Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å flytte helt alene fra østlandet til Bergen eller Trondheim for å jobbe et år eller to, når man ikke har gått på vgs enda og er 18 år? Jeg har veldig lyst til det før jeg begynner å studere, men er usikker på om man får støtte av det offentlige til boutgifter og hjelp til å skaffe jobb hvis man ikke klarer det selv.

Noen snille mennesker her inne som vet?

Anonym poster: 2772fff80a8f87d7791bad3110ca84e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem, men du får ikke noe hjelp til det. Du må fikse alt selv - også utgifter. Noe annet ville forøvrig tatt seg ut.

Anonym poster: aa4fada8a3d8ed53e151817c5209f557

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er mulig, men du får da klare deg selv. Hvis du har lite å gå på økonomisk bør du finne jobb før leilighet. Ikke flytt et sted du ikke har råd til å bo. Det finnes ingen grunn til at en funksjonsfrisk 18-åring som ikke er under utdanning skal få hjelp fra det offentlige.

Endret av Glynis
AnonymBruker
Skrevet

jeg har gjort det!. men det jeg gjorde. var å velge meg ut et par steder jeg kunne tenke meg å jobbe. sendte søknader ulike steder i landet. dro på intervjuer og fikk meg en jobb. og heldig som jeg var hadde de leiligheter i firmaet så jeg fikk en billig leilighet jeg kunne flytte til den uka. å starte på jobben neste uke.billig sentrale leiligheter. så du kan jo undersøke litt på hva slags bedrifter har leiligheter å tilby sine ansatte.

Anonym poster: c5ebde59511f74433f89fbd420dd898d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...