Gå til innhold

Er dette et greit treningsopplegg, eller bør jeg begynne på treningssenter?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg vil begynne å trene styrke, for å miste cm og stramme opp. Jeg har få muligheter til å trene hjemme, pga kun ett oppholdsrom og lite lyst til å "opptre" foran familien.

Jeg vurderer treningssenter, men det er alltid så mye folk der, og jeg ser ikke for meg at jeg er typen som presser meg fram mot manualene. Hovedproblemet er vel også at jeg ikke har en treningspartner, og det bør en kanskje ha til å hjelpe med teknikk, sikring osv?

Jeg har derfor kikket på dette treningsopplegget, som kan foregå i skog og mark:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article623138.ece

Virker dette greit? Vil en etterhvert slutte å se framgang, ettersom en kun bruker egen kroppsvekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Teemo
Skrevet

Kroppsvekt er mer enn bra nok med mindre du virkelig skal bygge mye muskler.

Skrevet

Her er en av de, etterhvert mange, 44 beste kroppsvektøvelser-videoene:

Kroppsvekt er mer enn bra nok med mindre du virkelig skal bygge mye muskler.

Skal man drive med BB er vekter en nødvendighet, men det er ikke umulig å bli ganske muskuløs bare med kroppsvektøvelser. Det forutsetter at man har mulighet for å gjøre pullups og en form for dips. Riktig nok. Ellers trenger man bare et gulv.

Manualer kan være greit for å trene en lettere versjon av enkelte øvelser, eller isolasjonsøvelser man trenger for å forbedre en tyngre øvelse.

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg er egentlig bare ut etter å løfte rumpa fra gulvet, så ambisjonene er ikke skyhøye. Lukter også litt på å kjøpe slynge, og så be familien om å skygge banen noen ganger i uka. Vil ei slynge gi tilstrekkelig fullkroppstrening da?

Gjest Teemo
Skrevet

Skal man drive med BB er vekter en nødvendighet

Sa jeg ikke det?

Skrevet

Jeg er egentlig bare ut etter å løfte rumpa fra gulvet, så ambisjonene er ikke skyhøye. Lukter også litt på å kjøpe slynge, og så be familien om å skygge banen noen ganger i uka. Vil ei slynge gi tilstrekkelig fullkroppstrening da?

Slynge, ringer, eller pull-up bar er essensielt i et hjemmegym. Er du litt mer ambisiøs har de noen relativt billige kettlebells på clas ohlson!

La til linker til tre forskjellige steder du sikkert får alle tingene. Så kan du sammenligne priser osv.

Skrevet

Sa jeg ikke det?

Nja. Du sa virkelig bygge muskler. Det klarer man uten vekter også. Er jo bare å se på turnere f.eks. De rører knapt vekter.

Gjest *kokos*
Skrevet

Slynge, ringer, eller pull-up bar er essensielt i et hjemmegym. Er du litt mer ambisiøs har de noen relativt billige kettlebells på clas ohlson!

La til linker til tre forskjellige steder du sikkert får alle tingene. Så kan du sammenligne priser osv.

Takk for tips. Vil det holde med slynger da, som utstyr? Regner med det er lurt å ha en litt tykk gym-matte også, og så kanskje en ball? Skal lete opp instruksjonsvideoer på nett, og så er det vel bare å sette i gang?

Skrevet

Takk for tips. Vil det holde med slynger da, som utstyr? Regner med det er lurt å ha en litt tykk gym-matte også, og så kanskje en ball? Skal lete opp instruksjonsvideoer på nett, og så er det vel bare å sette i gang?

Matte? Jeg bruker ikke det, men det kan være greit om du har veldig hardt eller glatt gulv. Husk å bruke bare gulvet i blant og. Viktig å lære kroppen sin å bli vant til at alt ikke er mykt!

Slynge er mer en nok. Anbefaler at du prøver å lære deg å stå på hender også. God trening, og ikke minst veldig kult partytriks!

Øvelsene i klikk-artikkelen er også gode. Følg gjerne det programmet.

