Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei lita jente på 9 mnd som er veldig aktiv og utforskende. Stua vår begynner å bli ferdigoppdaget og å få krabbe rundt ute på plenen er stor stas. Men det heter at barn under 1 år skal holdes borte fra sola.

Vi kan ha en markise for å få skygge på terassen men terasse er ikke like kjekkt som plenen. Jeg regner med at hun kjappt blir mer mobil i løpet av sommeren og lurer på hva vi skal ta oss til i sommer om vi skal unngå sola. Det er mange åpne marker i området men lite skygge å finne. Blir vanskelig å løpe etter med en parasoll også...

Sikkert et dumt og overhysterisk spørsmål, men jeg er selv plaget med soleksem i voksen alder og lesee at grunnlaget for senere hud legges som barn

Anonym poster: df0df831bb4d60d99e790621e2304070

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et dumt og overhysterisk spørsmål, men jeg er selv plaget med soleksem i voksen alder og lesee at grunnlaget for senere hud legges som barn

Kanskje grunnlaget bør legges som barn for at huden skal tåle sol når man blir voksen? I min utvidede familie er det hvertfall sånn at de ungene som hadde overhysteriske foreldre er de som fortsatt er helt hvite og blir brent hvis de ser ut vinduet :-P

Men altså. Smør rikelig og ofte med faktor 30, ha på solhatt og lette klær (mer faktor i fargede klær enn hvite) og la nå ungen få være ute :-) Kanskje du kan tilrettelegge litt ved å sette lekene/badebalje/osv under en parasoll så hun frivillig oppsøker skyggen?

Anonym poster: 91859f0accb746f42b72a620a83b20f7

Skrevet

Jeg har bare hørt at babyer under 6mnd skal skjermes totalt for sola? For de andre gjelder vel å smøre med god solkrem, f.eks Cosmica, bruke tynne, luftige klær, begrense tiden, og unngå tiden på dagen hvor sola er sterkest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er linken hvor jeg fant at det frarådes med sol under ett år

http://www.nrpa.no/sol-og-solarium/barn-og-sol

Men andre steder ser jeg det står 6 mnd og lite sol fra 6-12 mnd. Men all fornuft tilsier jo at vi får en pyton sommer om min særs aktive smårolling skal holdes mest mulig unna sola.

Skrevet

Her er linken hvor jeg fant at det frarådes med sol under ett år

http://www.nrpa.no/s...ium/barn-og-sol

Men andre steder ser jeg det står 6 mnd og lite sol fra 6-12 mnd. Men all fornuft tilsier jo at vi får en pyton sommer om min særs aktive smårolling skal holdes mest mulig unna sola.

Tror man bare må være så påpasselig man kan uten å bli hysterisk. :) Som du sier vil det bli en pyton sommer om dere skal skjerme henne for all sol.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har prøvd å holde han borte fra sola når den er på det sterkeste. Til nå har det jo gått fint siden han har hvilt da. Ellers har han alltid likt vann så han har fått bade mye i skyggen. Når han er ute i sola har han solhatt på, og lette klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...