Gå til innhold

Er det turn off å se at mannen din har fått til mindre enn andre menn?  

78 stemmer

1. 1. Er det turn off å se at mannen din har fått til mindre enn andre menn?

• Ja
      19
    • Nei
      49
    • Litt
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Skogkar
Skrevet (endret)

Blir du som kvinne litt ekstra mo i knærne når du sammenligner din kjæres økonomi med andre menn som ikke har like god økonomi? La oss si at du står ved bilen til nabofyren og prater litt med ham. Kjekk kar med en liten golf. Så kommer mannen din hjem i sin tyske luksuskjerre og kommer bort til dere. Kjenner du at du synes litt synd på fyren i golfen da? At han plutselig litt mer patetisk og stusselig?

Dere som har kjæreste/samboer/mann med elendig økonomi, synes dere det er usexy? Når dere f.eks kjører til grensa for å handle i deres eldgamle rusthaug så kommer det en diger svart bmw opp på siden med et lykkelig og rikt par inni. Så ser du på kjæresten din..kanskje han spiser en buse eller noe. Store ambisjoner har han i hvert fall ikke.

Jeg antyder ikke at dere kvinner kun går etter status osv osv. Det er ikke poenget med tråden. Jeg bare lurer på om noen av dere har funnet deres kjære mindre uattraktiv eller mer attraktiv når dere har sammenlignet han med en annen? f.eks naboen, en kompis eller en tilfeldig fyr i en flott bil. Har du aldri sett på typen din da og tenkt..faen da mann, skjerp deg! få ut fingern, ha litt ambisjoner..se på den fyren der..han har fått det til.

Hvordan tenker dere kvinner om dette?

Er jeg helt på bærtur? Har ingen av dere noensinne vært i nærheten av å tenke slik?

Endret av Skogkar
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, forsørget praktisk talt samboeren min over flere måneder. Kunne ikke brydd meg mindre om økonomi hos partner, så lenge han ikke har masse gjeld og problemer. Ser ikke noe attraktivt ved rikdom i seg selv.

Anonym poster: 4244ca4a8b23b6f90c960d06a249887f

• Liker 9
Gjest Skogkar
Skrevet

Haha, forsørget praktisk talt samboeren min over flere måneder. Kunne ikke brydd meg mindre om økonomi hos partner, så lenge han ikke har masse gjeld og problemer. Ser ikke noe attraktivt ved rikdom i seg selv.

Anonym poster: 4244ca4a8b23b6f90c960d06a249887f

Ok. Takk for svar. :) Blir spennende å se hva andre svarer

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min skal endelig begynne å studere, har bare hatt strøjobber siden vgs, og er nå 25. Har tenkt at han må få ut fingeren å få gjort det han vil med livet sitt, men har aldri mål han opp mot andre :) Selv jobber jeg, og har alltid tjent bedre enn han, noe som ikke har vært noe problem :)

Anonym poster: 54f612c2d02cad57b7df8865d43f8534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dumpa to karer pga penger. De skrøyt av at de hadde mye av det. Deal-breaker for min del.

Jeg er ikke sammen med en mann pga penger. Det har jeg selv.

Anonym poster: f8aa95445502ab48b5af947033731aeb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sammen med en mann pga penger. Det har jeg selv.

Interessant. Du mener du ikke blir sammen med menn for pengene deres. Likevel har de du har vært sammen med hatt godt om det. Interessant...

Anonym poster: e6555d03eb41e8e4cd86af71e8b00616

AnonymBruker
Skrevet

Jeg krever kun økonomisk kontroll samt yrkesmessig målbevissthet. Han skal ikke sløse eller spille bort alle pengene sine, han skal ikke være drevet av impulskontroll og han skal vite hva han vil i livet. Hvor høy lønnen er kan deretter være det samme, da jeg har god lønn og kommer til å arve mye om noen år. Det som er sexy er en mann med økonomisk sans, som kan være spandabel uten å sløse, men også prisbevisst uten å være gjerrig. Det høres enkelt ut, men det er faen meg ikke lett å finne. Her lar jeg mennene slippe unna med lavtlønnsyrker så lenge de gjør det de liker, men det er skremmende mange som flakker rundt i arbeidslivet og ikke aner hva de vil. DET er usexy.

