AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Del Skrevet 19. mai 2013 Ja, som overskriften lurer jeg litt på dette. Er jo vanskelig å si noe helt sikkert. Men utifra deres erfaring, hvem lignet barnet mest på utseende messig når mor er norsk (jeg har naturlig mellomblondt hår og lysblå øyne, lys i hude) og far er fra et arabisk land (i vårt tilfelle er kjæresten min fra irak) har gyllen hud, brune øyne og sort hår. Han hadde som liten faktisk lysebrunt. Anonym poster: 7ecb388d3aace38010c90a172599e929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #2 Del Skrevet 19. mai 2013 Den vakreste. Ren og skjær evolusjon. Barnet arver de trekk som sikrer at barnet får ført sine gener videre. Anonym poster: 5813bd1c78ac369703b56490d2575ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #3 Del Skrevet 19. mai 2013 det vet man jo aldri. men i min familie er det 4 barn. alle ser ut som mamma uten om meg som ligner på pappa. de er alle brune og flotte jeg er hvit og blond å det som er. Anonym poster: 650827fe855ed5cf02df3cee59c86465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #4 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er litt tilfeldig Nevøen min er helt lik søsteren min. Jeg ligner ikke på verken mor eller far. Ei heller søskene mine. Jeg ser ikke noe mønster. Anonym poster: b5e7ebe663545d474a3a5947b47f693e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #5 Del Skrevet 19. mai 2013 Sannsynligvis fargene til faren, men kanskje litt lysere.Trekkene er vanskeligere å si noe om. Her kan du sjekke hva som kan være mulig: http://www.blinn.edu/socialscience/ldthomas/feldman/handouts/0203hand.htm Anonym poster: bfc30b82a955113fb896c678e310124f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #6 Del Skrevet 19. mai 2013 Takk for svar. Dette er spennende. Anonym poster: 7ecb388d3aace38010c90a172599e929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 19. mai 2013 #7 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg er mellomblond og norsk med grønne øyne, pappaen er asiatisk og svart hår, brune øyne og gyllen hud. Poden har foreløpig grønne øyne, er lysere en meg i huden og har sjokoladebrunt hår. <3 men regner med at sjansen for at øynene blir brune etterhvert er stor, han er jo bare 5 mnd enda. Og han kan fint bli mørkere i både hud og hår også etterhvert som årene går. Øynene, fasong, ser ut til å bli en salig blanding mellom oss begge, og kroppsfasong er etter min familie helt klart. Men ellers er det vanskelig å si om han ligner mest på meg eller pappaen, han ligner oss begge, og samtidig har han ett helt annerledes utseende en oss begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla-Jo Skrevet 19. mai 2013 #8 Del Skrevet 19. mai 2013 Kjenner en familie der pappaen er fra Tyrkia og mor fra Norge, de har fått et par med "blandet" utseende; altså litt brunere hudfarge enn gjsnitt og mørkt hår, mens de har ei som er helt lys og blå øyne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 19. mai 2013 #9 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg tipper barnet deres vil ligne mest på han, siden han er mørk og "eksotisk"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 19. mai 2013 #10 Del Skrevet 19. mai 2013 Barnet er kliss lik sin tyrkiske far, men i lys versjon Jeg og faren har mørkt hår og brune øyne. Gutten vår har blågrønne store øyne, mørkeblondt hår og er solbrun! Min far er arabisk og min mor er norsk. Min bror er som snytt ut av nesen på vår far, bare i en litt lysere versjon. Jeg er helt lik mamma, men har arvet fargene til min far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #11 Del Skrevet 19. mai 2013 Den vakreste. Ren og skjær evolusjon. Barnet arver de trekk som sikrer at barnet får ført sine gener videre. Anonym poster: 5813bd1c78ac369703b56490d2575ddf Kilder til dette? Anonym poster: a3046b954e05cd487ccd9143532ee3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #12 Del Skrevet 19. mai 2013 Kilder til dette? Anonym poster: a3046b954e05cd487ccd9143532ee3cc Du skjønner nok selv at det ikke stemmer Anonym poster: b5e7ebe663545d474a3a5947b47f693e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 19. mai 2013 #13 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er nok ganske så tilfeldig. Inni magen her har jeg en som er prikk lik faren sin, men det kan jo forandre seg med tiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. mai 2013 #14 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Det er vanligst at de mørke trekkende er mest dominerende genetisk og derfor arves oftest. Så ditt barn TS blir mest sannsynlig mørk i håret og huden, og får brune øyne. Første gang jeg så samboer tenkte jeg at han er delvis asiater, og det stemte, hans mor er filippinsk mens faren er norsk. Faren er mørk blond og har blå øyne, ganske lys i huden. Moren har svart hår, brune øyne og er ganske brun. Samboer og søstra har begge