Til inspirasjon: Ido Portal

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i min yogamatte for styrke også (trener også yoga hjemme). Og jeg bruker cat-slide. Disse såkalte klutene du legger på gulvet og sklir på. F.eks len deg på setet på sofaen med underarmen og ta en pute under hver fot. Så drar du bena opp og mot deg og tilbake igjen. Pass på å ikke svai i ryggen, men trekk inn navlen. Eller ligg på ryggen på gulvet med bena opp og klutene under helene og dra de frem og tilbake. Eller stå som for en push-opp med skli ut til siden og/eller frem og tilbake med klutene under hendene. Det forutsetter at dere har parkett eller et annet glatt gulv. Gulvteppe funker ikke like fett :P

Anonym poster: 286037e573e50f62449b9a02a8c2152e

Gjest *kokos*
Skrevet

Matte? Jeg bruker ikke det, men det kan være greit om du har veldig hardt eller glatt gulv. Husk å bruke bare gulvet i blant og. Viktig å lære kroppen sin å bli vant til at alt ikke er mykt!

Slynge er mer en nok. Anbefaler at du prøver å lære deg å stå på hender også. God trening, og ikke minst veldig kult partytriks!

Øvelsene i klikk-artikkelen er også gode. Følg gjerne det programmet.

Til inspirasjon: Ido Portal

Jeg har veldig utstikkende hoftekam og hoftebein (?) og mange midjeøvelser har derfor blitt forpurret av at det er for vondt å ligge på siden. Håper derfor at slyngene kan hjelpe til med å få til midjeøvelsene riktig!

Føler jeg er veldig gira nå! Jeg har hatt fokus på kosthold og mosjon i et par måneder nå, men vet at det trengs oppstramming også. Jeg bor på mitt lille, gamle hjemsted, og er egentlig ikke interessert i å trene sammen med naboer, kjente fra ungdomsskolen og gammelkjærester.

Slynge virker jo faktisk gøy, er det det også? Skjønner at det er grisehardt også, men! Ser for meg at det er mulig å trene i slyngene på stua mens minsten bygger Legotårn, eller trengs det 100% fokus og konsentrasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Her er en av de, etterhvert mange, 44 beste kroppsvektøvelser-videoene:

Imponerende mange sterke og spreke menn i videoen, men ingen av dem er videre sexy eller grasiøse, tvert i mot.

Er det en sammenheng?

Anonym poster: 4b7d3238ce44bf2213cf48e7aec67358

Gjest Teemo
Skrevet

Imponerende mange sterke og spreke menn i videoen, men ingen av dem er videre sexy eller grasiøse, tvert i mot.

Er det en sammenheng?

Det du sier gir ingen mening.

AnonymBruker
Skrevet

Er det en sammenheng?

Når ble sexy en objektiv kvalitet? ;)

Og "grasiøse"...? Da bør du vel heller se på videoer av balettdansere...

Anonym poster: 4c5c55dd090d6e059d0c79c3e27aca4d

AnonymBruker
Skrevet

Det du sier gir ingen mening.

Det gir absolutt mening. Så veltrente og sterke menn burde være sexy, men av en eller annen grunn er de lite appelerende.

Når ble sexy en objektiv kvalitet? ;)

Og "grasiøse"...? Da bør du vel heller se på videoer av balettdansere...

Anonym poster: 4c5c55dd090d6e059d0c79c3e27aca4d

Grasiøsitet og eleganse er relevant også i forhold til menns sex-appeal. Om de går og beveger seg som stokker, fremstår de ikke akkurat som fysisk tiltrekkende.

Gjest Teemo
Skrevet

Det gir absolutt mening. Så veltrente og sterke menn burde være sexy, men av en eller annen grunn er de lite appelerende.

Visste ikke at det var et krav når man demonstrerer kroppsvektøvelser

Skrevet

Er det en sammenheng?

Jeg tror ikke det spiller noen rolle om du er sexy eller ei i forhold til kroppsvektøvelsene. Det er ikke kama sutra jeg prøver å formidle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...