veldig pent med dem frem til bryllupet, og dagen før legger jeg fransk mainkyr selv :-)

Skrevet

Snuppelure, syns det du sier er tull. Jeg har satt på akrylnegler hver 3-4 uke i ett år nå!Mine negler under er lange og så legges akryl oppe på. Så blir de lakket og fine. Etter en uke har jo neglen vokst og akrylen blir en liten kant(skjønner), pluss att ette rnoen uker begynner jo neglelakken og bli mindre pen, muligheten for att en negl brekker, mister ett hjørne etc.. er jo også stor!I salongen sier hun att brudene enten setter på dagen før eller to dager før. Etter jeg har satt på mine brudenegler, har ikke jeg tenkt til å gjøre stort(vaske opp, ta ut av maskinene, etc...)av frykt for att neglene skal bli skadet. Skulle jeg gjort dette 3 uker før, hadde jeg blitt en ganske ubrukelig dame!!! :ler:

Skrevet

Hva koster det å få helstøpte negler på Tonelise-salongen?

Skrevet
Jeg vil bare anbefale Tonelise- salongen i Akersgata hos Tony. Han er kjempeflink og det ser veldig naturlig ut. Jeg er kjempefornøyd!

Helt enig! Det er den beste sneglesalongen i Oslo!

Skrevet

Vent litt...

SNEGLEsalong????!!! :hoho::hoho::hoho:

Dere skjønte sikkert hva jeg mente....

Skrevet

Dersom den som setter på deg negler er proff holder de seg pene i to tre uker, og trenger baren en etterfylling og puss rett før bryllupet. Men det er jo mange hobbyfrisører der ut som forsøker seg som negldesignere og da blir jo kvaliteten der etter.

Et av mine andre poeng med å ikke gjøre dette førstegang rett før bryllupet er at om du ikke er vandt til lange negler så gjør du så mye rar fikkling med de, og fører hendene på en ganske så kunstig måte. det hjelper lite om neglene ser natrulige ut, om du går med "fingrene på tørk"

Jeg har alltid benyttet en salong i Bygdøyale, og er super fornøyd. Men har hørt mye bra om han fyren på Tone Lise akademiet også.

Skrevet

Takk for at du forklarer for meg Snuppelure...Jeg skal selvfølgelig fikse neglene før den store dagen, det var vel ingen som trodde at jeg skulle sette på 3 måneder før og ikke gjøre noe som helst mer??

Skrevet

Jeg har hatt acrylnegler mange ganger, og har bestilt meg time til påsetting fredag ettermiddag. Da er de ferskest og penest.

Skrevet
Jeg har hatt acrylnegler mange ganger' date=' og har bestilt meg time til påsetting fredag ettermiddag. Da er de ferskest og penest.[/quote']

Jeg skal også "fikse" neglene fredagen før...Ettersom det er snart 2 år siden jeg har hatt falske negler var det helt uaktuelt for meg å sette på helt nye negler på fredagen både pga. at det er uvant, og fordi jeg ønsker å ha spart ut min egen tupp til bryllupet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...