Anonym poster: c1afdf8bb9a53ab14caa5de2223cefd1

• Liker 5
Gjest Skogkar
Skrevet

Jeg krever kun økonomisk kontroll samt yrkesmessig målbevissthet. Han skal ikke sløse eller spille bort alle pengene sine, han skal ikke være drevet av impulskontroll og han skal vite hva han vil i livet. Hvor høy lønnen er kan deretter være det samme, da jeg har god lønn og kommer til å arve mye om noen år. Det som er sexy er en mann med økonomisk sans, som kan være spandabel uten å sløse, men også prisbevisst uten å være gjerrig. Det høres enkelt ut, men det er faen meg ikke lett å finne. Her lar jeg mennene slippe unna med lavtlønnsyrker så lenge de gjør det de liker, men det er skremmende mange som flakker rundt i arbeidslivet og ikke aner hva de vil. DET er usexy.

Anonym poster: c1afdf8bb9a53ab14caa5de2223cefd1

Jo, men viser ikke en fyr i en kjempedyr bil og spanderskjorta på, og kanskje et digert hus at han er nettop det. La oss si han ikke har lån, sparer masse penger og er en generelt herlig fyr. Typen din er også herlig, sparer penger og er flink. men har MASSE huslån (som de fleste) og sliter med og få endene til å møtes hver mnd. Kan ikke ta deg med ut så ofte osv osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at rike menn får finere kvinner en fattige menn.

Så klart økonomi har noe å si for hvem kvinner velger. Jeg sier ikke at dette er galt. Men faktumet er at menn som har god økonimi og status vil være mer attraktiv for de fleste kvinner en hva en mann med dårlig økonomi og ingen status.

Anonym poster: 35c46662071583c263740e5568482766

• Liker 3
Skrevet

Joda, jeg har vært i nærheten av å tenke slik. Men det kommer jo av at det er en grunn til at mannen da har en slik bil, han har jobbet for det. En latsabb uten ambisjoner som vinner i lotto og får seg en kul bil er ikke det samme. Dessuten er det jo litt stas å være stolt av mannen sin, enten det er fordi han er vellykket og har fått seg en fin bil, eller om han redder folk fra brennende hus, eller om han lager god mat, eller om han har veldig god greie på datating eller hva det måtte være akkurat han er flink til.

Ift. akkurat biler er det klart det er kult med en fin bil, men jeg har aldri tenkt 'ta deg sammen' el. om jeg har sett en annen fyr med finere bil en mannen min. Det vil jo alltid være noen med finere bil, og jeg har jo valgt han jeg har valgt for en grunn. Samtidig kan det bikke over også. Biler av typen Porche etc. synes jeg har lett for å bli litt over-the-topp, og man tenker fort litt sånn pretensiøs, penisforlenger etc.

Om jeg datet to menn, en med en Audi A6 og en med en Golf, ville jeg valgt han som sjarmerte meg mest, uavhengig av bilen. Man skal jo leve med mannen, ikke bilen. Kul bil blir mer et pluss om alt det andre er på plass.

Har aldri opplevd turnoff fordi en kjæreste har oppnådd mindre enn andre menn. Og det er ikke fordi jeg bare har vært sammen med verdensmestere i altmulig, men fordi det er kjæresten min og da er han best i verden for meg.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det har ikke vært i mine tanker engang. Jeg er stolt av min mann, men det har ingenting med økonomi å gjøre. Så lenge han kan ivareta seg selv så spiller det ingen rolle om han er mangemillionær eller tjener mindre enn meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Ingen av de jeg har vært sammen med har hatt mye penger utenom det vanlige folk har.

Hvis en mann kommer kjørende i en fin bil så imponerer ikke det meg. Tenker at det er en fin bil, men ikke stort mer enn det.

Jeg er sammen med en mann på grunn av den han er og ikke lommeboka hans.

Folk som har mye penger kjeder meg uansett. Blir litt mye skryt og at det er det de har å tilby.

AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk stabilitet er attraktivt hos både menn og kvinner. Sløsere og folk generelt uten kontroll er passe KleinStein da.

Anonym poster: d64b80e8cb6c9b527e145058b8e0925e

AnonymBruker
Skrevet

En kjekk mann blir alltid superdeilig om han har mye penger.

En rævstygg og hæslig mann blir også mye penere om han har mye penger.

Anonym poster: 7bb6dba2d034bd681b283e1bcd7e9a0b

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Joda, jeg har vært i nærheten av å tenke slik. Men det kommer jo av at det er en grunn til at mannen da har en slik bil, han har jobbet for det. En latsabb uten ambisjoner som vinner i lotto og får seg en kul bil er ikke det samme. Dessuten er det jo litt stas å være stolt av mannen sin, enten det er fordi han er vellykket og har fått seg en fin bil, eller om han redder folk fra brennende hus, eller om han lager god mat, eller om han har veldig god greie på datating eller hva det måtte være akkurat han er flink til.