nesten svart hår (begge er født med svart hår), brune øyne og er brune i huden, ikke like mørk som mora men mye brunere enn faren. Og de har begge asiatiske trekk i øynene, nesa og munnen. Jeg har en kompis med en thailandsk mor og han er bleik, men har brune øyne og svart hår, og veldig asiatiske trekk i ansiktet. Jeg kjenner en familie hvor mora er indisk og faren er "typisk norsk", blå øyne og blondt hår. Begge barna ser indiske ut, de har litt trekk fra faren, men overhode ikke hans farger. Og jeg ser jo det samme i andre familier hvor den ene forelderen kommer fra et annet land med andre trekk enn oss nordmenn pleier å ha, som afrikanere, asiatere osv, så blir ungen stort sett mest lik den som ikke er norsk. Når det gjelder hud, hår og øyenfarge. I vår familie er søster mest lik pappa, jeg er blanding av begge foreldrene, mens bror er mest lik mamma. Jeg er født med svart hår, bror og, og det er fra mamma sin familie hvor flertallet er mørke. Men det tok ikke lang tid før jeg ble lysere og er naturlig lyse brun i håret, bror har ennå svart hår. Søster har lyse brunt hår, det har vi fra vår pappa. Vi har alle blå øyne, men jeg har en liten brun ring rundt begge pupillene, begge foreldrene vår har kun blå øyne. Så jeg er et lite unntak, og kanskje en av mine oldeforeldre hadde brune øyne, alle mine besteforeldre hadde blå øyne. Alle mine søskenbarn har blå øyne, da alle deres foreldre har blå øyne. Men siden samboer har de asiatiske trekkene tipper jeg at vårt barn får brune øyne, brun hud og svart/brunt hår (jeg har jo svart hår i min slekt og). Men om barnet får asiatiske trekk ellers vet jeg ikke, kanskje det arver mine fregner og form på øynene. Men det er ingen regel uten unntak! Jeg kjenner et par fra Makedonia hvor begge har svart hår, brune øyne og mørk hud. Datteren har blå øyne, lys hud og er blond. Så de får stadig spørmål om hun er adoptert, selv om hun har trekk fra foreldrene. Jeg kjenner også en voksen italiener med rødt hår og isblå øyne, begge hans foreldre har svart hår og brune øyne. Når det kommer slike unntak så har barnet som regel arvet noe fra besteforeldrene eller oldeforeldrene, eller kanskje enda lenger bak (jeg vet ikke hvor langt bak som er mulig). Hvis begge foreldrene hadde andre trekk. Endret 20. mai 2013 av Yesterday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 20. mai 2013 #15 Del Skrevet 20. mai 2013 Vi er fire søsken, hvor far har svart hår og brune øyne, mor er lys blond med lyseblå øyne. Alle vi unger har lyst hår, 2 av oss har lyseblå øyne, mens 2 andre har blåbrune (spettede) øyne. Litt overrasket over det resultatet ja, siden mørke farger skal være dominante. To ligner på mor, en ligner på far, og en ligner, av alle ting, på farmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 20. mai 2013 #16 Del Skrevet 20. mai 2013 Foreldrene mine er typisk norske - lyse i huden, blå øyne, lyst hår og ser veldig skandinavisk ut. Faren til halvsøsteren min er iransk med typiske arabiske trekk. Alle tror jeg er iraneren av oss to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 20. mai 2013 #17 Del Skrevet 20. mai 2013 Det er nok ganske så tilfeldig. Inni magen her har jeg en som er prikk lik faren sin, men det kan jo forandre seg med tiden også. Jenta mi var prikk lik faren de første mnd, nå to år etterpå er hun en kopi av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #18 Del Skrevet 20. mai 2013 Vet egentlig ikke om det ligger noe i det, men jeg har lagt merke til at det stemmer hos samtlige av vennene mine, hos meg og diverse familier jeg har "undersøkt". Mest sannsynlig er det ren tilfeldighet, men syntes det er litt interessant at det har stemt hos alle jeg har sett etter det hos. Første barnet ligner mest på faren, med noen trekk fra moren. Andre barnet ligner mest på moren, med noen trekk fra faren. Tredje barnet er mer en blanding av begge. Hadde vært artig å høre om dette stemmer for flere der ute Vet at dette ikke er fakta, men kan jo hende det ligger noe i det. Anonym poster: 149f39b8c16d7365369ee7e24230989e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. mai 2013 #19 Del Skrevet 20. mai 2013 det vet man jo aldri. men i min familie er det 4 barn. alle ser ut som mamma uten om meg som ligner på pappa. de er alle brune og flotte jeg er hvit og blond å det som er. Anonym poster: 650827fe855ed5cf02df3cee59c86465 Hvordan er det mulig? At du er hvit om faren din ikke er det? Jeg hadde krevd dna test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #20 Del Skrevet 20. mai 2013 Den vakreste. Ren og skjær evolusjon. Barnet arver de trekk som sikrer at barnet får ført sine gener videre. Anonym poster: 5813bd1c78ac369703b56490d2575ddf Hvordan forklarer du alle stygge som har arvet den minst attraktive av foreldrene? De finnes jo i plenty. Anonym poster: 24ccea21751a8261855350c9c2b3c2c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå