Gå til innhold

Solkrem, varmeutslett, treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en treåring som raskt får noe som jeg mistenker er varmeutslett. Hun får røde prikker på nakken og brystet selv om hun har blitt utsatt for minimalt med direkte sol. Hun blir smurt med faktor 50 (for tiden en barnesolkrem fra Vichy), også under klærne og har stort sett lette bomullsklær på, men er rødprikkete på kroppen etter en dag ute i sol og varme.

Lurer på om jeg kanskje må ned i faktor 30 og finne en solkrem uten kjemisk filter, men aner ikke om det kan hjelpe.

Noen som har noen gode råd eller tips?

Endret av Miss I.W.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være solkremen hun reagerer på. Jeg tåler ikke solkrem, får utslett av det. Og jo høyere faktoren er, jo verre er det. Har egentlig ikke noe tips, da jeg sliter med å finne en solkrem jeg kan bruke selv. Krysser fingerene for at noen andre kommer med gode tips :) Hvor får man kjøpt solkrem uten kjemisk filter?

Anonym poster: 0cd323b3752a67936f2a76fa7df744f2

Skrevet

Kjøp en naturlig solkrem sånn som Badger sin, å så kan du kjøpe naturlige greier på helsekost.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en naturlig solkrem sånn som Badger sin, å så kan du kjøpe naturlige greier på helsekost.

Ser at Badger har parfyme i seg, så det er nok ikke så bra for utslettet.

Anonym poster: 0cd323b3752a67936f2a76fa7df744f2

Skrevet

Håper virkelig ikke hun er allergisk mot solkrem, men det kan jo være en fare for det...

Har lest og lest om solkrem, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan skille på solkrem med fysisk og kjemisk filter. :klo:

Tenker at med fysisk filter så trekker det ikke inn i huden. Men er det egentlig så bra at den ligger som et lag utenpå huden og kanskje gjør at huden ikke får puste?

Skrevet

Er jenta allergisk mot sink oksid? Det som er i sinksalve? Det er ihvertfall mange grønne naturlige solkremer som inneholder det.

Skrevet

Hun har ikke reagert på zinksalve tidligere.

Skrevet

Da finner du en solkrem som har zinc oxide som filter. Den er litt mer klin å smøre ut.

Skrevet

Takk! Får prøve det!

Skrevet

Jeg er allergisk mot mange solkremer, ihvertfall. Foreldrene mine forsto ikke hvorfor utslettet ble verre og verre, de smørte meg jo med masse solkrem :P

Verste er at jeg er allergisk mot hydrokortison også :fnise:

Grønnhverdag har en oversikt over miljøvennlige og allergivennlige solkremer. Cosmica kids fungerer for meg og PizBuin (selv allergivarianten) er verstingen.

Skrevet

Prøvde med Comica Kids, men den fikk hun også utslett av. Gjorde den samme tabben som foreldrene dine i fjor... :plystre: En tror liksom at det en kjøper på apoteket er gode, trygge produkter, men slik er det jo dessverre ikke.

Har bestilt denne: http://www.iherb.com/Aubrey-Organics-Natural-Sun-Sensitive-Skin-Children-Sunscreen-Unscented-SPF-30-4-fl-oz-118-ml/33244 og håper den blir bra!

Gjest Akvalise
Skrevet

Interessant tema. Jeg har selv en datter på 3,5 år, som får utslett selv der hun ikke er utsatt for sola.

Skrevet

Prøvde med Comica Kids, men den fikk hun også utslett av. Gjorde den samme tabben som foreldrene dine i fjor... :plystre: En tror liksom at det en kjøper på apoteket er gode, trygge produkter, men slik er det jo dessverre ikke.

Har bestilt denne: http://www.iherb.com...oz-118-ml/33244 og håper den blir bra!

Mange apotekprodukter er veldig bra. Solkremene kom ihvertfall (stort sett) bedre ut i testen til Grønn hverdag. Dessverre er ikke "allergivennlig" synonymt med "garantert allergenfritt" :(

Håper iHerbkremen gjør susen. Prøv et par dager på et lite område, så ser du om det slår ut. Bare å prøve seg frem.

Epikutantest (lappetest) kunne jo kanskje vært en idé? Og fotoepikutantest (lappetest med sol) om den ikke slår ut. Noen stoffer kan man reagere på kun i kombinasjon med sol (fordi den kjemiske sammensetningen endrer seg i sola).

Skrevet

Trenger hun solfaktor under klærne? :klo:

Skrevet

Det blir gjerne sånn at kroppen blir smurt de dagene hun kanskje skal kle av seg, bade osv. Men jeg skal minimere smøringen framover.

Ser forresten ikke ut til å reagere i ansiktet...

Skrevet

Har du prøvd cosmopharma sin solkrem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...