Ift. akkurat biler er det klart det er kult med en fin bil, men jeg har aldri tenkt 'ta deg sammen' el. om jeg har sett en annen fyr med finere bil en mannen min. Det vil jo alltid være noen med finere bil, og jeg har jo valgt han jeg har valgt for en grunn. Samtidig kan det bikke over også. Biler av typen Porche etc. synes jeg har lett for å bli litt over-the-topp, og man tenker fort litt sånn pretensiøs, penisforlenger etc.

Om jeg datet to menn, en med en Audi A6 og en med en Golf, ville jeg valgt han som sjarmerte meg mest, uavhengig av bilen. Man skal jo leve med mannen, ikke bilen. Kul bil blir mer et pluss om alt det andre er på plass.

Har aldri opplevd turnoff fordi en kjæreste har oppnådd mindre enn andre menn. Og det er ikke fordi jeg bare har vært sammen med verdensmestere i altmulig, men fordi det er kjæresten min og da er han best i verden for meg.

Det var et godt svar :)

Det er turn on å føle seg stolt av mannen sin. Of course!

Gjest Skogkar
Skrevet

Økonomisk stabilitet er attraktivt hos både menn og kvinner. Sløsere og folk generelt uten kontroll er passe KleinStein da.

Anonym poster: d64b80e8cb6c9b527e145058b8e0925e

Takk for et ærlig svar :)

Hahaha, nei!

Du er hysterisk. Hvorfor? Fordi det er sant, og du prøver desperat å klynge deg til din sossialistfantasi om en kul kiiiis i kord? mhm jaha ja..

Nei, absolutt ikke. Ingen av de jeg har vært sammen med har hatt mye penger utenom det vanlige folk har.

Hvis en mann kommer kjørende i en fin bil så imponerer ikke det meg. Tenker at det er en fin bil, men ikke stort mer enn det.

Jeg er sammen med en mann på grunn av den han er og ikke lommeboka hans.

Folk som har mye penger kjeder meg uansett. Blir litt mye skryt og at det er det de har å tilby.

Hva om fyren har mye penger og er en kjempekar. Ikke noe skryt, og har masse å tilby. Rett og slett en fyr som er minst like snill og god som den du er sammen med, bare at han også har mye penger.

Ingen luftfuktighetsendring i underlivet? None? Zipp?Zero?

• Liker 3
Gjest Vampen
Skrevet

Du er hysterisk. Hvorfor? Fordi det er sant, og du prøver desperat å klynge deg til din sossialistfantasi om en kul kiiiis i kord? mhm jaha ja..

Det er rett og slett ikke viktig. Økonomisk har de jeg har vært sammen med variert fra minimalt til godt over gjennomsnittet. Det har ikke hatt noe å si for hvordan jeg ser på ham.

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Det er rett og slett ikke viktig. Økonomisk har de jeg har vært sammen med variert fra minimalt til godt over gjennomsnittet. Det har ikke hatt noe å si for hvordan jeg ser på ham.

Eller så har du bare ikke tenkt over det. Men hun over her var jo inne på noe som jeg tolket som " at det er turn on å føle seg stolt av mannen sin". Hva er det som gjør at kvinner føler stolthet for sin mann? At han er snill og grei? Det er vel mer en selvfølge. Du er vel ikke stolt av mannen din fordi han er en hyggelig og snill fyr? Noe annet hadde vel vært en dealbreaker? Så stolthet må trigges av noe annet. Mot og styrke kanskje? Fysisk overlegen andre menn? Kald og rolig i stressede situasjoner? Sosial? Flink i jobben sin? Ordnet karriere og økonomi?

What is it?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eller så har du bare ikke tenkt over det. Men hun over her var jo inne på noe som jeg tolket som " at det er turn on å føle seg stolt av mannen sin". Hva er det som gjør at kvinner føler stolthet for sin mann? At han er snill og grei? Det er vel mer en selvfølge. Du er vel ikke stolt av mannen din fordi han er en hyggelig og snill fyr? Noe annet hadde vel vært en dealbreaker? Så stolthet må trigges av noe annet. Mot og styrke kanskje? Fysisk overlegen andre menn? Kald og rolig i stressede situasjoner? Sosial? Flink i jobben sin? Ordnet karriere og økonomi?

What is it?

For min del har det med at jeg synes mannen min er utrolig kunnskapsrik, som egentlig verken har noe med karriere eller økonomi å gjøre. Det gjør meg stolt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...